Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Dark Souls ~ Offisiell tråd ~


Siterer Crazy Kraken:
Nå er det bare å investere i bleier for jeg holdt seriøst på å drite på meg da det kom to bossfights etterhverandre! Herreguuud så vanskelig!!


Det er reaksjoner som dette som gjør at jeg skulle ønske flere av vennene mine var villige til å gi Dark Souls/Bloodborne en sjanse. Haha.

Ble ferdig med Dark Souls 3 DLCet i går, btw. Må si det var noe kort, og skulle gjerne sett minst èn boss til. Men med tanke på at Old Hunters i Bloodborne mer eller mindre er to DLCer sammenslått til ett stort, så har jeg kanske bare blitt litt bortskjemt.

Dessuten er det nevneverdig at (Ashes of Ariandel spoilere) Spoiler:Hovedbossen i Ashes of Ariandel mest sansynlig er en av de beste bossene i spillet, imo. Tror ikke bruken av musikk og overgang med cutscene har imponert meg så mye siden Ludwig the Accursed/Holy Blade i Bloodborne. Musikken er bare helt utrolig, og gjør at jeg håper Yuka Kitamura får lage musikken til det siste DLCet også. Og den tredje fasen. Gjett om jeg ble tatt på senga! Elsker at man får en Titanite Slab, bare for å lure spilleren enda mer til å tro at man har klart bossen etter den andre fasen..
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Det er reaksjoner som dette som gjør at jeg skulle ønske flere av vennene mine var villige til å gi Dark Souls/Bloodborne en sjanse. Haha.


Gir de ikke serien en sjanse engang?? Da går de virkelig glipp av noe! Men de slipper bleier, selvfølgelig.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
3 timer og 200 bloodvials senere og Lady Maria er ENDA IKKE DØD!!! RGHRHRHRHRH!!!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
3 timer og 200 bloodvials senere og Lady Maria er ENDA IKKE DØD!!! RGHRHRHRHRH!!!


Og det er jo bare småtteri i forhold til det jeg brukte på sistebossen i DLCen. Men neida, Lady Maria er en artig fight, men de siste 20-ish prosentene er beinharde.

og speaking of DLC

Ashes of Ariandel-Spoiler:Det usynlighetsangrepet til Friede fucker meg så jævlig opp. Noen som har tips for å unngå det?
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Og det er jo bare småtteri i forhold til det jeg brukte på sistebossen i DLCen. Men neida, Lady Maria er en artig fight, men de siste 20-ish prosentene er beinharde.


Jeg liker fighten veldig godt, selv om jeg sliter som faen. Musikken er episk! Men hvis det blir så utrolig mye vanskeligere så er jeg usikker på om jeg klarer å gjennomføre DLCen, haha. Men jeg kan alltids summone en annen spiller, men det er litt nederlag.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Grallen:
Ashes of Ariandel-Spoiler

Obvious spoiler is obvious:
Spoiler poiler:Mener at man se at hvilken vei hun hopper/løper/flyr når hun gjør seg usynlig på snøfyken. Hvis du spiller med headset skal det også være mulig å høre retningen. Deretter er det bare å løpe bort til henne mens hun charger opp og daske henne med et valgfritt våpen. Hvis du ikke finner henne mener jeg at man skal kunne høre når angrepet kommer og så kan man prøve på en perfekt roll

Lagt til 2016-10-29 17:00:
Ashes of Ariandel spoilers:


Siterer dark samus nemesis:
Gjett om jeg ble tatt på senga! Elsker at man får en Titanite Slab, bare for å lure spilleren enda mer til å tro at man har klart bossen etter den andre fasen..


Spoiler:Selv ble jeg ikke så overasket siden jeg sto på "liket" hennes etter stage 2 og skjønte at noe kom til å skje når hun tok fyr og jeg tok damage av det
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Obvious spoiler is obvious:


Vel, det ble det siste alternativet. Ashes of Ariandel-Spoiler:Endte opp med å brute-force meg igjennom den første fasen, og brukte Slave Knight Gael på andre og litt av tredje fasen. Da ble siste fasen grei, selv om jeg var rimelig lettet når hun daua.

Alt i alt god DLC, kule områder og fiender, men hadde satt pris på flere bosser.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Alt i alt god DLC, kule områder og fiender, men hadde satt pris på flere bosser.

Enig, var ikke helt fornøyd med lengden men likte området og fiendene.


Spoiler:Vinterskog var faktisk et av ønskene mine til DLCene til DS3 (selv om jeg så for meg mer skog, men men, close enough). Hvordan gikk det med deres første møte med ulvene forresten? Jeg hadde den utrolig trege BKGA så jeg brukte flaut mye estus på å ta dem (6-7 stk) etter det byttet jeg til claymore og det gikk mye bedre. De fiendene med Crow Quills våpenet var også irriterende som fy.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Spoiler:


Spoiler:Vel, første gangen gikk det ganske dårlig, siden jeg var underlevlet. Men jeg løp fra de, så da gikk det greit. Når jeg kom tilbake så taklet jeg de ganske bra. Yhorm's Great Machete one-shottet de, så de var egentlig mer irriterende enn de var en trussel. Og jeg er enig, Wolverine-kråkene kan ta seg en bolle.
Let the voice of love take you higher
Siterer Crazy Kraken:
Gir de ikke serien en sjanse engang?? Da går de virkelig glipp av noe! Men de slipper bleier, selvfølgelig.


