Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain/Ground Zeroes ~ Offisiell tråd ~


Jau jau, da har jeg endelig blitt ferdig med Phantom Pain og jeg må si at det kanskje er en av de største skuffelsene jeg har hatt i sammenheng med dataspill spill siden... Mass Effect 3...?

Spillet var helt fantastisk i starten, med engasjerende gameplay og en interessant start til storyen. Dette varte dessverre ikke så lenge. Jeg kan bruke resten av kvelden på å klage over hvor dårlig historien var, eller hvor kjedelige og lite karismatiske karakterene var, eller hvordan Mother Base ikke har en ordentlig funksjon i spillet (osv). Nei, enkelt å greit så ble spillet direkte kjedelig etter 10 timer fordi spillet har ekstremt store problemer når det kommer til hva man gjør på ulike missions og hvordan man kommer seg til missions. Man gjør nesten den samme tingen i hvert eneste mission og det hele blir en enorm obligatorisk grind. Det hjelper heller ikke at man må gjennom en hel haug loading times eller løpe/ri/kjøre over enorme landskap (der det ikke er noe å gjøre) for å komme seg videre i historien.

Hadde det hjulpet med en bedre historie som hadde gitt en bedre grunn for hvorfor man gjør alle disse kjipe missionsene? Selvfølgelig, men det fikk vi ikke.

MGS spillene har alle hatt spennende karakterer, spesielt slemmingene er ofte kule. Men Skull Face? For en vits!

Hvordan kan man mene at dette spillet fortjener 10/10? Det er rett og slett en skam! MGS4 var heller ikke et perfekt spill, det har jeg aldri ment, men der fikk vi ihvertfall servert en spennende historie med tøffe karakterer. Gameplayet ble heller aldri kjedelig (selv om det var synd at det ble mindre fokus på stealth). Det har ikke noe å si at MGS5 er et AAA spill som har vært i produksjon i 7 år. Spillet er kjedelig. Hvis man liker å løpe rundt i et endeløst og "dødt" landskap der man gjør den samme jævla driten hele tiden uten mål eller mening, ja da får man værsågod å kose seg! Personlig tror jeg heller jeg trenger å spille MGS2 eller 3 igjen for å bekrefte for meg selv at det faktisk eksisterer bra spill i denne serien.

4/10
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Skull Face var den største vitsen i dette spillet, samt bossene.
HVORFOR bestemte MGS V og Arkham Knight seg for å kvitte seg med ordentlig kule bosser som de har hatt tidligere i serien? Noe som jeg mener definerte spillene på sin egen måte.

Blir så jævla irritert. Hvordan kan man ta vekk sukkeret i sjokoladen?!
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
HVORFOR bestemte MGS V og Arkham Knight seg for å kvitte seg med ordentlig kule bosser som de har hatt tidligere i serien?


Ja ikke sant?! The End, Sniper Wolf, Fatman. MGS er kjent for å ha så utrolig mange kule bosser, som også er kule karakterer til og med. Hele MGS5 virker helt uferdig, på alle nivåer. Det er rart, for alle de siste prosjektene til Kojima har han ikke fått gjort ferdig. MGS Rising fikk han ikke lagd, det til platinum over (men resultatet ble bra, heldigvis), Silent Hills ble det aldri noe av og MGS5 mangler masse content (feks en playable "Battlegear", og Chapter 3).
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jau jau, da har jeg endelig blitt ferdig med Phantom Pain og jeg må si at det kanskje er en av de største skuffelsene jeg har hatt i sammenheng med dataspill spill siden... Mass Effect 3...?


Sammenlignet med de andre spillene i serien, så kan jeg si meg enig i at PP var litt skuffende. Synes del 1 gikk ganske smertefritt, mens det i del 2 begynte å bli ensformig.

Siterer Crazy Kraken:
Personlig tror jeg heller jeg trenger å spille MGS2 eller 3 igjen for å bekrefte for meg selv at det faktisk eksisterer bra spill i denne serien.


Eller MGS, som er det beste av dem alle.

