Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Er realisme i spill viktig?


Flere og flere utviklere prøver å gjøre spillene sine så realistisk som mulig, men er det i det hele tatt så viktig? Et spill skal være et avbrekk fra den virkelige verden, vil man egentlig da at spillet skal være realistisk?

To gode eksempler er Battlefield: Bad Company og Call of Duty. Begge tilhører samme sjanger, men er vidt forskjellige. Bad Company er kjent for sine destruktive omgivelser og realistiske gameplay, mens det er ikke mange realistiske elementer i Call of Duty serien. Og da tenker jeg spessielt på multiplayeren.

Personlig liker jeg Call of Duty best fordi det er mer actionfylt og større ''fart''. Det er ikke realistisk, men det er slik jeg liker det. Hva mener du? Er realisme i spill viktig?

(Ikke la denne tråden bli til en fanboy krig)
Veni, vidi, avicii
  • 0
Nope, realisme i spill er lite viktig for meg.

Alle disse spillene er urealistiske, men utrolig underholdene og bra laget:
Ratchet and Clank, NFS: Hot Pursuit, LBP, Borderlands, Team Fortress 2, (Kun noen random eksempler)
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Mener selv at et spill blir mindre bra om det er for realistisk.
Veni, vidi, avicii
  • 0
Spill som streber etter realisme blir fort bare irriterende og helt jævelig å spille. Selv om det finnes eksempler på det motsatte. Heavy Rain blant annet var jo en genistrek uten like.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Spill som streber etter realisme blir fort bare irriterende og helt jævelig å spille. Selv om det finnes eksempler på det motsatte. Heavy Rain blant annet var jo en genistrek uten like.


Eier ikke en PS3 så har aldri prøvd Heavy Rain, men det ser dritbra ut. Fahrenheit var knallbra
Veni, vidi, avicii
  • 0
Jeg liker best når spill skaper sin egen grunnleggende logikk og forsøker å holde seg realistisk innenfor disse rammene. For eksempel kan rollespill fint ha magi, men likevel virke realistiske.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
kommer selfølgelig helt ann på spill. liker begge deler
  • 0
  • Dtno
  • Dtno
Neh det e no ikkje so viktig men ej synst at alle skyte spill kunne hatt en realisme modus eller vanskelighetsgrad.
ASUS GEFORCE GTX 570, AMD Phenom II X4 955 BE, 8 gig ram, Z-5500. VIDEO GAEMS!
  • 0
  • Zook
  • Zook
Det viktigste er at det er moro. Spill som Saints Row satser utelukkende på urealisme og humor, og de er utrolig underholdende å spille. Realisme og god fysikk er ofte tøft, men liker ikke spill som prøver for hardt. Et eksempel er Mafia II, der man blir arrestert for å kjøre fort fort. Slikt er bare irriterende imo.
You're sleeping over, right?
  • 0
Synes det kommer helt an på spillet og hva som funker i settingen. Jeg vil ikke ta noe standpunkt på realisme vs. urealisme. Begge deler kan funke like fint avhengig av spillet.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Siterer heljar:
Synes det kommer helt an på spillet og hva som funker i settingen. Jeg vil ikke ta noe standpunkt på realisme vs. urealisme. Begge deler kan funke like fint avhengig av spillet.


Klart det.

Siterer Zook:
Et eksempel er Mafia II, der man blir arrestert for å kjøre fort fort. Slikt er bare irriterende imo.


Har du helt rett i. Det er å gå over grensen

Lagt til 2010-12-13 19:44:
L.A. Noire ser ut som det kommer til å bli skikkelig realistisk. Håper at det ikke blir ALT for realistisk, men tviler. Rockstar leverer alltid
Veni, vidi, avicii
  • 0
Siterer Strategist:
Jeg liker best når spill skaper sin egen grunnleggende logikk og forsøker å holde seg realistisk innenfor disse rammene. For eksempel kan rollespill fint ha magi, men likevel virke realistiske.


Veldig enig.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
ikke faen )) jeg liker best gameplay, fordi jeg har bare grafikkort fra 1997 uansett
  • 0
Vil nok som Osten1992 sier, at det kommer an på hva slags spill det er snakk om. Noen spill fungerer bare ikke som realistisk, mens andre fungerer supert

Siterer mingdal:
ikke faen )) jeg liker best gameplay, fordi jeg har bare grafikkort fra 1997 uansett


Trenger ikke monster pc for å spille realistiske spill. Finnes flere eldre spill som er realistiske, men er ikke i nærheten av dagens grafiske standard ;)
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!