Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain/Ground Zeroes ~ Offisiell tråd ~


Siterer Crazy Kraken:
Hmm... Jamais Vu så kanskje litt kulere ut? Men jeg er uansett ikke så interessert i den type DLC tror jeg.


I see. Déjà Vu er nostalgi-fôr for min del, så jeg har i hvertfall aldri vært i tvil om hvem av versjonene jeg skal ha
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
I see. Déjà Vu er nostalgi-fôr for min del, så jeg har i hvertfall aldri vært i tvil om hvem av versjonene jeg skal ha


Syns den ps1 grafikken var noe som fungerte i MGS4 (du vet hvor) men å spille et helt mission sånn?

Men det kan jo hende det blir kult. Det er jo den versjonen jeg får for jeg skal ha PS versjonen.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Syns den ps1 grafikken var noe som fungerte i MGS4 (du vet hvor), men å spille et helt mission sånn?


Metal Gear Solid er det absolutt største spillet der grafikken har hatt absolutt null betydning for min egen del, så det oppdraget der går på ren nostalgi. Men jeg undres om Snake vil ha den opprinnelige stemmen der, eller om Sutherlands skal ta over den også. Det vil i så fall føles meget, meget merkelig... : S
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Metal Gear Solid er det absolutt størsye spillet der grafikken har hatt absolutt null betydning for min egen del, så det oppdraget der går på ren nostalgi.


Dude, jeg er enig i at grafikk ikke er viktig og alt det der. Men når de har flott grafikk på alt bortsett fra karakterene? Å skape "dårlig grafikk" med vilje bare for å lage en stil ut av det? Vet ikke om jeg er så hypp på det. Da kan jeg jo heller spille MGS1 på PS1en min. Det spillet er jo så amazing at det skal mye til å slå det uansett.

Siterer Glorfindel:
Men jeg undres om Snake vil ha den opprinnelige stemmen der, eller om Sutherlands skal ta over den også. Det vil i så fall føles meget, meget merkelig... : S


Hayter har ikke hatt noe med MGS5 spillene å gjøre, så det blir noe Sutherland som gir stemmen til Solid Snake også og som du sier, det kommer til å bli veldig merkelig.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Dude, jeg er enig i at grafikk ikke er viktig og alt det der. Men når de har flott grafikk på alt bortsett fra karakterene? Å skape "dårlig grafikk" med vilje bare for å lage en stil ut av det? Vet ikke om jeg er så hypp på det.


Sant nok. Jeg er nok rimelig blendet av hypen.

Siterer Crazy Kraken:
Da kan jeg jo heller spille MGS1 på PS1en min. Det spillet er jo så amazing at det skal mye til å slå det uansett.


My god, that game.... Kanskje jeg skal brå pløye gjennom det før GZ. Burde skrivd en anmeldelse og
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
My god, that game....


I know. Jeg runna det for første gang i fjor eller for to år siden. Trenger null nostalgi for å si at det spillet er jævlig bra. Er glad jeg fant det på ebay!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
I know. Jeg runna det for første gang i fjor eller for to år siden. Trenger null nostalgi for å si at det spillet er jævlig bra. Er glad jeg fant det på ebay!


Jeg var så heldig å spille det når det kom ut i 1999. Det er kanskje det aller sterkeste spillminnet jeg har. Jeg burde virkelig ha skrivd en anmeldelse av det spillet....
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
En uke igjen! Eg er #hyped eg. Lurer på om jeg skal bråspille gjennom Metal Gear Solid igjen før den tid.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Virker utrolig fett!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Glorfindel:
En uke igjen! Eg er #hyped eg. Lurer på om jeg skal bråspille gjennom Metal Gear Solid igjen før den tid.


Do eet! Selv har jeg ikke tid, men det er så bra at jeg ikke hadde hatt noe imot å spille det igjen og igjen.

Er veldig spent på Ground Zeroes. Tror jeg skal sjekke ut noen anmeldelser før jeg kjøper det. Det er ikke noe jeg MÅ ha day one, men det kommer litt an på hvor bra det blir. Det kommer sikkert en samlepakke med Ground Zeroes og Phantom Pain en gang også så kanskje det hadde vært mer økonomisk fornuftig. Vel uansett, ikke noe å tenke på nå før anmeldelsene.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Jeg er også av den oppfatning av at Kiefert kun har en birolle i phantom pain. Det gir ingen mening å kaste DH på dør!
  • 0
Siterer kneipen:
Jeg er også av den oppfatning av at Kiefert kun har en birolle i phantom pain. Det gir ingen mening å kaste DH på dør!


Sutherland har nok hovedrollen i det spillet også. Ikke bare som stemmen til Big Boss, men hele figuren i seg selv i form av "motion capture". Og Sutherland er generelt sett en bedre skuespiller enn det Hayter er, så på den måten gir det faktisk mening.

I tillegg er Big Boss og Solid Snake to forskjellige personer, på tross av kloningen. Så hvis om, dersom, de eventuelt planlegger å lage enda et spill (evt. en remake) der Big Boss og Snake møtes, så gir det også veldig mening at de har ulike stemmer. Spoiler:(som i MGS4).