Haha, nei. De sier bare at det "er jo så vanskelig, orker ikke å prøve engang". Der har vi jo også problemet, om de ikke prøver blir de ikke akkurat bedre av det Jeg synes folk overdriver en del når de sier hvor vanskelig Dark Souls kan være. Det handler bare om å bli god, som i alle andre spill. Dark Souls er bare litt mer utilgivelig.

Siterer Lt Mactawish:
Spoiler


Spoiler:Jeg var på andre enden av rommet når det skjedde, så jeg bare snudde meg etter lyden, og der fikk jeg se at hun reiste seg, igjen. Var ganske intenst

Siterer Lt Mactawish:
Spoiler


Spoiler:Mitt første møte med ulvene var veldig intenst. Jeg løp først borti to-tre stykker, som gjorde at jeg trakk meg litt tilbake. Etterfulgt av litt uling, ser jeg det komme minst 5-6 stykker på slep. Før jeg visste ordet av det var jeg fanget i et hjørne, og de bare kretset rundt meg. Plutselig angrep èn av dem, og de andre fulgte like etter. Klarte meg såvidt, men det er lenge siden jeg har føt meg så truet inn i et hjørne i noe Souls spill. Elsket første møtet med dem. Nå er de bare en plage

Og ja, kråkene er noe herk. Liker veldig godt å bruke våpenet deres da. Klarte Ariandel og Friede med det faktisk.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
Siterer dark samus nemesis:
Haha, nei. De sier bare at det "er jo så vanskelig, orker ikke å prøve engang". Der har vi jo også problemet, om de ikke prøver blir de ikke akkurat bedre av det Jeg synes folk overdriver en del når de sier hvor vanskelig Dark Souls kan være. Det handler bare om å bli god, som i alle andre spill. Dark Souls er bare litt mer utilgivelig.


Egentlig er det så er spillene så vanskelig som man ønsker at de skal være, for de har på mange måter en innebygget vanskelighetsgrad. Det er klart spillet blir enklere om man spiller, coop (eller summoner npcer), velger en trygg build og har tålmodighet til å grinde litt.

Jeg har (foreløpig) bestemt meg for å ta Lady Maria bossen alene, men tenkte det var lurt å grinde litt. Så i 3-4 timer i dag har jeg latt andre spillere tilkalle meg for å ta bosser osv som jeg allerede har gjort. På den måten blir heller ikke grindingen kjedelig og gjør at jeg også får oppleve de sosiale aspektene i spillet! Genialt!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Lady Maria is no more! Endelig altså! Så nå kan jeg endelig rusle videre... til blighttown?!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Lady Maria is no more! Endelig altså! Så nå kan jeg endelig rusle videre... til blighttown?!

Congratz, ingenting som den følelsen når man endelig tar en boss (spesielt en som er litt utfordrende)
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Congratz, ingenting som den følelsen når man endelig tar en boss (spesielt en som er litt utfordrende)


Takk takk! Det var en lykkerus fra en annen verden!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Egentlig er det så er spillene så vanskelig som man ønsker at de skal være, for de har på mange måter en innebygget vanskelighetsgrad.


Det er slik jeg også ser det. Jeg bruker alltid å gjøre meg trygg på den første karakteren i FromSoft spillene. Så tar jeg gjerne litt mer utfordrende gjennomganger når jeg er mer kjent med spillet. Sist gang jeg fullførte Bloodborne levlet jeg bare med det jeg fikk av Blood echoes underveis, null grinding. Merker fort at ting blir litt mer utfordrende, særlig straffbart å då da, merket jeg...

Siterer Crazy Kraken:
Jeg har (foreløpig) bestemt meg for å ta Lady Maria bossen alene, men tenkte det var lurt å grinde litt. Så i 3-4 timer i dag har jeg latt andre spillere tilkalle meg for å ta bosser osv som jeg allerede har gjort. På den måten blir heller ikke grindingen kjedelig og gjør at jeg også får oppleve de sosiale aspektene i spillet! Genialt!


Genialt er ordet! Jeg elsker å hjelpe folk, hovedsaklig fordi det stort sett er gøy. Hjelper ofte folk gjennom noen av områdene også, som f.eks Undead Settlement og Cathedral of the Deep. Veldig gøyale områder å spille sammen på egentlig

Siterer Crazy Kraken:
Lady Maria is no more! Endelig altså! Så nå kan jeg endelig rusle videre... til blighttown?!


Gratulerer! Tror hun er en av bossene jeg liker best i hele spillet, i det minste etter noen få ganger, når man kjenner kampen litt bedre Elsker kampene mot andre jegere egentlig, de føles som en dans med noen på "omtrent" likt nivå. Skulle ønske det var flere slike bosser.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Har prøvd meg på en ny quality build som jeg synes er utrolig artig. En UGS (Lothric Knight) i høyre hånd og en rapier som off-hand til å ta raske fiender i PvE og straffe luringer i PvP (bruker den også litt til parrying). Spilte 3-4 timer der jeg hadde på Aldritch's covenant greia mens jeg clearet Anor Londo og hadde det veldig gøy med PvP.

