Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Pokémon Black/White ~ Offisiell tråd ~


Statsene mister du ikke.

Det fungerer slik at du kan få 510 poeng. der 4 poeng gir 1+ i en stat. du kan maks gi 255 i en stat.

Eksempelvis: Om Charmander tar 4 Zubat, vil den få økt speed staten med 1, og maks er om Pokemonen tar 255 Zubat, men den kan også ta 255 av en annen Pokemon for å øke en annen stat. Da er 510 poeng oppnådd, altså maks.

Statene blir lagt til gradvis som Pokemonen får level, det vil altså si at du ikke får alle poengene bare ved å øke et nivå, kommer gradvis.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer BlueDaf:
Og en ting til; Tenker å kjøpe et fjerdegenerasjons Pokemonspill, burde jeg gå for Platinum eller Heartgold/Soulsilver. Tenker mest på antall pokemoner det er mulig å fange i spillene.


Anyone?
Reporter- " What do you feel when you shoot a terrorist?" Marine- "Recoil"
  • 0
Tror Pokemon Platinum er best, i hvert fall om man skal drive med EV trening og slikt. Når det kommer til antall Pokemoner kan jeg ikke uttale meg.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Yay, fikk trada en lvl 100 shiny Porygon-Z med modest nature, EVs på riktig stats og dark pulse mot en lvl 60 moltres jeg uansett ikke liker!
Reporter- " What do you feel when you shoot a terrorist?" Marine- "Recoil"
  • 0
fra mobilen

Som et sp team liker jeg å bruke startern min så sp teamet er victini zekrom vann ape som jeg hater btw conkeldurr krokodile
Det er sånn passe faktisk
  • 0
Vil gjerne ha noen av følgende pokemoner: Toegpi/Togetic/Togekiss(VIKTIG), Miltank, Skitty/Delcatty, Duskull/Dusclops/Dusknoir, Abra/Kadabra/Alakazam og Magnemite/Magneton/Magnezone.

Tilbake kan jeg tilby en timid Zorua(lett å trene til lvl 100 med boosted exp), Spiritomb, Thundurus, Tornadus eller hva som helst annet dere måtte ønske. Og hvis noen har en Seviper eller Arbok med Dark Pulse gir jeg hva som helst for den.

Friend Code: 2623 3818 6286

Lagt til 2011-06-20 14:57:
Har også pokemoner med pokerus
Reporter- " What do you feel when you shoot a terrorist?" Marine- "Recoil"
  • 0
Glem det, har klart å skaffe de fleste med random wifi-trading.

Så nå er jeg godt på vei med et nytt team som er litt bedre skrudd sammen, og denne gangen har jeg sørget for at natur, EVs og til og med IVs er riktig på alle pokemonene.

Darmanitan
Move 1: Flare Blitz
Move 2: Super Power
Move 3: U-Turn
Move 4: Rock Slide
Item: Life-Orb
Ability: Sheer Force
Nature: Jolly
EVs: 252 Speed, 248 Attack, 8 HP(fail forsøk på å få et oddetall i level 100)

Velger å sende ut Darmanitan først som attacking lead. Har se satset fullt ut på speed, men Flare Blitzen er fremdeles nok til å OHKO det meste på grunn av Life Orb, Sheer Force, Base 120 Power Stab og Darmanitans syke attack. Det er bare bulky waters med høy defense(pleier å 2HKOe Milotic) og Kingdra som trygt kan komme inn uten å mest sannsynlig bli drept neste runde. Dermed har jeg en kjempefordel så lenge motstanderen sender ut en tregere pokemon først.

Ferrorthorn
Move 1: Leech Seed
Move 2: Spikes
Move 3: Power Whip
Move 4: Gyro Ball
Item: Leftovers
Ability: Iron Barbs
Nature: Relaxed
EVs: 252 HP, 32 Def, resten Sp. Def

Med 11 resistances/immunities, bare to svakheter og høye defensive stats, kan Ferrothorn lett walle de fleste pokemoner. Spikes gir han noe å gjøre hvis motstander ikke bytter ut til en annen pokemon og leech seed+ leftovers er bra for recovery. Ferrothorn har kanskje ikke den mest imponerende attack-staten uten noen EVs, men Power Whip og Gyro Ball er fremdeles veldig kraftige STAB-angrep mot offensive pokemoner.

Landorus
Move 1: Earthquake
Move 2: Stone Edge
Move 3: Substitute
Move 4: Swords Dance
Item: Life Orb/Salac Berry
Ability: Sand Force
Nature: Jolly
EVs: 252 attack, 252 Speed, 4 HP

Litt usikker på Landorus moveset og item her, men han passer laget mitt ekstremt bra. Statsa er akkurat bra nok for Landorus til å sette opp med SD og muligens subsitute(han er tross alt veldig sårbar mot raskere pokemoner med Ice attacks).