Jeg for min del synes ikke det er helt ulogisk at de har byttet ut Hayter, men om jeg liker det er en annen sak. Spesielt på måten han ble utelatt på...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Da har en rekke anmeldelser kommet ut og det ser ut som de er veldig positive, selv om spillet er kort.

Har lyst til å være hypet på dette spillet, men jeg klarer ikke se at det er et MGS spill. Det ser ut som det har tatt alt for mye fra Peace Walker, som jeg egentlig ikke likte. Regenererende liv? Tullball!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Har lyst til å være hypet på dette spillet, men jeg klarer ikke se at det er et MGS spill. Det ser ut som det har tatt alt for mye fra Peace Walker, som jeg egentlig ikke likte. Regenererende liv? Tullball!


Spillet er jo satt knappe året etter Peace Walker, så kanskje det er derfor

Nei, æltså. Jeg for min del synes gameplayet ser rimelig fett ut. Likte forsåvidt Peace Walker også, så jeg tror ikke jeg vil ha noe problem om de har tatt med noen elementer derfra. Det er jo litt forståelig om du ikke er hypet på Ground Zeroes, men jeg håper nesten for din egen skyld at det samme ikke gjelder Phantom Pain. For DET, blir sykt det. Halp.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Spillet er jo satt knappe året etter Peace Walker, så kanskje det er derfor


Tenkte mer på gameplay og sånt jeg da. Hvordan spillet er lagt opp i missions, hvordan iten systemet er osv osv...

Siterer Glorfindel:
Nei, æltså. Jeg for min del synes gameplayet ser rimelig fett ut.


Ja altså det ser jo fett ut, men det ser ikke ut som metal gear. Det kunne vært hvilket som helst snikespill. Det likner jo neste litt på Splinter Cell! Jeg vil ha et sært og snålt MGS spill, som 1, 2, 3 og 4 var. Dette ser for... realistisk og dystert ut?

Siterer Glorfindel:
Det er jo litt forståelig om du ikke er hypet på Ground Zeroes, men jeg håper nesten for din egen skyld at det samme ikke gjelder Phantom Pain. For DET, blir sykt det. Halp.


Da jeg så traileren for Phantom Pain så dreit jeg nesten på meg. Så bra så det ut. Men det mangler også litt den der MGS feelingen syns nå jeg. Det blir nok heftig å spille det, men i en verden med så mange bra spill som vi har i dag, kommer det til å skille seg nok ut?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Da jeg så traileren for Phantom Pain så dreit jeg nesten på meg. Så bra så det ut. Men det mangler også litt den der MGS feelingen syns nå jeg. Det blir nok heftig å spille det, men i en verden med så mange bra spill som vi har i dag, kommer det til å skille seg nok ut?


Det er faktisk et poeng å hente der, som også en jeg kjenner, (som muligens også er enda mer fan av serien enn det jeg er) trakk frem i går. Han fryktet at serien begynner å miste sjelen sin og vippe mer mot de mer pengegriske selskapene som holder på nå. Jeg skal innrømme at jeg har vært inne på tanken selv, og selv om jeg er ekstremt hypet på de nye spillene, så vet jeg ikke hvordan det virkelig føles før jeg faktisk sitter der med kontrollen i hånda. Jeg får en viss MGS følelse av å bare se Snake, men samtidig skal det bli spennende å se hva jeg føler når jeg sitter der og hører han med ny voice-actor og det hele.

Det eksisterer en liten frykt hos meg også, men jeg prøver allikevel å holde forventningene positive. Det er tross alt Metal Gear Solid det er snakk om, og jeg nekter egentlig meg selv å tenke slik om den serien. Så derfor velger jeg å tro at disse spillene vil føye seg inn i serien på en god måte. Det er fremdeles mye interessant historie å hente og mange spennende personer som både er bekreftet og ubekreftet fra tidligere spill.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Da var Ground Zeroes til PS4 i hus. Ikke vanskelig å tenke seg frem til hva jeg skal bruke dagen på
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Da var Ground Zeroes til PS4 i hus. Ikke vanskelig å tenke seg frem til hva jeg skal bruke dagen på


And I'm just sitting here....schooling.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
And I'm just sitting here....schooling.


Jeg skal prøve å ikke ha det for gøy
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Jeg føler jeg nå har spilt nok til å ha dannet meg et inntrykk av dette spillet. Here goes:

Gameplayet

Fantastisk. En svært lovende start. Det har aldri vært lettere å styre Snake/Big Boss, enn det er nå. Vekslingen mellom stående, huk-stående og liggende stilling, går silkemykt og det er ikke antydning til den fomlingen som var litt tilstedeværende i tidligere spill.

Snake har også så mange forskjellige bevegelser her. Han kan rulle, spurte, kaste seg, klatre og krype. CQC teknikken er også heftig å se på, selv om jeg har savnet litt det å kunne slå/sparke selv. Det virker dog som om det ikke blir noe nødvendighet i disse spillene.

Å bytte våpen foregår også raskt og effektivt og det er et stort utvalg av ulike våpen man kan bruke. Både til å gå bananas som en massemorder, eller holde seg skjult for fienden til enhver tid.

