LIVE
HQ
logo hd live | Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Spill

      Stedet for generell spilldiskusjon

      Dark Souls ~ Offisiell tråd ~


      Siterer Tommy Kvaernerud:
      Håper det ikke tar allverdens med tid før oppfølgeren dukker opp.
      Det blir dag 1 kjøp uansett hva de endrer.


      Tror ikke det kommer med det første. Kan hende det blir så lenge som 2014.

      Lagt til 2012-12-22 02:16:
      Begynte på NG+++ i dag. Og har kommet til Ornstein & Smough på SL1.

      Begynner nesten å bli litt for lett, tok Gwyn på ca 15-20 sekunder i NG++. Parry funker som faen på han, bare pass deg når han skal grabbe deg. Begynte å øve meg på parry mot slutten av NG++. Skal bruke det mye mer fremover. Men Dark Souls er fortsatt utrolig gøy, ble ferdig med NG++ i dag, og har allerede kommet til Anor Londo på NG+++
      ''Got some rare things on sale stranger!''
      • 0
      Hva slags våpen bruker dere? Selv har jeg en cleric, og har oppgradert en langbue(+4), Zweihander(+2) og Butcher's Knife (+7), samt Elite Knight Armor og Tower Kite Shield. Har lyst til å finne et vanlig sverd som ikke veier 10 kilo som de to jeg nevnte, og vurderer å oppgradere Astora's Straight Sword litt.
      "I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
      • 0
      • gnyg
      • gnyg
      Bruker lightning spear +5 og black knight greataxe på den karakteren jeg har nå.
      Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
      • 0
      Bruker somoftest Black Knight Sword +5.
      Let the voice of love take you higher
      • 0
      Hvis du har en low lvl karakter anbefaler jeg Drake Sword (veldig OP i starten) SÅ ville jeg gått over til Demon's Spear. Kan ikke si nok ganger hvor bra rekkevidden dens er i både PvP og PvE.

      Du kan få kjøpt spydet av Shiva of the East eller noe ble medlem av the forest covenant, snakke med hun uten for den katten. Så finner du hun/han som en selger i blight town. (Spydet koster 15k)


      Det som er så utrolig med det er at du bare trenger 12 STR og 10 DEX. Den har 200 + i attack power uoppgradert med min stats (scaler dårlig). Så gå fortest mulig opp til 40 i END og derretter 40 VIT
      "We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
      • 0
      I går startet jeg med Demons Souls. Fantastisk spill! Dark Souls virker litt bedre og vanskeligere, men det var veldig gøy å spille enda et souls spill. Har tatt første ordentlige boss.
      "Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
      • 0
      En veldig rar ting har skjedd i Demons Souls. To ganger på rad nå har jeg blitt invadert av spillere, men hver gang prøver de å hjelpe meg videre isteden for å drepe meg. Det har jeg ikke opplevd i Dark Souls noen gang! Det eneste problemet med det er jo at ting fort kan bli litt lett, men det var en ganske morsom overraskelse!
      "Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
      • 0
      • gnyg
      • gnyg
      Det er nok fordi de få som spiller Demon's Souls online er rimelig ordentlige folk. De elsker spillet og vil at alle skal ha en god stund. Kanskje de skjønte at du er fersk?

      Men altså, Dark Souls hadde bottomless box glitch som gjorde at mange idioter drepte mennesker i lavt level. :/
      Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
      • 0
      Usj! Bossen i Stonefang tunnel (Demons Souls) er dum mot meg.
      "Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
      • 0
      • gnyg
      • gnyg
      Må også huske å nevne at dark souls er mye mer mainstream enn demons souls. Det har mye å si også.
      Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
      • 0
      Mainstream? Hva mener du med det? Syns nå bare angrepsmønsteret til bossen er litt teit. Det er liksom alt for trangt.
      "Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
      • 0
      • gnyg
      • gnyg
      Beklager. Jeg glemte å legge til ift det med at du fikk hjelp av en invader. Demons souls har aldri hatt samme popularitet som dark souls. Bare vent til dark souls 2, det blir enda værre.
      Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
      • 0
      Ok, nå har jeg prøvd bossen 6-7 ganger og jeg regner med at det ikke er meningen at jeg skal ta den enda.
      "Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
      • 0
      Siterer Crazy Kraken:
      Ok, nå har jeg prøvd bossen 6-7 ganger og jeg regner med at det ikke er meningen at jeg skal ta den enda.


      Åjo. Armor Spider regnes som å være den som er greiest å ta etter førstebossen, sammen med Tower Knight, som er bossen etter Phanalax. Trikset er å bruke bue, og skyte bossen på god avstand. Om du stiller deg inn mot venstre vegg, så er det et par punkt der ildkulene ikke treffer deg.

