Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hva vil du se i Just Cause 3?


Just Cause 2 var en actionekstravaganza uten like. Det ryktes i små, lune kroker på internettet om en oppfølger, noe jeg personlig ville sette høyere enn... pizza.

Selv om JC2 var underholdende hadde det sine problemer og mangler, både på det tekniske, visuelle og dramaturgiske plan.

Håper du at noe blir rettet opp eller lagt til i et eventuelt Just Cause 3?
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Jeg håper de dropper storyen!
Neida, en story hører selvfølgelig med.
Men den i JC2 var bare noe møl jeg ble fort ferdig med for å kunne fortsette å surre rundt å lage kaos.

Så det jeg håper på er en verden av samme typen, men ikke nødvendigvis like stor, for hvorenn mye jeg liker en stor sandkasse å boltre meg i, så ble det litt i overkant.
Jeg ser heller at verdenen er pittelitt mindre (men like variert) og heller fylt med mer ting å gjøre.
Selvom det er få spill hvor det er like gøy å surre rundt på måfå i et hundretalls timer, så er det ei grense for hvor mange ganger det er gøy å ødelegge de samme tingene og ta over nesten identiske militærbaser og lignende.

Så mer variasjon i alt unntatt miljøene hadde ikke skadet.
  • 0
En mye bedre story takk!
Storyen er bare 6 (eller var det 9) oppdrag lang, og det var faktisk den eneste tiden jeg hadde det morsomt med spillet var under hovedoppdragene.

Jeg har sikkert pakket inn 60 timer i det, men jeg hadde spilt det på nytt igjen om storyen var bedre og lengre. Jeg vil også klage på det dårlige stemme skuespillet, det var til tider pinlig dårlig... Det er faktisk det eneste jeg virkelig har lyst på i JC3, men jeg kunne også ha tenkt meg litt mindre random angrep fra militæret. Det ødela for meg når jeg lekte normal dude på Panau...
kanskje ha et save house og (nå er jeg krav stor) flere biler!
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Jeg håper de gjør det mulig å kjøre gjennom en gresstust uten at bilen ser ut som et totalvrak etterpå, og at kjørefysikken får seg en overhaling. Og vær så snill og ikke speil skademodellen langs midten av bilen. Det irriterer meg grenseløst!

Det bør også bli mulig å klatre mer "automatisk" på vegger, slik som i Uncharted eller Assassins Creed. Grappling hooken gjør det mulig å lage en klatreløsning med stilige "running and jumpng up the wall"-moves.

Til slutt savner jeg at når du sklir ned en bratt skrent så animeres Rico slik at det ser ut som han prøver å finne fotfeste og griper i bakken for å prøve å få tak istedet for å stå rett opp og ned. Mens han sklir slik og leter etter grep bør det være mulig å trykke en knapp som gjør at Rico tar spenntak og kaster seg ut i luften og utløser denne "skydiver"-modusen og dermed mulighet for å utløse fallskjerm.

Det er kanskje storforlangende, men dette er ting som hadde vært insane stilig om de hadde fått på plass. Kanskje til neste generasjon. Sukk.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
  • Play
  • Play
Grappling-hooken bør ikke ha variende styrke. Jeg kunne henge det pansrete personellkjøretøyet til et fly uten at kroken røk, men den falt fort av dersom jeg hang en person til en bil eller motorsykkel.

Bedre kjørefysikk på kjøretøy. Biler burde også tåle litt mer.

Mer levende innbyggere.

Free roam online hadde ikke skadet heller
  • 0
Just Cause er sånn spill jeg spiller for å kødde rundt. Derfor kan de godt fjerne storyen for min del

Siterer Play:
Grappling-hooken bør ikke ha variende styrke.


PC + mods = win. Evig sterk kabel og evig kabler er fantastisk morsomt! I tillegg til det å kunne spawne nesten hva som helst

Jeg håper at de legger inn muligheten for å spille to sammen eller flere. Det å fly rundt i en åpen verden som i Just Cause 2 med andre personer må være fantastisk!
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Herregud... Å leke sisten i Just Cause 2, eller noe slags "capture each other's stronghold/city"-ish med 10 spillere vs 10 spillere.