Siterer Crazy Kraken:
Det er rart, for alle de siste prosjektene til Kojima har han ikke fått gjort ferdig.


#Konami.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Synes del 1 gikk ganske smertefritt, mens det i del 2 begynte å bli ensformig.


Jeg er nesten uenig. Greit nok, del 2 hadde ikke engang en ordentlig story, men det var først da det skjedde ting som gjorde at jeg følte noe som helst annet enn kjedsomhet. Det som skjer på Mother Base, og med en viss buddy var relativt bra gjort. Men det er klart at dette burde vært en viktig del av selve hovedhistorien i del 1 for å gi mer emosjonell tyngde til den den "viktige" konfrontasjonen, osv.

Siterer Glorfindel:
Eller MGS, som er det beste av dem alle.


Helt klart, men det blir litt vrient å koble PS1 opp til PC skjermen atm.

Siterer Glorfindel:
#Konami.


#FuckKonami
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Helt klart, men det blir litt vrient å koble PS1 opp til PC skjermen atm.


Man kan jo bruke PS1-disker på PS3. Antar du har den stående ettersom du pratet på å spille MGS2 eller 3.

Men yeah, som et MGS-spill så er jeg enig i at TPP var ganske skuffende, men personlig syns jeg at gameplayet var såpass solidt at jeg fortsatt syns det er et godt spill. Problemet er at det kunne vært så mye mer.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Man kan jo bruke PS1-disker på PS3. Antar du har den stående ettersom du pratet på å spille MGS2 eller 3.


True! Det hadde jeg glemt!

Siterer Grallen:
gameplayet var såpass solidt at jeg fortsatt syns det er et godt spill.


Før jeg var ferdig med de første 10 timene så hadde jeg samme mening. Etter det, vel, da syns jeg også gameplayet ble litt kjipt.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg er nesten uenig. Greit nok, del 2 hadde ikke engang en ordentlig story, men det var først da det skjedde ting som gjorde at jeg følte noe som helst annet enn kjedsomhet. Det som skjer på Mother Base, og med en viss buddy var relativt bra gjort. Men det er klart at dette burde vært en viktig del av selve hovedhistorien i del 1 for å gi mer emosjonell tyngde til den den "viktige" konfrontasjonen, osv.


Jeg tenkte egentlig på gameplayet, siden det i del 2 begynte å komme samme missions om igjen. Historien tok seg nok derimot opp i del 2, men jeg er enig i at den samlet sett var nokså skuffende til et MGS å være.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg tenkte egentlig på gameplayet, siden det i del 2 begynte å komme samme missions om igjen.


Man måtte heldigvis ikke spille dem for å runne spillet.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Jeg fikk veldig lyst til å spille alle MGS spillene på nytt igjen. Lekte litt med MGS1 i dag og det spillet overrasker meg fremdeles med hvor utrolig bra det er.

Hmm, hvis jeg skal få til det så må jeg kanskje fyre opp PSPen også, for å spille Portable Ops.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Man måtte heldigvis ikke spille dem for å runne spillet.


Jeg presterte allikevel å gjøre dem xP
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg presterte allikevel å gjøre dem xP


Da skjønner jeg utrolig godt at du startet å gå lei! Når historien i MGS5 er simplere enn Portable Ops sin og over dobbelt så lang, så blir det rimelig ensformig i seg selv.

Selv er jeg også overrasket over hvor utrolig statisk verdenen er. Man kan ikke gjøre noe som helst i Mother Base. Afrika og Afghanistan er områder der vi ALDRI ser konflikten mellom faksjonene som blir skildret i historien, og ingen ting spilleren gjør påvirker verdenen. Vaktene spawner og står bare rundt på de samme plassene hver gang. Biler kjører kanskje frem og tilbake mellom to punkter på kartet, men ellers er verdenen helt livløs. Det er ingen npc-er man kan treffe (snakke med?), veldig få spennende ting å finne osv. Det er faktisk ikke en spesielt godt lagd verden heller, utrolig nok, da det virker som det er det eneste de tenkte på da de lagde spillet.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!