Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Battlefield 3 ~ Offisiell tråd ~


Hmm, jeg har aldri blitt drept av claymores i BF2.
  • 0
Siterer AcH Clawed:
Citerer RockFuzzEleven:
Claymores var med i BF2 da, og der var de veldig balansert


Hæ? Jeg spilte BF2 i en kort periode (ikke så mye at det gjør noe da...) kan aldri si at jeg merket det i det heletatt. Er du helt seriøs nå?


http://www.youtube.com/watch?v=3Jz9dGsIid0
Jeg tror ikke jeg ble drept av det noen gang, men jeg har sett folk legge det ut.
Mulig at jeg har gjort det selv og Det begynner å bli lenge siden nå.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
RockFuzzEleven
Offline

Citerer AcH Clawed:


Fordi det er DICE som lager BF. Ikke CoD utviklerne.
  • 0
Siterer fantomena:
Citerer Parkour Gamer:RockFuzzEleven
Offline

Citerer AcH Clawed:

Fordi det er DICE som lager BF. Ikke CoD utviklerne.


Wow, godt poeng der! Hvorfor skal folk bringe inn cod hele tida å syte og klage over det? Hold kjeft om det om du ikke liker det.
Carpe Noctem
  • 0
lol bf er så wannabe cod
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
For det første, så ser jeg ikke helt hva det var du prøvde å sitere der, Fantomena, for det andre, så synes jeg det er kvalmt hvordan Battlefield fanboys/tilhengere (hva enn du vil kalle det) har begynt å oppføre seg. Nå tar jeg deg som et eksempel Fantomena fordi at det er du som er mest frempå med dette, men tro meg, det er flere der, og dere vet selv hvem dere er.

Jeg begynner som sagt å bli direkte kvalm av hvordan det alltid skal hakkes ned på utviklerne av CoD for tiden, spesielt i denne tråden. Det er greit å sammenligne BF med CoD da de begge er i samme sjanger, og er vel sammen med Halo og Killzone de ledende FPSene på markedet, men er det virkelig nødvendig å drive med all den drittsnakkingen ved enhver annledning? Hvis man faktisk ser litt objektivt på det, så er Call of Duty spillene en god serie som bygger på utrolig gode konsepter, og som i de siste årene har vært med på å definere hvordan FPS sjangeren har utviklet seg, både med tanke på gameplay og hvordan man ranker opp og låser opp ting i flerspillere. Desverre så begynner kanskje folk å bli litt lei nå, da utviklerne ikke har vært så altfor flinke til å fornye spillene sine, MEN DET ER IKKE ET DÅRLIG SPILL!

Det er greit at man har litt forskjellige meninger, men er det virkelig nødvendig å slenge dritt om det (CoD) ved enhver mulig annledning? For vet du hva? Det er nok nå! I omtrent et år har du (igjen, jeg bruker deg som et eksempel Fantomena) knapt ikke gjort annet enn å klage på Call of Duty mens du lovpriser DICE og Battlefield 3. Og vet du hva du minner meg om? Beklager jeg om må omformulere den setningen litt, vet du hva du oppfører deg akkurat likt som? Call of Duty fanboysene rett før og etter Modern Warfare 2 kom ut. Og vet du hva det morsomste er? Det er at Battlefield for hvert spill som har kommet ut etter BF2 minner mer og mer om CoD! Nå ser BF3 ut til å dra det litt vekk derifra igjen, men man kan tydelig se at de har en del inspirasjon derifra, samt at det fortsatt sitter igjen i DICE etter å ha laget Bad Company 1&2.

Folk er blitt altfor fikserte med å si hva som er negativt om motpartens yndlingsspill, slik at de faktisk glemmer å nevne hva som er bra med sitt eget til tider. Som jeg sa tidligere, så fungerer det å sammenligne, og å komme med subjektive utspill om hva du selv synes er bra og ikke, men den drittslengingen som foregår for tiden (hovedsakelig i denne tråden) er bare latterlig og kvalmt å lese.

Uten å nevne navn så er vi flere som er nokså (om ikke helt) enig i det jeg sier her, og vi er direkte drittlei. Personlig vurderer jeg å bare droppe hele GR frem til jul, da alt dette drittsnakket kanskje har lagt seg litt.

-Clawed
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
fantomena er patetisk når det gjelder dette. Greit at han foretrekker Battlefield, men når han ikke klarer å begrunne det engang, ler jeg av han. Haha.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Clawed, you nailed it!
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
  • 192
  • 192
Clawed:

Er forsåvidt enig, men selv ser jeg på cod-serien som en helt ok serie, som har kommet med masse nytt og revolusjonerende, ihvertfall CoD 4 i så måte. Det jeg derimot hater er 80% av communitiet som spiller spillet, som kun er folk som skal leke tøffe og skrike og lage kvalm. Utgiveren har jeg heller ikke noe til overs for.
Get ready for a better you
  • 0
Dere vil ha noen meninger fra meg? Her you go:

Det som gjør at Battlefield 3 vil lett vinne over MW3 er disse tingene:

- Lagarbeid. Jeg ELSKER lagarbeid. Å hjelpe laget midt i store kamper, å bli revivet eller å revive en lagkamerat er en deilig følelse. Å være i en squad på 4 som samarbeider er en herlig følelse. Da kan man også planelegge taktikk og slikt. I CoD finnes ikke ordet "lagarbeid".