Jeg håper også på innslag av stealth. Man blir alt for lett oppdaget av patruljer inne i baser o.l. De kunne f.eks. bytte ut "sitte på huk"-funksjonen, som er helt meningsløs, med en "ta dekning"-funksjon, slik som den i Deus Ex.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Flere ting å gjøre når man er ferdig med storyen og sprengt det meste som er.
Fem-stjerners medlem
  • 0
Flere ting å gjøre.
  • 0
En slags historielignende ting og en mye bedre kontroller.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
fra mobilen

Dere som sier "mer å gjøre"... Hva vil dere gjøre? Mer missions? Hvilke missions? Kom igjen, del da vel
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Destruction!

Lagt til 2012-03-25 10:07:
Og et mye bedre skytesystem. Det i Just Cause 2 var elendig.
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
Lagt til 2012-03-25 10:07:
Og et mye bedre skytesystem. Det i Just Cause 2 var elendig.


Dafuq?
  • 0
Fiender som ikke tåler så jækla mye, hadde jo vært en start.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Mer fokus på historie, og en bedre en. I JC2 følte jeg at det var totalt unødvendig og kjedelig å gjøre oppdrag. Fiender som ikke tåler alt, og kanskje en map som ikke var fullt så stort hadde også vært fint. Følte det ble litt for stort.
  • 0
For stort? Blir det for stort? Det må gjerne bli større, men variasjonen må også bli større.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Jeg følte det ble for stort, men ja, også variasjonen er for dårlig og det gjør at kartet føles veldig stort, tomt og kjedelig. Variasjon og meningsfylte og oppdrag som faktisk gir noe er to viktige ting.
  • 0
Just Cause 2 er helt utrolig morsomt og hadde aldri sagt nei takk til et nummer 3!

For å starte med ting jeg håper de bringer videre i neste spill; nydelig grafikk, en enorm og variert verden, den herlige friheten, easter eggene, de enorme mulighetene konstrollen og grappling hooken tilbyr, flere enorme eksplosjoner, mer insane stunts og genrelt sett mulighetene til å finne på meningsløst visvas!

Så når det gjelder ting som kan forbedres; Kampsystemet. Har dødd utallige ganger på grunn av mangelen på noe dekningssytem, og når man bare kunne løpe rundt oppreist og skyte ned fienden før de skøt deg ble det ofte ganske irriterende, Ikke nok til å ødelegge moroa da.

Som andre har sagt, en mer logisk fysikk når man bruker grappling hooken til å feste ting sammen. Litt småirriternde at man kan feste en lastebil til et fly uten at den ryker, mens når man fester en pappeske ryker den etter ti meter.

Færre bugs. Mener for det meste sånne småting, som når man slenger grappling hooken frem på toppen av et fjell (mot et objekt den kan festes til) og den bare blir hengende der mens du faller rett ned fjellsiden igjen, eller når man ser disse rare stripende rundt vannkanten når man flyr for høyt med et fly.

Om grappling hooken kunne brukes til å dra til seg annet enn fiender (f. eks. kjøretøy som har veltet) hadde det også vært fint.

Ellers synes jeg også det skulle vært lettere å få i gang biljakter ja, og at fienden ble litt smartere. Hadde vært greit om fienden turte å kjøre utenfor veien en gang i blant når man befinner seg i et område utenfor og har høyt wanted-level.

Og selfølgelig mer tilgjengelig ammo til bubble blasteren.

Lagt til 2012-10-01 23:38:
Muligheten til å bygge/endre sin egen spiller hadde også vært kult.
  • 0
Et mer gjennomført spill! Just Cause 2 føltes som et spill som var laget av en hel rekke med gode spillelementer, kastet sammen i en miksmaster. De hadde flaks. Håper de bruker mer tid på nr. 3, og får til en mer ordentlig story, og setter på plass alle de punktene de bummet på i nr. 2.
"Handles like a tank. Hits like a tank. Basically, it is a tank. It just looks like a van..."
  • 0
Ok det som jeg setter som det viktigste er følgende

Bedre story som kun fokuserer på humor (lignende Borderlands 2)
Bedre fysikk/grafikk
Mer varierende side missions, med bedre fokus på humor.
Bedre side characters, med bedre personighet
Ny øy, men med fortsatt har troper/snødekte fjell/sydhavsøyer osv
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!