Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Mass Effect 3 ~ Offisiell tråd ~


Siterer F0xHunter:
Dragon Age 2 sugde ikke, det var bare ikke Dragon Age: Origins 2. Det var feilen mange gjorde med det når de dømte det.

TILBACKE TIL MASS EFFECT 3.
De ha visst tatt bort enda mer av RPG-delen, og fokusert på å nå så mange spillere som mulig. Hørt dette før? (HOST HOST DRAGON AGE 2)


Sources or it diden't happen.
  • 0
Siterer F0xHunter:
TILBACKE TIL MASS EFFECT 3.
De ha visst tatt bort enda mer av RPG-delen, og fokusert på å nå så mange spillere som mulig. Hørt dette før? (HOST HOST DRAGON AGE 2)


Men... hæ!? De har jo sagt det stikk motsatt lenge nå, at de skulle prøve å få tilbake en del av Action-Elementene! Jeg vil veldig gjerne se kilden din for dette her F0x, for jeg har veldig vanskelig for å tro på dette her...

Siterer Tommy Kvaernerud:
Hadde håpet de skulle gå litt mer tilbake til slik det første spillet var...


Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan ta alt tilbake slik som det var der jeg da, med unntak av at de putter det inn i en ny grafikkmotor...
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
The RPG elements are being beefed up, not going back to ME1, but giving more freedom with the character skills. Skill trees will be larger, and powers will evolve several times instead of just once, offering even more freedom. Weapons are ME2 style, with a set list, but mods make a return, not in the ME1 style, but allowing you to swap out different parts such as barrels, scopes, and so on, which effect both the weapon's combat performance and its appearance.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=426690

Nei, de har ikke tatt bort mer av RPG-delen, heller tilført litt mer

Lagt til 2011-05-06 15:46:
Siterer coolandcalm:
Dragon Age 2 sugde ikke, det var bare ikke Dragon Age: Origins 2. Det var feilen mange gjorde med det når de dømte det.


De skulle aldri ha satt en 2'er på Dragon Age 2. Virker som en spin off, og det er kjipt. :/ Det som drepte spillet for meg var de generiske omgivelsene, og at vi bare var på de samme stedene hele tiden..
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0
Gleder meg virkelig til vi får se gameplay på EA sin årlige E3 messe.
  • 0
Siterer fantomena:
Gleder meg virkelig til vi får se gameplay på EA sin årlige E3 messe.


Ja, håper de har en rekke saftige detaljer å komme med
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0
Siterer AcH Clawed:
Men... hæ!? De har jo sagt det stikk motsatt lenge nå, at de skulle prøve å få tilbake en del av Action-Elementene! Jeg vil veldig gjerne se kilden din for dette her F0x, for jeg har veldig vanskelig for å tro på dette her...

http://www.rockpapershotgun.com/2011/05/05/mass-effect-3-aime
d-at-larger-audiences/
  • 0
  • Dtno
  • Dtno
Siterer F0xHunter:
Citerer AcH Clawed:
Men... hæ!? De har jo sagt det stikk motsatt lenge nå, at de skulle prøve å få tilbake en del av Action-Elementene! Jeg vil veldig gjerne se kilden din for dette her F0x, for jeg har veldig vanskelig for å tro på dette her...

http://www.rockpapershotgun.com/2011/05/05/mass-effect-3-aime
d-at-larger-audiences/

[Hype status] On [Off]
Pre ordren er kansellert
Først Dragon age 2 å så dette, kva er det du driver med Bioware.
ASUS GEFORCE GTX 570, AMD Phenom II X4 955 BE, 8 gig ram, Z-5500. VIDEO GAEMS!
  • 0
I en eller annen grun nsynes jeg enkelte skuddsekvenser i ME2 var kjedelige. Så håper det blir morsommere i ME3.
  • 0
Håper at inventoryen blir større enn i ME1. Kjipt å bare bære rundt på 150 ting på en gang -_-
Per aspera ad astra
  • 0
Siterer F0xHunter:
http://www.rockpapershotgun.com/2011/05/05/mass-effect-3-aime
d-at-larger-audiences/
Fint at de bekrefter at spillet blir en skuffelse nesten et år før release. Takk skal du faen meg ha, Bioware.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
  • Los
  • Los
Jeg gleder meg, og nå har infoen vært litt tvetydig.. Så jeg venter til jeg ser noe håndfast før jeg dømmer. Men det er vel bare meg..
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Hehe, det er morsomt hvordan en litt feilformulert setning kan gjøre at folk endrer sin holdning til et produkt fordi det strider litt med tidligere info... Hør her (og det kan være jeg skyter meg selv i balla nå) det er MER sannsynlig at vi får mer av RPG og mer av FPS. Altså vil man finpusse hver del og dermed finpusse sjangeren RPG-Shooter. Jeg har (etter alle intervjuer, artikler og videoer) ingen tro på at de gjør noe nytt og radikalt (slik mange her sammenligner med DA2), men går med det beste fra ME1 og ME2. Har dere virkelig lyst å tvile på det utviklerteamet (som ikke er det samme utviklingsteamet til DA-serien) som til nå har skapt de beste sci-fi-spillene per dags dato? Jeg er mer positivt innstilt.