- Brettene. Brettene er gigantiske. I-stedet for de knøttsmå brettene i CoD gir Battlefield store brett med mange muligheter til taktikk og infiltrering. Dette har ikke CoD.

- Realisme. CoD eier ikke realisme. Hvem i all verden kan falle ned fra 5-meters høyde ved å bare skaffe seg en liten perk? Ingen kan i virkeligheten ta en 360 noscope med en tung barett. Dette går ikke an i Battlefield. Ialfall ikke like fort og urealistisk som CoD.

- CoD er for folk som ikke har anelse på hva skikkelig krigføring og lagarbeid er. I CoD springer man med en Ak47 i trange korridorer mens man sprayer ned campere og dreper en fiende ved å knvie fienden i foten (!!!). Dette går ikke an i battlefield. Gjør man det er man så og si helt død før man i dete hele tatt kommer seg til korridoren.

- Glitcher. CoD er preget av tonnevis med bugs, glitcher og tekniske feil. Selvfølgelig har også Battlefield det, men aldri like mange som CoD har. Ved hjelp av en glitch eller en bug i CoD kan man dra ut av brettet, komme seg under bakken, stå oppi lufta (elevator glitch), sitte inni en stein osv. Disse glitchene har jeg aldri sett i noen Battlefield spill.

- Lyden. Våpen lydene er katastrofale. AKen i MW2 hørtes ut som sur skrap når man skjøt. M16 høres ikke ut som M16. Mange av light-machine gunnene i Black Ops høres ut som popcorn når man skyter.

- Enspillerdel er tragisk. En 4-timers lang enspillerdel som har en middelmådig historie der oppdragene er satt i en lapskaud mens man springer og plaffer ned fiene uten ambisjoner og mål. Det eneste målet er å komme seg til neste brett. Sli ker det for det meste ikke i Battlefield. I Battlefield er det alltid et mål. Men jeg er enig i at Battlefield sine enspillerdeler er middelmådige, men de er ikke like middelmådige som CoD.

Men om vi skal forsette denne CoD vs. BF diskusjonen foreslår jeg at vi går over til tråden som har denne diskusjonen som tema.
  • 0
Skjønte du virkelig ikke hva det var jeg prøvde å si? Jeg mente ikke at dine (eller andres meninger var feil), det jeg prøvde å si var at jeg var drittlei nøyaktig denne BF VS CoD diskusjonen som stadig dukker opp. Jeg respekterer det at folk har egne meninger, men det blir litt for mye av denne striden mellom fanboysene på begge sider, slik at man faktisk glemmer hva som er gleden i å spille spillene. Hvorfor skal man drive å lage all denne forbanna kvalmen ved å slenge dritt til hverandre når man heller kan prate om hvorfor man gleder seg til et spill, eller hva som ser bra ut?

Og ikke misforstå, jeg er alltids for en diskusjon, og misliker det vel egentlig selv når noen andre prøver å roe ned ting som jeg gjør nå, men dette temaet er nesten blitt mer en kamp om å slenge mer dritt til hverandre, enn en diskusjon? Skjønner?

Jeg har også litt annet jeg skulle tatt opp som støtter det jeg sier litt bedre, men det går på grensa til personangrep, og derfor skal jeg ikke gå noe lengre innpå det.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Men det er en ting du glemmer fantomena: Du har ikke spillt noen av spillene enda

Lagt til 2011-05-31 19:04:
(BF3 og MW3)
Carpe Noctem
  • 0
Don't feed the troll.

Bare fantomena nevner CoD, så kommer alle dere for å klage. Hver eneste gang, men kommer det noe ut av det? Nei.
Dere har ingen rett til å nekte oss å "vitse" om CoD og utviklerne.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
fantomena, CoD er et skytespill, BF er et krigspill. Thats it.
Det er derfor det er så mye mindre realistisk enn BF. Men jeg innrømmer at jeg er vel en BF fanboy. Men allikevel, har jeg kost meg med CoD, og da spesielt CoD4. De nyeste har ikke vært like bra. Men generellt sett, synes jeg BF er best.

Men det er nesten 2 forskjellige sjangere. BF er et krigspill, som Arma, Flashpoint, MAG (?), osv.
CoD er et skytespill som Counter-Strike, Team Fortress, Halo, osv.

Jada, jeg vet at CoD og for eksempel CS er 2 totalt forskjellige spill, på samme måte som BF og Arma, men de går under samme undersjanger. Altså, BF og Arma: Krigsspill - CoD og CS: Skytespill. 2 forskjellige sjangere. 4 forskjellige spill. De må være annerledes.