Latios
Move 1: Draco Meteor
Move 2: Surf
Move 3: Thunderbolt
Move 4: Psychic?(Psychic for STAB er egentlig bare tull)/Ice Beam/ HP ?
Item: Choice Specs
Ability: Levitate
Nature: Modest
EVs: Foreløbig random, men planlegger selvfølgelig 252 Speed/Sp. Attack. Må bare grinde dream world for de bæra

En veldig standard Latios dessverre. Men det fungerer. Få pokemoner setter pris på å få en Draco Meteor i trynet. Taktikken er hit and run, men skulle gjerne hatt timid nature.

Vaporeon
Move 1: Scald
Move 2: Wish
Move 3: Protect
Move 4: Ice Beam/Toxic
Item: Leftovers(som betyr at jeg må levle en linoone til 91...)
Ability: Water Absorb
Nature: Bold/Calm
EVs: 252 Def, 252 hp, 4 Sp. def

Trenger en water-type pokemon, og går nok for Vaporeon, hovedsakelig på grunn av Wish som kan gi verdifull HP til resten av laget. Sliter litt med å velge mellom Ice Beam og Toxic.

Jeg ser ikke egentlig en pokemon som er helt nødvendig på den siste plassen, men vurderer en Dual Screener Bronzong med Toxic(eller STealth Rocks hvis jeg klarer å skaffe en fra forrige generasjon). Tror en status inflicter eller annoyer av et eller annet slag kan passe fint også.
Reporter- " What do you feel when you shoot a terrorist?" Marine- "Recoil"
  • 0
http://www.youtube.com/watch?v=bv_3jDvWWgY&feature=mh_lolz
&list=FLglzmCBd5bfg


Ble nesten overrasket over hvor lettvint Pokegen var. Det koster ingenting og pokemonene blir overført via GTS trade. Til dere som er ferdig med rollespillet pokemon og vil spille competitivt
Reporter- " What do you feel when you shoot a terrorist?" Marine- "Recoil"
  • 0
For de som vil spille competetivt finnes det også Pokemon online.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Virket meget intressant, men har altfor mye annet å ta meg til for tiden, har heller ikke et ferdig trent team til turneringen.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
De vanskeligste Pokemonene å fange er Metang og Virizion.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Hvor billig er en Nintendo DS akkurat nå? Tenkte å kanskje kjøpe meg en ds og pokemon black eller white etter at jeg har kjøpt en 2-3 spill jeg må ha.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Nintendo DSi koster vel litt over 1000Kr, mens DS lite kan du vel skaffe deg til rundt 900, eller kanskje enda billigere, dog priser er ikke akkurat mitt ekspert område.

Om du skaffer deg black/white er det bare til å spørre om du lurer på noe.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Pokémonene jeg har på laget:
Metagross
Ludicolo
Landorus
Kyurem
Volcarona
Gigalith
  • 0
Virker som et variert lag, dog du ser ut til å slite litt mot vann Pokemoner, til tross for at du har Ludicolo.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Er black & white spillene bakoverkompatibel til de andre reutgivelsene av pokemonspillene? Tenker på FireRed, SoulSilver, Ruby, og pearl for å nevne noen.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Er ganske sikker på at du kan sende dine Pokemoner fra pearl/diamond/platinum og heartgold/soulsilver over til black & white. Pokemoner fra ruby og firered kan migreres til for eksempel pearl, og så sendes til black/white, tror i hvert fall at det er mulig.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
I forhold til avling av pokemon er det slik at så lenge man har en jente charmander (f.eks) så kan man få uendelig mange charmandere? At det er jentekjønnet som bestemmer hvilken man får?
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Nå har jeg ikke mye erfaring med breeding, men det stemmer nok ja. Jente Pokemonen avgjør hva du får og gutte Pokemonen bestemmer hva slags nature og eventuelt abilities, samt angrep den breedede Pokemonen arver.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Denne infoen skal jeg bruke flittig når jeg vil prøve på å fullføre pokedexen etterhvert. Skal i hvertfall ha gjort det på et pokemon spill.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Sry for dobbelpost. Men er lenge siden denne har vært i bruk.

Jeg spiller riktignok HeartGold. Men dette spørsmålet gjelder for alle spillene. Hvordan vet jeg hva slags ability pokemonen min har?
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Det skal stå om du går innpå summary.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Jeg fant det nå. Takk
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Noen som er interessert i en muligens byttehandel? har ikke hatt noe særlig tid til å spilt Black. Men har kasta meg på igjen i dag. har enda ikke fullført spillet, men skal EV trene litt før jeg tar ligaen. Pokèrus er jo interessant. Også har jeg evt 2 Victini og noen andre som har blitt delt ut via den der Dream world greia, en merkelig mamoswine for eksempel.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!