Legger til en linkt til "nye" screenshots som jeg ikke har sett her på GR (de ser helt fantastiske ut): http://www.gamer.no/artikler/83880/slik-ser-mass-effect-3-ut/

also, http://www.joystiq.com/2010/03/13/bioware-designer-talks-about-
goals-for-mass-effect-3/


og, http://masseffect.wikia.com/wiki/Mass_Effect_3



Lagt til 2011-05-08 08:56:
Her er et utdrag om combat-system:

"Mass Effect 3's changes to Mass Effect 2's core combat mechanics are not as drastic as the changes Mass Effect 2 made to the original Mass Effect, however improvements have been made and new capabilities introduced. These include:

Difficulty will be increased, with Casey Hudson describing Normal as "the new Veteran".
An increase in overall combat speed of 10-15% .
Changes to movement in combat including the ability to roll, leap over ledges or gaps without taking cover first and optimised maneuvering and firing from cover.
Melee plays a larger role, all classes receive improved melee with each one receiving a unique heavy melee attack.
Enemy AI has been improved. Enemies now perform specific functions on the battlefield and coordinate with other enemies. For example, 'cover buster' enemies, such as Husks, are often paired with a 'suppressor' enemy type, which will try to keep Shepard in cover while the Husks get in close".



  • 0
  • Dtno
  • Dtno
Siterer Synthetic6:
Hehe, det er morsomt hvordan en litt feilformulert setning kan gjøre at folk endrer sin holdning til et produkt fordi det strider litt med tidligere info... Hør her (og det kan være jeg skyter meg selv i balla nå) det er MER sannsynlig at vi får mer av RPG og mer av FPS. Altså vil man finpusse hver del og dermed finpusse sjangeren RPG-Shooter. Jeg har (etter alle intervjuer, artikler og videoer) ingen tro på at de gjør noe nytt og radikalt (slik mange her sammenligner med DA2), men går med det beste fra ME1 og ME2. Har dere virkelig lyst å tvile på det utviklerteamet (som ikke er det samme utviklingsteamet til DA-serien) som til nå har skapt de beste sci-fi-spillene per dags dato? Jeg er mer positivt innstilt.

Legger til en linkt til "nye" screenshots som jeg ikke har sett her på GR (de ser helt fantastiske ut): http://www.gamer.no/artikler/83880/slik-ser-mass-effect-3-ut/

also, http://www.joystiq.com/2010/03/13/bioware-designer-talks-about-
goals-for-mass-effect-3/

og, http://masseffect.wikia.com/wiki/Mass_Effect_3



Lagt til 2011-05-08 08:56:
Her er et utdrag om combat-system:

"Mass Effect 3's changes to Mass Effect 2's core combat mechanics are not as drastic as the changes Mass Effect 2 made to the original Mass Effect, however improvements have been made and new capabilities introduced. These include:

Difficulty will be increased, with Casey Hudson describing Normal as "the new Veteran".
An increase in overall combat speed of 10-15% .
Changes to movement in combat including the ability to roll, leap over ledges or gaps without taking cover first and optimised maneuvering and firing from cover.
Melee plays a larger role, all classes receive improved melee with each one receiving a unique heavy melee attack.
Enemy AI has been improved. Enemies now perform specific functions on the battlefield and coordinate with other enemies. For example, 'cover buster' enemies, such as Husks, are often paired with a 'suppressor' enemy type, which will try to keep Shepard in cover while the Husks get in close".

