Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Mass Effect 2 ~ Offisiell tråd ~


Siterer killzone2owner:
Ingen som vil lese annmelelsen min på over 2000 ord av Mass Effect 2... nei vell

Jeg skal lese den senere, promise. Var så mye, og er så mye som må gjøres
Feet first into Hell! A.K.A Madz
  • 0
Takker for det Om dere er liker den slenger jeg på med en ammeldelse av Mass Effect før uken er ferdig. Bare vent. Satser på 3000 gode ord på et av mitt all time favorite game.
  • 0
Har kommet et stykke ut i spillet nå. Og jeg er egentlig litt skuffet. Biotics føles litt nedgradert(alt for mye bom med det nye systemet), det faktum at du ikke har et lignende level up system som i eneren er også litt kjipt(ingen EXP bare får ekstra level etter endte oppdrag). Ikke mulig å kjøpe nye våpen uten videre og lite med oppgraderinger av den "gamle" typen. Det faktum at den mangler disse elementene gjør bare at det minner mer og mer om et skytespill. Og some skytespill finees det langt tøffere kokurrenter.

For all del, historien så langt er konge, men jeg savner flere av de eldre RPG elementene. Dette føles som et OK skytespill med en råbra historie.
Never rub another mans rhubarb
  • 0
Dere som har spillt gjennom på Insanity, oppgraderte dere våpnene deres fullt og greier? Fant ut at man mister alt av oppgraderinger når man starter på nytt, og det frister ikke så mye og scanne planeter etter mineraler for å få råd til alt sammen igjen.
  • 0
Siterer Spartan_117:
Dere som har spillt gjennom på Insanity, oppgraderte dere våpnene deres fullt og greier? Fant ut at man mister alt av oppgraderinger når man starter på nytt, og det frister ikke så mye og scanne planeter etter mineraler for å få råd til alt sammen igjen.


Nei langt ifra. Jeg gjorde en kjapp renegade playthrough på rundt 25 timer, men ingen våpen var oppgradert for fullt, heller ikke så mange side-oppdrag var gjort siden jeg allerede var 29 da jeg begynte. Jeg døde dog rundt 50-100 ganger totalt og Horizon var et helvete klokken 06.40 om morningen. Det samme var Garrus Loljailitets oppdrag. Gru deg. Det vil bli et sant helvete. 
  • 0
Du starter med en bonus på 50.000 av hver mineraltype hvis du henter inn den figuren du allerede har spilt igjennom ME 2 med
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Det hjelper da lite når du tåler 10 skudd fra fienden og de rusher deg uten noe form for barmhjertighet gang på gang på gang..
  • 0
Så sant så sant
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Har starta på insanity og jepp, det var jævelig. Men det må vel hjelpe en del hvis man oppgraderer våpen fullt. Tror jammen jeg skal bruke en wiki side til å jakte ned alle oppgraderingene jeg trenger.
  • 0
Jeg vill bare ha den achivementen fortest mulig. Såå sykt glad jeg er ferdig med det nå.

Vi kjører debatt da: Multiplayer i Mass Effect 3? Hot or not? Gi meg deres tanker!
  • 0
NOT!!! never ever!

Jeg spiller kun singleplayer, uansett spill.

Multiplayer ville sikkert bare addet online el. co-op achievements
og det vil vi ikke ha.
  • 0
Thats the spirit! Om det skulle "uheldgivs" bli implementert Co-Op, ville dere tatt i mot dette? Ikke jeg, folk hadde sikkert bare skippet every dialog.

Lagt til 2010-02-11 01:14:
Mass Effect annmeldelse i morgen av meg. Blir en revudering når det gjelder karaktersetting.
  • 0
Ingen form for MP eller Co-op i Mass Effect. NEVER!
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Mass Effect 3 blir MMO akkurat som KOTOR.
  • 0
NEIN! D: D: D: D: D:
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Lager de Mass Effect MMO så begynner jeg å gråte

Eller det går vel greit så lenge de gjør seg ferdige med historien om Shepard og Reapers først.
  • 0
Lagt ut annmeldelse av Mass Effect samt Mass Effect 2. Kos dere.
  • 0
Mass Effect 2 er jævlig bra. Driver fortsatt på min første playtrough, har vel spilt i ynkelige 20 timer. Men jeg tar meg god tid og koser meg med den fantastiske historien og alle de interaktive samtalene. Meln dessverre er jeg veldig skuffet over lvl-systemet, fordi det er fail. Føler ikke at jeg lvl'er i det hele tatt.
There is a sufficiency in the world for man's need but not for man's greed ~ Mohandas K. Gandhi
  • 0
Skulle ønske man kunne skifte class når man spiller igjennom for andre gang med samme person. Er litt lei av Vanguard
  • 0
Ferdig. Selvsagt spoilere i denne posten så les på eget ansvar.
Altså. Det åpnet bra og spillet var bra fra start til slutt, selv om historien er veldig tynn og gir alt for mange svar og alt for lite spørsmål (noe som selvsagt knytter seg til det at ME2 bare er toern av en triologi og derfor hverken har en start eller en slutt), men det plaga litt likevel. Syntes det var for lite av "the big picture" som ble utforsket. Hadde likt å sett litt mer fokus enn bare på teamet og the suicide mission, liksom. Det hele ble likevel redda av skamfette hovedroller. Garrus, Thane og Jack = de jeg liker best.

Anng. endgame så må jeg si at det er noe av det mest intense jeg har følt i spill på lenge. Kanskje ever. Altså hver gang det skjedde noe "negativt" så flippa jeg ut og blei livredd for at noen skulle dø. Helt på slutten etter at man har drept "Terminator" så falt nesten Thane nedfor ett stup og jeg fikk faen panikk. Intense greier. Heldigvis var det en på teamet som jeg hata sinnsykt (Mirandra) så jeg valgte å gi henne alle de kjipe jobbene og sånt, og det endte mirakuløst nok opp med at det bare var hun som døde. Etter å ha lest litt rundt på nettet ser jeg at dette var ren flaks basert på mine valg, men jeg satte pris på det likevel.