På fashion siden så bruker jeg Creighton's set med en random hanske og bukse.
Veni, Vidi, Dormivi
Siterer dark samus nemesis:
Undead Settlement


Fantastisk sted å være Mound Maker. Har hatt det mye moro som purpal der.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Har noen av dere tatt noen av DLC våpnene i aktiv bruk? Selv er jeg ganske stor fan av Follower Sabre, fungerer ganske greit i både PvE og PvP. Ellers har jeg Follower Javelin på off-hand, veldig gøy når man lærer seg å kaste uten lock-on.

Holder meg fortsatt til 10+ Chaos Lothric Straight Sword på hovedsaven min på PS4 da. Men bruker det jeg nevnte ovenfor på karakteren jeg har på PC.

Siterer Grallen:
Fantastisk sted å være Mound Maker. Har hatt det mye moro som purpal der.


Tror jeg burde bli litt flinkere å invade, har gjort det noen få ganger, og har stort sett hatt mye gøy med det. Så lenge man ikke treffer noen dedikerte gank-squads... At folk gjenger opp på meg når det ser ut til at de bare vil komme seg forbi området, har jeg ingenting å si på. Den skjønner jeg veldig godt, mye fordi jeg bruker å gjøre det samme. Invaderer du noen andres verden, må man nesten forvente at de spiller etter egne regler, mener jeg i det minste.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Har noen av dere tatt noen av DLC våpnene i aktiv bruk? Selv er jeg ganske stor fan av Follower Sabre, fungerer ganske greit i både PvE og PvP. Ellers har jeg Follower Javelin på off-hand, veldig gøy når man lærer seg å kaste uten lock-on.

Har brukt Crow Quills litt, men ikke så mye til PvP siden R1 er bortimot det eneste man bruker der og da blir det fort litt kjipt. Bra damage har den i det minste,

Har også brukt litt Millwood Battleaxe når jeg ville ha noe raskere eller lettere (for MOAR FASHION!!!) på STR-builden min.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Har brukt Crow Quills litt, men ikke så mye til PvP siden R1 er bortimot det eneste man bruker der og da blir det fort litt kjipt. Bra damage har den i det minste,

Har også brukt litt Millwood Battleaxe når jeg ville ha noe raskere eller lettere (for MOAR FASHION!!!) på STR-builden min.


Crow Quills, ja. Hadde sikkert brukt dem mer om det ikke var en rapier. Rapier, eller "stikk" våpen er litt kjedelige, føler jeg. Har litt sansen for noen av spydene, men de blir litt for trege igjen. Liker veldig godt kasteknivene da, ser ganske sykt ut når man kaster dem i hytt og pine.

Millwood øksen er ganske gøyal, ja. Weapon arten ser ganske festlig ut da, med måten man jogger en liten distanse, for så å hoppe

Ble ferdig med Dark Souls 2 her om dagen også. Helt klart nederst på listen av Souls spill, men etter å ha prøvd det selv, så føler jeg noen folk er litt for strenge med det. De største problemene jeg har med det er at noen av områdene er utrolig rotete Eleym Loyce, for å nevne ett sted. Det største problemet er vel at spillet er litt vel glad i bakholds angrep. Og med utrolig kjipe fiender i noen tilfeller. De fleste av bossene er også ganske lite minneverdige. Men noen av dem var skikkelig gode også, som f.eks Velstadt, Sir Alonne og Burnt Ivory King. Mirror Knight hadde også et ganske kult konsept, med litt Demon's Souls throwback.

Alt i alt, et ganske bra spill, men bare et helt greit Dark Souls. Tror neppe det blir å spille gjennom dette igjen med det første.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Ferdig med DS3 dlcen på ng+. Synes den var knallhard som sorcerer,men Spoiler:</spoiler> fant ut at chaos bed vestiges-pyroen fungerte bra. <spoiler>
  • 0
Siterer Jokernord:
Ferdig med DS3 dlcen på ng+. Synes den var knallhard som sorcerer,

Magi er vel stort sett vanskeligere enn melee builds i DS3 pga. at fiender er mye raskere mens magi fortsatt tar en stund å trylle frem. Har selv bare spilt hybrider men ender ofte opp med at jeg spiller det som en melee build, bare med mindre liv/stamina som av og til hiver litt lyn/flammer/blå powerade på fiender.

Spoiler:Kan tenke meg at ulvene var ganske slitsomme med bare magi
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Jepp, men Spoiler poiler:</spoiler> ved hjelp av nevnte pyro kunne jeg knekke flere samtidig med en cast når de kom i horder <spoiler>
  • 0
Denne videoen er veldig kul og viser hvor mye arbeid FromSoftware har lagt ned i leveldesignet til Dark Souls 1!

https://www.youtube.com/watch?v=CjmTL39l9fM
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!