Forsatt skeptisk
ASUS GEFORCE GTX 570, AMD Phenom II X4 955 BE, 8 gig ram, Z-5500. VIDEO GAEMS!
  • 0
Siterer Synthetic6:
Difficulty will be increased, with Casey Hudson describing Normal as "the new Veteran".


God damnit!
Aldri har jeg hørt en dårligere nyhet hva spill angår.
Det er en grunn til at jeg ikke spilte ME2 på noe høyere enn enkleste vanskelighetsgrad.
Og nå skal det bli enda vanskeligere!?

De andre greiene du skrev opp er også ræva nyheter i mine øyne.
Virker allerede som om dette blir mer av en skuffelse enn ME2 var.
  • 0
  • Los
  • Los
Er det blitt en mal for fans å være negative til alt? Hvor er det blitt av folk som gleder seg, venter og tror på det beste? Er livet så dårlig at man til og med må dømme ting man vet lite om?
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Los:
Er det blitt en mal for fans å være negative til alt? Hvor er det blitt av folk som gleder seg, venter og tror på det beste? Er livet så dårlig at man til og med må dømme ting man vet lite om?


Jeg pleier å la vær å lese om spill jeg skal ha, for å være blank når de dukker opp.
Men når jeg leser nyheter som den over, kan jeg ikke unngå å bli litt gretten.
Sier ikke at spillet blir helt på trynet. For alt jeg vet kan det fremdeles bli awesome.
Men hittil har jeg ikke lest om annet enn teite forandringer.
Derfor virker jeg kanskje negativ til alt.
Kan selvfølgelig bare snakke for meg sjøl her da.
Har en tendens til å bli lett skuffet.
Derfor ligger jeg unna så mye info jeg kan før spillet dukker opp.
Men en blir jo litt nyskjerrig.
  • 0
Siterer Los:
Er det blitt en mal for fans å være negative til alt? Hvor er det blitt av folk som gleder seg, venter og tror på det beste? Er livet så dårlig at man til og med må dømme ting man vet lite om?


At man er negativ har noe med at man ser hvordan Bioware spill har utviklet seg de siste årene. ME2 var helt klart dårligere (på nesten alle punkter) i forhold til ME1, og DA2 var også en stor skuffelse (utifra hva jeg har prøvd av demo og hørt fra andre) i forhold til DA: O. DA: O var igjen dårligere enn KOTOR osv.

Når man ser en slik utvikling, at spillene bare blir dårligere og dårligere med årene samtidig som utviklerne lover mer og mer, så mister man trua på utviklern. Derfor er jeg veldig skeptisk til ME3, og de nyhetene som er listet opp over hjelper ikke saken.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Tommy, det med vanskelighetsgrad. De sier ikke nødvendigvis at Easy blir vanskeligere (det ville jo vært mot sin hensikt), men Normal og opp. I ME2 var det liten forskjell på Easy og Normal, så jeg tror bare de prøver å kompansere for dette. Husk også at det er mange ting som påvirker vanskelighetsgraden, så det er ikke sikkert du vil oppleve ME3 (vanskelig) slik du ville opplevd ME2 (vanskelig). Eks. fordi det kanskje var bevegelighet/middels covermuligheter som gjorde det vanskeligere i ME2, vil det gjerne i ME3 være vanskeligere fiender, i og med at nevnte årsak har blitt forbedret. Hvis du skjønner?

Forstår bekymringen deres selvfølgelig. Kraken, jeg er dessverre ikke enig i at ME2 var dårligere enn ME1, men en bra etterfølger hvor det meste hadde blitt forbedret og storyen var mer engasjerende. Riktig nok savnet jeg RPG-elemetene fra ME1 og dialogene i heisen etc.. Følte at man kunne slappe mer av i ME1, men ME2 var epic..!

Og igjen..jada, Bioware produserer både DA-serien og ME-serien, men det er to vidt forskjellige team, så det er lite vits i å sammenlige DA med ME
  • 0
Siterer Synthetic6:
Kraken, jeg er dessverre ikke enig i at ME2 var dårligere enn ME1, men en bra etterfølger hvor det meste hadde blitt forbedret og storyen var mer engasjerende. Riktig nok savnet jeg RPG-elemetene fra ME1 og dialogene i heisen etc.. Følte at man kunne slappe mer av i ME1, men ME2 var epic..!