Når jeg først kom til endgame-seksjonen hadde jeg ikke gadda gjøre en drit sånn mineral-farming og upgrades og sånt, så det første som skjedde når jeg gikk i den Relay 4-greia var at skipet blei sprengt til helvete og halve teamet mitt døde. Så da loada jeg, farma masse upgrades (spesielt på skipet) og gikk igjennom porten igjen etterpå. Glad det gikk som det gikk, men hun gingerdama som gir deg sånne messages smelta. Det var litt kjipt. Og så angrer jeg på at jeg gav Martin Sheen de der tegningene. Oh well. Får svi for det om noen år, dersom jeg klarer ta vare på saven.

Når det kommer til gameplayet og alt det så likte jeg det godt. Spilla som soldier og gunna meg igjennom hele greia med regelmessig bruk av sniper, slow motion, sånn superskudd og skjold og diverse greier. Likte å feks få Thane eller Jack til å kaste en fyr opp i lufta og så selv skyte en sånn superkule på jævelen rett etterpå/andre mikser av angrep. Litt tøft, men jeg hadde en basisk shooterformel som funka fett for meg. Spillet føltes egentlig som ett slags skytespill med ett litt mer taktisk og lekent element, for min del. Syntes det var herlig og det hjalp mye på pacingen å ikke sitte og drite på armor-poeng og sånt. Forstår at folk liker sånt, men for meg er Mass Effect 2 mer en cinematisk rollercoasteropplevelse enn ett tungt RPG og jeg syntes det funket perfekt til det. Anngående det så likte jeg òg at Mass Effect 2 var mye mer cinematisk enn forgjengeren.

Sykt glad Thane og Garrus ikke døde, btw. Brukte de to hele tiden. Hadde sugd om mange av de andre òg døde. Er sykt glad jeg visste så lite om hvordan det hele slutta (men likevel var klar over at alle faktisk KUNNE dø), for det gjorde at slutten var mer intens for meg enn noe annet jeg har spilt (utenom kanskje nær slutten i MGS4. Usikker) så bare det minnet gjør at ME2 er skamdigg. Syntes det ble litt for "strukturert" i andre akt av spillet, men med en så simpel historie var det vel ikke mer de kunne gjøre for å drøye tiden. Syntes òg at det kanskje var litt få epic valg, utenom med slutten. Eller. Husker at jeg sleit med å velge om jeg skulle fortelle om faren til hun Tali eller ikke (i didnt) og om jeg skulle stoppe han der lille gnomen som tror han har superkrefter på den planeten man rekrutterer Samara (i didnt stop him. Han døde. oopz), men det er kanskje bare noe jeg innbiller meg. Fett spill, uansett.
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Siterer Warwigan1:
Citerer Bobonor:

Citerer Warwigan1 poiler fra Samaras lojalitets oppdrag!!!!

.

.

.

Jeg sliter litt med det opdraget der du skal hjelpe samara å finne datteren hennes. Jeg finner altså ikke ut hvordan jeg skal overtale henne i til å bli med ut av Afterlife. Jeg tør ikke google det for alle de øverste postene innehold spoilers til senere. Kan noen si meg hva man må si til henne.

.

.

.

Spioler end



Snakk med han du møter i inngangen, om Expo 10. Så snakk med hun om interessene du har fått vite om, og vær frekk og direkte! Jeg begynte å snakke om makt, og sa at det var jeg som hadde mest makt akkurat nå, og da ba hun meg bli med til leiligheten. Regner med at du har fått henne til å snakke med deg.



Spoiler end



Livredder...det er det du er. Takk det hjalp MYE
Les en bok, pok en snok!


Sier takk, jeg også...
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Siterer Kniggeth:
Har kommet et stykke ut i spillet nå. Og jeg er egentlig litt skuffet. Biotics føles litt nedgradert(alt for mye bom med det nye systemet), det faktum at du ikke har et lignende level up system som i eneren er også litt kjipt(ingen EXP bare får ekstra level etter endte oppdrag). Ikke mulig å kjøpe nye våpen uten videre og lite med oppgraderinger av den "gamle" typen. Det faktum at den mangler disse elementene gjør bare at det minner mer og mer om et skytespill. Og some skytespill finees det langt tøffere kokurrenter.



For all del, historien så langt er konge, men jeg savner flere av de eldre RPG elementene. Dette føles som et OK skytespill med en råbra historie.


Det er jo EXP på det.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Siterer kokiri:
Citerer Kniggeth:
Har kommet et stykke ut i spillet nå. Og jeg er egentlig litt skuffet. Biotics føles litt nedgradert(alt for mye bom med det nye systemet), det faktum at du ikke har et lignende level up system som i eneren er også litt kjipt(ingen EXP bare får ekstra level etter endte oppdrag). Ikke mulig å kjøpe nye våpen uten videre og lite med oppgraderinger av den "gamle" typen. Det faktum at den mangler disse elementene gjør bare at det minner mer og mer om et skytespill. Og some skytespill finees det langt tøffere kokurrenter.



For all del, historien så langt er konge, men jeg savner flere av de eldre RPG elementene. Dette føles som et OK skytespill med en råbra historie.


Det er jo EXP på det.
¨

Joa, men den spiller ingen rolle. Jeg merket aldri forskjell på lvl 10 og 15 for eksempel.
There is a sufficiency in the world for man's need but not for man's greed ~ Mohandas K. Gandhi
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!