Tar dere poenget mitt?
  • 0
Siterer Arawos:
Men det er en ting du glemmer fantomena: Du har ikke spillt noen av spillene enda

Lagt til 2011-05-31 19:04:
(BF3 og MW3)


Det vet jeg såklart. Men det jeg ville skrive hva mine erfaringer om de tidligere spillene. Dere lurer sikkertt på med dette og realisme. Activision lovet oss i flere spill at det skulle være realisme. Jeg gledet meg stort til det. Fikk jeg det? NEI? Så fant jeg BF. Jeg prøvde en demo av BF2 som jeg lastet ned fra EA sine nettsider. 2 år etter CoD4. FIkk jeg realisme, den realismen jeg ville ha av CoD? JA!

Siterer AcH Clawed:
Lang tekst


Jeg skjønner. Trodde du var ute etter meg ettersom du nevnte Fantomena så mange ganger.
  • 0
Haha, en ting jeg har latt merke til:

Når noen innrømmer at de elsker CoD, får de nærmest hat kommentarer tilbake. Men mange av de som sender hatmeldinger tilbake, spiller sikkert CoD selv, og hater CoD fordi det er "kult".
Det samme med BF. De fleste i klassen liker CoD, men det er bare fordi det er "kult" å like CoD. Mange av de har ikke engang sett en video av BF.

Men ingen, ihvertfall svært få, reagerer på BF fanboys. Nesten alle reagerer på CoD fanboys
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
Tekst


Les litt over i denne kommentaren så får du mitt svar på realisme diskusjonen.

Du kan ikke sammenligne BF med ArmA og Flashpoint da vel. ArmA og Flashpoint er krigssimulatorer som fokuserer 99% på realisme. Det gjør ikke Battlefield. Forskjellen er at Battlefield gir en realistisk følelse, men FLashpoint og ArmA er en krigssimulator.
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Don't feed the troll.

Bare fantomena nevner CoD, så kommer alle dere for å klage. Hver eneste gang, men kommer det noe ut av det? Nei.
Dere har ingen rett til å nekte oss å "vitse" om CoD og utviklerne.


nei, selvsagt ikke, men det betyr ikke at vi ikke liker det. Jeg kan si at jeg er nazist fordi jeg har lov og ingen kan nekte meg i å være det. Same shit
Carpe Noctem
  • 0
Jeg sa ikke det heller! Jeg sa bare at Arma og BF er krigspill, ikke at de lignet på hverandre!
Noe CoD ikke er, for det er et skytespill.
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
Haha, en ting jeg har latt merke til:

Når noen innrømmer at de elsker CoD, får de nærmest hat kommentarer tilbake. Men mange av de som sender hatmeldinger tilbake, spiller sikkert CoD selv, og hater CoD fordi det er "kult".
Det samme med BF. De fleste i klassen liker CoD, men det er bare fordi det er "kult" å like CoD. Mange av de har ikke engang sett en video av BF.

Men ingen, ihvertfall svært få, reagerer på BF fanboys. Nesten alle reagerer på CoD fanboys


Det har du helt rett i og det hater jeg!
Carpe Noctem
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Don't feed the troll.
Reporter- " What do you feel when you shoot a terrorist?" Marine- "Recoil"
  • 0
Siterer Arawos:
nei, selvsagt ikke, men det betyr ikke at vi ikke liker det. Jeg kan si at jeg er nazist fordi jeg har lov og ingen kan nekte meg i å være det. Same shit


Jo. Det å være nazist er vel ulovlig, er det ikke?


Siterer Parkour Gamer:
Jeg sa ikke det heller! Jeg sa bare at Arma og BF er krigspill, ikke at de lignet på hverandre!
Noe CoD ikke er, for det er et skytespill.


Verdens teiteste begrunnelse.
Hvordan kan du si at CoD ikke prøver å være et krigsspill, når navnene indikerer det. World at WAR, Modern WARfare.

Edit: I tillegg mener du at CoD er et skytespill, mens Battlefield er et krigsspill. Betyr det at BF ikke er et skytespill?
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Kommer tilbake når enkelte folk har lært seg å argumentere. Eller vent litt, fanboys klarer jo ikke sånt
Reporter- " What do you feel when you shoot a terrorist?" Marine- "Recoil"
  • 0
Siterer BlueDaf:
Don't feed the troll.


Why feed the troll when the troll can feed himself?

Lagt til 2011-05-31 19:31:
Siterer BlueDaf:
Kommer tilbake når enkelte folk har lært seg å argumentere. Eller vent litt, fanboys klarer jo ikke sånt


Bluedaf, du må skjønne at alle (tror jeg) er fanboys for et eller annet. Det er og vil alltid bli fanboys enten du liker det ikke.
  • 0
Clawed:
Kunne ikke sagt meg mer enig
Denne tråden er egentlig bare en fanboy krig, der begge sider er skyldige.
Skal jeg si MIN mening så liker jeg CoD mer.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!