ME2 var langt ifra like bra som ME1. Jada, ME2 føltes mer epic, men det var bare fordi de gikk inn for å dytte en substansløs EPIC opp i trynet til spillern.

For å si det slik: ME2 har et mindre variert gameplay, da makoen og utforsking av planeter forsvant, å scanne planeter er pain in the ass, store deler av RPG elementene er borte. Men det er ikke det eneste. Historien er en rotete smørje av mangel på en ordentlig nemesis eller et ordentlig mål/mening, og resten personlige oppdrag fra teamet som hele tiden blir dytta opp i trynet ditt...

Nei, ME1 er overlegent. Selv småting som virket ubetydelig da man spilte ME1, feks dialoger i heiser, er i ME2 et stort savn.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Hadde de ikke forandra noen ting kunne de ikke hatt en oppfølger til ME1, men egentlig liker jeg ikke å sammenligne de, fordi de er forskjellige, av forskjellige grunner. At de kaster opp en "substansløs EPIC" blir vel å ta litt i, med tanke på kontinuitet i storytellingen. Det jeg ikke likte i ME2 var human-reaperen i slutten, snakk om dårlig boss. Resten, var magisk. Et ordentlig mål har det vel vært hele tiden, men klart det; Saren kan bare dø en gang ;)
  • 0
Siterer Synthetic6:
Hadde de ikke forandra noen ting kunne de ikke hatt en oppfølger til ME1, men egentlig liker jeg ikke å sammenligne de, fordi de er forskjellige, av forskjellige grunner. At de kaster opp en "substansløs EPIC" blir vel å ta litt i, med tanke på kontinuitet i storytellingen. Det jeg ikke likte i ME2 var human-reaperen i slutten, snakk om dårlig boss. Resten, var magisk. Et ordentlig mål har det vel vært hele tiden, men klart det; Saren kan bare dø en gang ;)


Hæ, hva er det du prøver å si nå? Jeg er helt enig i at det må skje en forandring for at det skal bli en oppfølger, men den eneste store forandringen fra ME1 til ME2 er at utrolig mange aspekter av spillopplevelsen er borte. Ja, de oppgraderte cover systemet og slike ting, men kampsystemet er jo det minst viktige av alle de elementene som danner Mass Effect.

Det jeg mener med "substansløs EPIC" er faktisk et ganske enkelt forklart. Etter ME2, hva har du utrettet? Hva har du endret? Hvordan har det gjort iløpet av 40 timer gameplay? Ingen ting. Man er satt tilbake til utgangspunktet.

I ME1 så dreper man Saren, menneskene får respekt hos de andre rasene, forskjellige karakterer du har med deg kan dø mens du spiller, ja rett og slett, man føler at man utretter noe.

I ME2 så stopper man the collectors og så... Ja? Universet er tilbake til utgangspunktet. Du står der med et nytt team, og ditt forhold til galaksen og omvendt har ikke endret seg betraktelig. Dessuten så blir seieren bittersøt når du dreper en rase kontrollert av the reapers. Altså, du påvirker ikke the reapers i det heletatt.

Jeg orker ikke ramse opp alle feilene med ME2 nå, for da blir jeg rett og slett deprimert, men vi er ihvertfall enig om at sistebossen i ME2 er helt elendig. Makan til kjip boss...

For å ta noe som ME2 er noe bedre på. Personlige quests. Disse questene føles som små mainquests i seg selv og er (etter min mening) nesten mer episke enn selve historien. Bare synd at disse blir dyttet opp i ansiktet til spillern, isteden for at det er spillern som må engasjere seg for karakterene. De kaster seg over deg jo...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hæ, hva er det du prøver å si nå? Jeg er helt enig i at det må skje en forandring for at det skal bli en oppfølger, men den eneste store forandringen fra ME1 til ME2 er at utrolig mange aspekter av spillopplevelsen er borte. Ja, de oppgraderte cover systemet og slike ting, men kampsystemet er jo det minst viktige av alle de elementene som danner Mass Effect.


Nja, nå var det ikke bare det de forbedret. Det jeg legger i forandring er at en oppfølger må bygge på den røde tråden som er lagt i originalen. Det gjorde de i ME2, selv om de valgte the Collectors (once Protheans) til å ha hovedrollen. Jeg syns det var en kul fiende (om enn ikke en nemesis), som definitivt passet bra inn i universet. Det eneste som ødela for meg når det gjaldt the Collectors, var nevnte boss, men det gjorde det ikke mindre morsomt å sloss mot dem for det.