Stemmeskuespillet og Big Boss

Faktisk ikke så ille som jeg hadde "fryktet". Det var litt småkleint på den første gjennomspillingen, men etterhvert har jeg vendt meg til "Jack Bauer". Jeg synes egentlig han har gjort en relativt god jobb med å gjøre Snake litt mer "menneskelig". Digger også utseende og hvordan Big Boss fremstår nå. Om mulig mer badass enn noen gang. .

Jeg har også alltid ment at Hayter's stemme tilhører Solid Snake og at han og Big Boss burde hatt forskjellige stemmer helt fra begynnelsen av. Jeg synes også stemmen til Big Boss har vært ganske grøtete i de forrige spillene, så jeg er faktisk overbevist om at jeg ikke kommer til å ha noe problem med Sutherland i Phantom Pain. Det virker også som om det blir litt mer dramatisk og actionfylt enn tidligere spill i serien og derfor er jeg heller ikke sikker på om Hayter's stemme ville passet helt inn denne gangen.

Grafikken er helt drøy.

Historien

Det er ikke voldsomt mye informasjon å hente i Ground Zeroes. Du får en del bakgrunnsinfo fra de foregående spillet, men noe særlig fyldig historie får du ikke servert her. Slutten røper jo fortsettelsen av Phantom Pain, men du går neppe glipp av så alt for mye, hvis du velger å stå over Ground Zeroes.

Jeg vet dog at historien i Phantom Pain kommer til å bli rimelig interessant. Vi kommer til å få se igjen både kjente og ukjente personer. I tillegg fikk vi se litt av det rare som MGS serien er kjent for i GZ også, så jeg regner med Phantom Pain fortsetter i den samme stilen.

Rollen til spillet.

Det er vel liten tvil om at GZ kun er en smakebit for hva som vil komme og rett og slett en slags "briefing" av gameplay. Allikevel er det vanvittig morsomt å spille. Jeg har fullført det ca. 50% nå og jeg har spilt en god del over to timer. Jeg har også gjennomgått mange av oppdragene flere ganger og rett og slett bare lekt meg. Déjà vu oppdraget var ganske så artig.

Det er langt ifra noe komplett spill det her, men du får mange timer med moro utover de usle to timene folk har klaget så fælt over. Vel verdt de 300 kronene for min del i hvertfall.

Om jeg ikke gledet meg nok til Phantom Pain fra før, så gjør jeg i hvertfall det nå. Bring it on!
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Det er langt ifra noe komplett spill det her, men du får mange timer med moro utover de usle to timene folk har klaget så fælt over. Vel verdt de 300 kronene for min del i hvertfall.


Jeg vet ikke helt. Kan ikke med god samvittighet støtte slik, så jeg tror jeg venter til det blir en 50kr DLC (når phantom pain kommer) eller noe sånt. Jeg er motstander av early access og kickstarter syns jeg også er litt tullete, så å betale 300kr for det her, blir for drøyt for meg. Left Behind kostet 105kr og det var 2 timer langt med en veldig bra story og gameplay så det føler jeg er mer "riktig". Kommer til å vente med det Ground Zeroes. Også fordi de har vist så mye fra spillet (sikkert fordi det er så kort) at jeg føler at jeg har spilt det selv allerede.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
AngryJoe har et poeng ja og jeg skal ikke være en så overdreven fanboy, at jeg ikke kan si meg enig med mye av det. Som jeg nevnte i avsnittet ovenfor, så er dette hovedsakelig kun briefing av (heftig) gameplay og selve spillet er i bunn og grunn rimelig unødvendig. De kunne like så godt ha ventet til Phantom Pain.

Så selv om jeg har funnet mer enn nok underholdning her, så kan jeg forstå at folk velger å la være. Du får et godt nok innblikk i spillet av å se gjennom historiedelen på Youtube, selv om det ikke blir helt det samme som å sitte og spille selv. Du kan glede deg til Phantom Pain i stedet CK! >)

(Btw så er prisen 149 til PS3 på PsStore nå)
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Du får et godt nok innblikk i spillet av å se gjennom historiedelen på Youtube, selv om det ikke blir helt det samme som å sitte og spille selv. Du kan glede deg til Phantom Pain i stedet CK!


Jeg skal spille det selv, men jeg venter bare til det følger med på disken til Phantom Pain eller noe slikt. Er fremdeles skeptisk til Phantom Pain også, i forhold til å være et MGS spill, men det blir noe så stort at det ihvertfall er verdt prisen det koster å kjøpe spillet. Stemmer det at de har fjernet Codec samtalene fra Ground Zeroes?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Stemmer det at de har fjernet Codec samtalene fra Ground Zeroes?


Tja, fjernet og fjernet. Det er ikke en "ansikt til ansikt" dialog som det pleier å være, men du kan ringe Miller hele tiden for tips og info. Snake sier i grunn ikke så voldsomt mye i det hele tatt i løpet av spillet. Ser heller ingen grunn til å ha omfattende codec samtaler i et så kort spill. Så jeg regner med de kommer tilbake i Phantom Pain, med flere hovedkarakterer og en fyldigere historie.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!