      Forøvrig så har vi jo en DeS-tråd, så det kunne kanskje vært en ide å fortsette med praten der? http://www.gamereactor.no/forum/?forum=4&thread=16618
      Let the voice of love take you higher
      • 0
      Takk for tips Gralllen! Jeg regnet nok med at det var en egen DeS tråd, men syns det var bedre å bruke den samme tråden som vi alltid har brukt. På den måten kan alt som er relatert til Souls spillene diskuteres her istedenfor at vi må splitte det opp. Vi er jo så få her på forumet som spiller disse spillene uansett, så følte det var best å holde oss samlet, men om du mener det er best å fortsette i den andre tråden så skal jeg gjøre det.
      "Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
      • 0
      • gnyg
      • gnyg
      Null stress. En annen ting om du går melee er å ofte gå fram og tilbake. Problemet er gjerne når du blir truffet av edderkoppspinn og ikke har stamina nok til ildkulene.
      Apopos det med å være samlet. Lagde en D.souls-tråd som vi kan bruke mer aktivt om Dark Souls 2 og spill som kommer etterpå. Lagde den nå for å være først. Lol
      Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
      • 0
      Må si jeg liker Demons Souls veldig godt, men leveldesignet er litt bedre i Dark Souls. Liker hvordan man finner bålene og kan levle der istedenfor at man må backtracke helt til the nexus for å bruke sjelene sine. Føles litt mer stivt.

      Lagt til 2013-02-13 10:31:
      Likte også estus flaske systemet veldig godt.

      En annen ting. Hvorfor er det slik at jeg noen ganger mister halve livet permanent og andre ganger mindre?
      "Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
      • 0
      Siterer Crazy Kraken:
      En annen ting. Hvorfor er det slik at jeg noen ganger mister halve livet permanent og andre ganger mindre?

      Halvparten av livet mister du når du er i soulform (tror jeg) Bruk Cling-ring da. Det er forresten å anbefale å være i soulform, for da tåler du litt mer, og skader fiendene litt mer..
      -Kill -Loot -Return.
      • 0
      Ah! Cling ringen ja! Takk.
      "Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
      • 0
      Siterer Crazy Kraken:
      Vi er jo så få her på forumet som spiller disse spillene uansett, så følte det var best å holde oss samlet, men om du mener det er best å fortsette i den andre tråden så skal jeg gjøre det.


      Skjønner. Ville bare opplyse om at vi hadde en, men kan godt fortsette DeS-praten her.

      Siterer Crazy Kraken:
      Likte også estus flaske systemet veldig godt.


      Ditto. Estus flaksene gjorde at man måtte være litt mer forsiktig siden man hadde begrenset antall. På DeS er det bare å storme fram og tygge litt gress med jevne mellomrom.

      Siterer Crazy Kraken:
      Må si jeg liker Demons Souls veldig godt, men leveldesignet er litt bedre i Dark Souls.


      Grunnprinsippet er bedre i DaS, der er jeg enig. Men syns selve designet på banene er bedre i Demon's Souls. Ta Tower of Latria feks. Helt fantastisk atmosfære.

      Forøvrig så får jeg platinatrofe på Demon's Souls om få strakser. Mangler ett trofe, og det burde ikke ta så lang tid å skaffe.
      Let the voice of love take you higher
      • 0
      Siterer Grallen:
      Ditto. Estus flaksene gjorde at man måtte være litt mer forsiktig siden man hadde begrenset antall. På DeS er det bare å storme fram og tygge litt gress med jevne mellomrom.


      Ja, men det går begge veier. Har man mye gress så er det veldig lett, men går man tom så kan det ta laaang tid å samle nytt gress. Estus systemet gjør at man vet at man får 5 eller 10 estusflasker hver gang man går til et bål. På den måten vet man at man ikke får fler før man har funnet neste bål og det vet man jo ikke hvor er første gangen man spiller spillet. Det skaper et veldig kult element og bygger opp stemning i spillet.

      Samtidig, hvis man dør så vet man at man starter med likt antall flasker og har en ny sjanse om man bare skjerper seg litt og gjør det bedre.
      "Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
      • 0
      Hvis man lærer seg angrepsmønsteret til en boss så blir den mye lettere. Bruk de første gangene bare til å observere angrepsmønsteret og lær deg å kjenne igjen hvilket angrep det kommer til å bli. Hvis du sliter med en boss så bare prøv å overleve så lenge som mulig.

      Er det andre enn meg som syntes at bossene i Dark Souls var en del vanskeligere enn Deamon's Souls? Var vell egentlig ingen av bossene jeg kommer på i Dark Souls som jeg ikke døde imot. I Deamons's Souls så døde jeg mot bare noen fø bosser.
      "We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
      • 0
      • Los
      • Los
      Etter nok en liten pause plukket jeg dette opp igjen (jeg har ikke PC for tiden så måtte finne frem noe morsomt på konsoll).

      Nå har jeg blitt ferdig med Dukes Archives og Crystal Cave, tok Seath the Scaleless. Nå er jeg på vei ned i Deamon Ruins, jeg har tatt Ceaseless Discharge ( jeg må innrømme jeg fikk hjelp fra Internett, jeg fant ikke ut hvordan jeg skulle komme meg nærme uten at han slaktet meg så søkte om metoder for å ta den, og det første jeg fant var en veldig lett metode). Nå er jeg kommet til Demon Firesage.
      Vis vinden løye går e rett på tryne
      • 0
      • Los
      • Los
      Tok demon firesage i sted, en grei boss.. Brukte noen runder, men det må man jo regne med ;) måtte dessverre gi meg rett etter jeg tok han, så vet lite om hva som kommer nå
      Vis vinden løye går e rett på tryne
      • 0
      • gnyg
      • gnyg
      Siterer Los:
      Tok demon firesage i sted, en grei boss.. Brukte noen runder, men det må man jo regne med ;) måtte dessverre gi meg rett etter jeg tok han, så vet lite om hva som kommer nå


      Death, and despair. Dark, and light.
      Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!