Siterer Crazy Kraken:
Det jeg mener med "substansløs EPIC" er faktisk et ganske enkelt forklart. Etter ME2, hva har du utrettet? Hva har du endret? Hvordan har det gjort iløpet av 40 timer gameplay? Ingen ting. Man er satt tilbake til utgangspunktet.


Takk, det var en god formulering av hva du mente med substansløs epic, men jeg klarer ikke helt å være enig med deg her. Man er definitivt ikke tilbake til utgangspunktet. Man har et nytt forhold til Cerberus (noe som mest sannsynlig leder tilbake til Alliance igjen) og dermed en nemesis i 3eren, man har blitt kjent med mange nye karakterer, man har lært mer om Geth, etc. Lista er faktisk ganske lang, men jeg skal ikke krangle ;)

Siterer Crazy Kraken:
I ME1 så dreper man Saren, menneskene får respekt hos de andre rasene, forskjellige karakterer du har med deg kan dø mens du spiller, ja rett og slett, man føler at man utretter noe.


Også i ME2 kan karakterene dø. Men mener du i kamp? At man ikke kunne gjennopplive de døde under kampen var ganske irriterende noe plasser (dette krever Medic spesialisering, som jeg ikke var klar over før etter jeg hadde spilt det ferdig). Jeg likte medi-gel slik de ble brukt i ME1, så en hybrid av selvheling og medi-gel (slik de pleide å fungere) hadde passet ME3 perfekt.

Siterer Crazy Kraken:
Dessuten så blir seieren bittersøt når du dreper en rase kontrollert av the reapers. Altså, du påvirker ikke the reapers i det heletatt.


Det er allerede for sent i ME2; The Reapers er allerede på vei. Så det stemmer.

Siterer Crazy Kraken:
For å ta noe som ME2 er noe bedre på. Personlige quests. Disse questene føles som små mainquests i seg selv og er (etter min mening) nesten mer episke enn selve historien. Bare synd at disse blir dyttet opp i ansiktet til spillern, isteden for at det er spillern som må engasjere seg for karakterene. De kaster seg over deg jo...


Her er jeg helt enig, mange ganger var disse kjekkere å spille, og det ligger nok i at man er mer fri til å gjøre det man vil, i det tempoet man selv bestemmer. (Nesten) alle lojalitetsoppdragene var epic, men måten man får oppdragene på føles litt tvunget, det er jeg også enig i. Jeg likte ME1s følelse av at man var fri til å dra hvor en ville, når en ville (mako og verdene man besøkte), samtidig som viktige plots fyltes inn etterhvert. Det var ikke-lineært, slik ME2 kan føles.

Men som sagt, jeg er like glad i ME1 som ME2 fordi begge spillene har nok av bra elementer og gir et flott helhetsuttrykk. Jeg håper bare de klarer å smelte sammen det beste fra begge, slik at forventningene innfris.
  • 0
ME2 var virkelig fantastisk, gleder meg til #3 uansett om det blir litt mer skyting og litt vanskeligere (:
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
  • Missing Avatar
  • Orph
Jeg synes egentlig ME2 faller inn i samme kategorien som mange andre 2'ere i triologier.

Star Wars: The Empire Strikes Back, Halo 2, ME2 er alle antiklimakser. I 1'eren bygger man opp et forhold til et univers, og man forelsker seg litt. 2'eren har som formål å bringe historien videre, men grunnsteinene er allerede lagt, de kan ikke legge til å mye ny, spennende info, samtidig som de ikke kan konkludere historien. Alt de egentlig kan gjøre, er å bygge opp spenningen mot avslutningen. Jeg synes ME2 gjorde det bra, jeg, med hva de hadde; Man fikk et mer nyansert bilde av universet, de prøvde ut et par ting som kanskje ikke fungerte så bra (men la oss innse det, dersom 3'eren virkelig treffer, vil folk glemme 2'eren), og man hadde en reell fiende å nedkjempe.

Gleder meg stort til 3'eren. Håper de innfører litt mer bruk av kjøretøy (Mako'en fra 1'eren, kanskje litt romkamper o.l.).
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!