Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

The Elder Scrolls: Online ~ Offisiell tråd ~


Gleder meg
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Victorfinne:
Gleder meg


Ja, men synd det er i tredjepersons.
Å leve er det farligste du gjør ... Ingen har overlevd.
  • 0
Jeg er ikke så glad i MMO-er, men siden det kommer til Next-Gen skal jeg vurdere å kjøpe det hvis spillet får bra kritikk.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Samme her, alt avhenger av kritikken.
Å leve er det farligste du gjør ... Ingen har overlevd.
  • 0
Nyhetene om Mikro transaksjoner og det månedlige beløpet på 12,99 euro i måneden som man må betale for å spille satte en solid demper på min glede over og spille spillet...
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Dette spillet skal jeg iallfall ikke kjøpe. Er drittlei av alle mmo-er.
  • 0
Ganske dau tråd. Men slenger en beta key til førstemann som tar den

35M5E4W7NLNAYJRKA4TJ

Betatesten er fra 10. januar 6:00pm EST til 12. januar 11.59pm EST
  • 0
Fikk også beta-test invite, håper jeg har tid å teste i helgen
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Klarer ikke å vente!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Jeg er utrolig skeptisk til hvordan den unike TES følelsen skal kunne bevares i en MMO setting, men prøver å forholde meg optimistisk
  • 0
Fant betaen nokså OK, men jeg plagdes av en overflod glitcher og fikk som konsekvens ikke komme noe langt i hverken main questet eller i Tamriel generelt.

Er det forresten mulig å opprette en uoffisiell ESO-tråd, bare for alternativs skyld?
Mvh. Julenissen
  • 0
Enig, larris. Det var vanskelig å få noe skikkelig inntrykk med så mye glitching. Men det virker da ganske lovende så langt
  • 0
Siterer larris:
Er det forresten mulig å opprette en uoffisiell ESO-tråd, bare for alternativs skyld?


Jeg ser ikke noe poeng i ha to helt like tråder og dermed spre diskusjonene/samtalene om spillet unødig. Offisiell tråd-benevnelsen er hovedsakelig ment til å demonstrere at det er en større samletråd/hovedtråd for et spill. Det har ingen spesifikk betydning utover det. Du kan alltids lage tråder om spillet med et mer innsnevret fokus, men det er nok stort sett å foretrekke at det tas her. Det gjør det mer oversiktlig for alle.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Sommerstad97:
Ja, men synd det er i tredjepersons.


Det er vell også mulig å spille i førsteperson nå. Når ble dette endret? Har sett litt videoer, og har blanede meninger. Dette kunne ha blitt tidenes MMO, men jeg er i tvil. PVP ser dog mye bedre ut en PVE.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Det er vell også mulig å spille i førsteperson nå. Når ble dette endret? Har sett litt videoer, og har blanede meninger. Dette kunne ha blitt tidenes MMO, men jeg er i tvil. PVP ser dog mye bedre ut en PVE.


Regner vel med det går an å zoome inn og ut mellom første og tredjeperson som i de fleste MMO's.
Tenkte å prøve ut betaen i helgen, for å danne meg et inntrykk. Jeg vet jeg kommer til å gå tilbake til WoW, som jeg alltid gjør. Men jeg er allikevel litt fristet til å prøve.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Regner vel med det går an å zoome inn og ut mellom første og tredjeperson som i de fleste MMO's. Tenkte å prøve ut betaen i helgen, for å danne meg et inntrykk. Jeg vet jeg kommer til å gå tilbake til WoW, som jeg alltid har gjort, men jeg er allikevel litt fristet til å prøve.


Det går helt sikkert an å zoome i mellom, det går i hvertfall an å bytte som du vil. Skal prøve betaen i helga jeg også, men problemet er at det kommer ut samme dag som Thief, som allerede er preloadet på Steam

Har aldri spilt WoW, men har spilt Tera: Rising, Runescape og Conquer av MMO'er, men finner aldri det perfekte for meg. Har virkelig lyst til å spille ett virkelig godt MMO, men akter ikke å betale månedlige beløp, noe TES: Online også vil vi skal...

En ting er å betale en engagsum for spillet, som er helt greit. Det å betale månedlig er svindel, men de har også mikrotransaksjoner, PLUSS at enkelte av classene er locked til collectors edition og preorder. Det er scam det. Regner med at de går F2P etter ett par måneder.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
En ting er å betale en engagsum for spillet, som er helt greit. Det å betale månedlig er svindel, men de har også mikrotransaksjoner,


Mikrotransaksjoner er jeg ganske imot, men jeg foretrekker faktisk å betale det lille beløpet i måneden, og håper f.eks. aldri at WoW går F2P. Det er bare å se på hvordan Lotro og Swtor ble etter at de ble gratis å spille. Helt ugjenkjennelige og i stedet må du betale for både det ene og det andre i selve spillet. Så den månedlige betalingen til TES støtter jeg fullt og helt.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Ta en titt på Leauge of Legends for eksempel, det er F2P men de tjener millioner av kroner likevell, på mikrotransaksjoner som du ikke trenger. Du får ingen fordel av å kjøpe RP i LoL, du får muligheten til å kjøpe skins, eller kjøpe champions raskere. Innen du spiller ranked har du allerede råd til å kjøpe ca 20 champs med in game cash (ip). Det funker jo.

Jeg skjønner jo at de trenger penger, men det finnes jo andre måter enn å måtte betale månedlig. Syntes mikrotransaksjoner er helt greit, med mindre du kan kjøpe ting som gir fordeler, som er umulig å skaffe ved å spille uten å betale. Altså, så lenge det ikke er pay to win.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Ta en titt på Leauge of Legends for eksempel, det er F2P men de tjener millioner av kroner likevell, på mikrotransaksjoner som du ikke trenger. Du får ingen fordel av å kjøpe RP i LoL, du får muligheten til å kjøpe skins, eller kjøpe champions raskere. Innen du spiller ranked har du allerede råd til å kjøpe ca 20 champs med in game cash (ip). Det funker jo.


Når du først har begynt å dedikere deg kanskje greit i LoL, så er fristelsen til å kjøpe spesielt skins veldig stor. Det har jeg erfart ganske godt selv. På grunn av dette anser jeg nesten ikke LoL som et F2P spill en gang.

Og det er det som er litt av problemet med spill som i utgangspunktet er "gratis" å spille. Man blir fristet til å bruke penger på in-game materiale i stedet. Hvertfall i WoW's tilfelle så får du det meste inkludert i spillet, og det eneste som tilbys ved siden av er pets, mounts og andre ting som strengt talt ikke er nødvendig i det hele tatt. Hva skjer den dagen et MMO-spill begynner å tilby in-game ting som våpen og annet utstyr som er mer beregnet på prestasjonen din i spillet? Så jo hvordan det gikk i Diablo 3.

Det jeg har fått inntrykk av er at F2P spill kan bli ganske dyre hvis du først blir hekta. Og da er de 100 kr. i måneden for en nokså komplett spillopplevelse, ganske usselt i forhold.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Joda, det er helt sant det, men så lenge det ikke er pay to win så har jeg ikke noe i mot mikrotransaksjoner.

Problemet jeg ser med månedlige betalinger er for den yngre målgruppen. Joda, de hadde råd til WoW, noe jeg ikke skjønner at en 14 åring kan ha da han har 0,- kr i inntekt. Så hvordan lokke den spillermassen over til enda ett spill der de skal betale litt over 100 kroner i måneden? Spotify eller Netflix er liksom litt mer fristende...
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
men så lenge det ikke er pay to win så har jeg ikke noe i mot mikrotransaksjoner.


Det er jeg forsåvidt enig i.

Siterer Ash Ketchum:
Problemet jeg ser med månedlige betalinger er for den yngre målgruppen. Joda, de hadde råd til WoW, noe jeg ikke skjønner at en 14 åring kan ha da han har 0,- kr i inntekt. Så hvordan lokke den spillermassen over til enda ett spill der de skal betale litt over 100 kroner i måneden? Spotify eller Netflix er liksom litt mer fristende...


Nei, det er jo et poeng. Yngre og også foreldre som ikke har satt seg inn i hva det dreier seg om, har vel et helt annet syn på det og anser vel kanskje den månedlige betalingen for ren sløsing. Men får du et innblikk i hva et MMO tilbyr, så kan det fint erstatte flere spill. Og de 100 kr. per måned tilsvarer å la være å kjøpe 1-2 spill på et halvt år
Så da dreier det seg jo om prioriteringer.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Helt sant det. Ett MMO kan man spille i hundrevis, for ikke snakke om tusener av timer. Ett spill for 500,- kr i butikken varer jo vanligvis ikke noe mye lengre enn 20 timer, med enkelte unntak.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Meningen med monthly fee er at man skal slippe å betale for dumme micro-transactions. Ellers så gleder jeg meg til å prøve det i helga.
mah boi
  • 0
Betaen står på nedlastning nå. Når åpner den i morgen? Kl 19 elns?
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Nå har jeg spilt betaen et par timer og førsteinntrykket er egentlig litt blandet.

Jeg kan jo begynne med å si at jeg likte veldig "character creation". Relativt mange muligheter til å tilpasse figuren der. Begynte som Wood Elf jeg da.
Alv. Sjokkerende ikke sant.

Det er i hvertfall ingen tvil om at det er Elder Scrolls vi spiller, så gameplayet er vel lett gjenkjennelig. Men jeg sitter ikke med noen spesiell "MMO" følelse her akkurat. Det er kun mulig å ha så lite som 5 spells ute på en gang. Samtidig føles det mye mer dynamisk enn andre MMO jeg har prøvd. Jeg for min del sliter også med å se forskjell på NPC's og virkelige spillere.

Må sies at det er veldig pent da, så jeg må nok prøve litt til før jeg spikrer en mening.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!