Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain/Ground Zeroes ~ Offisiell tråd ~


Siterer Glorfindel:
Tja, fjernet og fjernet. Det er ikke en "ansikt til ansikt" dialog som det pleier å være, men du kan ringe Miller hele tiden for tips og info. Snake sier i grunn ikke så voldsomt mye i det hele tatt i løpet av spillet. Ser heller ingen grunn til å ha omfattende codec samtaler i et så kort spill.


Skuffende. Tenkte kanskje det kunne forlenget spilletiden litt. Og det har jo alltid vært en viktig del av MGS formelen. At det er mindre av det bekrefter det jeg frykter. MGS er ikke lenger MGS.

Siterer Glorfindel:
Så jeg regner med de kommer tilbake i Phantom Pain, med flere hovedkarakterer og en fyldigere historie.


Vi får håpe! Noe annet hadde vært ekstremt skuffende. Det som blir spennende med Phantom Pain er hvordan den historien passer inn med de andre spillene. Lurer også på hva som skjer på slutten. Så jeg må vel plukke det opp når det kommer tenker jeg.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
De er en essensiell del av serien ja og jeg blir nok skuffet selv, om det viser seg at tilnærmingen i GZ blir den samme i PP. Skal dog sies at de aldri vil komme opp på nivået til de i MGS 1 og 2. Samtalene i 4 var f.eks noe kjipe, uten at det la noe særlig demping på MGS følelsen for min del. Historien og karakterene er det jeg bryr meg mest om, og jeg ser allerede antydning til mye interessant i PP. Uten å spoile for mye, så kjenner jeg f.eks igjen en som minner svært mye om en viss luring fra MGS 1.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Samtalene i 4 var f.eks noe kjipe, uten at det la noe særlig demping på MGS følelsen for min del.


MGS4 er det MGS spillet jeg liker mins fra den originale serien. 1, 2 og 3 føler jeg står mye sterkere og samtalene har helt klart noe å si her. Personlig setter jeg kanskje 2ern øverst fordi det var det jeg spilte først (bortsett fra Portable Ops) og det spillet har jo bare en så absurd og innviklet story. I love it!

Syns Kojima kunne startet opp en ny serie. Hva var vitsen med å hype folk opp til MGS4, som skulle være det siste MGS spillet, og så kommer det mange fler? Alle serier har sin levetid og kanskje det beste var å lage en remake av de første spillene (og inkludere de originale utgavene).
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
2'eren har nok det mest surrealistiske innholdet av alle i serien ja. Vanskelig å velge mellom det og 3'eren på andreplass for min del.

MGS 4 avslutter serien rent historisk, mens PP mest sannsynlig vil tette hullet mellom Peace Walker og det første Metal Gear på NES. Etter det er det dog ikke mye så igjen å hente ut, bortsett fra en remake av NES spillene.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
MGS 4 avslutter serien rent historisk, mens PP mest sannsynlig vil tette hullet mellom Peace Walker og det første Metal Gear på NES.


Men er det egentlig hull vi trenger å fylle? Er redd for at det skal være som i en rekke andre spill. Jo mer man forteller jo mer flatt og kjedelig blir verdenen man spiller i. Å ikke vite er en veldig effektiv ting for å la fantasien holde på og at man selv er interessert. MGS spillene er jo primært Snake sin story, men Kojima valgte å fortelle historien til Raiden i MGS2 og Naked Snake i MGS3. Hvorfor funket dette? Jo, fordi Solid Snake sin historie var da ikke enda ferdig (MGS4). MGS2 gir oss et annet syn på Solid Snake (som jeg likte veldig godt) og MGS3 forteller historien om hvordan Naked Snake ble til Big Boss, og hvordan historien "startet". MGS3 er den perfekte prequal storyen og den trengte ingen oppfølger! Slutten er lagt slik at de aldri trengte å lage flere spill om Big Boss. Men det gjorde de, med både Portable Ops, Peace Walker og nå MGS5. Det er ikke story som trengs å fortelles mener jeg. Jeg elsker MGS universet, men alt i alt så er det Solid Snake sin historie.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg elsker MGS universet, men alt i alt så er det Solid Snake sin historie.


Metal Gear Solid handler minst like mye om Big Boss som Solid Snake. Som Kojima selv har uttalt: "The story is about Snake. Actually two snakes". Det hele dreier seg jo om feilene Big Boss gjør og hvordan Solid Snake til slutt fremstår som den personen Big Boss burde vært.

Jeg mener alle oppfølgerne er essensielle. Man kan bruke fantasien ja, men skal du forstå hele den sammenhengende historien til serien, så trengs det flere spill til å fortelle den. Alternativet er å lese seg opp til det selv, men det er kanskje ikke alle som er like interesserte i akkurat det.

Rommet mellom Peace Walker og Metal Gear er mer enn stort nok til å lage et nytt spill mener nå jeg, så jeg har heller aldri vært i tvil om jeg ville hatt Phantom Pain eller ikke.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Metal Gear Solid handler minst like mye om Big Boss som Solid Snake. Som Kojima selv har uttalt: "The story is about Snake. Actually two snakes". Det hele dreier seg jo om feilene Big Boss gjør og hvordan Solid Snake til slutt fremstår som den personen Big Boss burde vært.


Så derfor har to av spillene om big boss havnet på PSP, en konsoll som egentlig ikke burde hatt noen MGS spill pga av sin avanserte natur? For meg blir dette litt som i Star Wars. Luke er hovedpersonen i de første 3 filmene men det handler minst like mye om Darth Vader. Handlingen følger likefult Luke. Sånn er det også litt med MGS. Big Boss er en skikkelse vi lærer mye om, en mystisk mann som lever i skyggene. Derfor trengte vi ikke så mange dedikerte spill om han. Der vi i Star Wars 1, 2 og 3 ser Anakin bli til Darth Vader, så ser vi i MGS3 hvordan Naked Snake blir til Big Boss. Storyen etter det trenger ikke bli fortalt fra hans synspunkt selv om det handler om han også.

Siterer Glorfindel:
Jeg mener alle oppfølgerne er essensielle.


Selv er jeg ikke enig i dette. Selv syns jeg Portable Ops fungerte som en kort spin-off historie som fortalte hvordan han fikk soldater til å følge han så er det absolutt ikke en historie som må fortelles. Og Peace Walker virker mer som en oppfølger til MGS3 enn til Portable Ops, som ikke gir noe som helst mening. Peace Walker sin historie er derimot helt unødvendig. Det er jo bare et langtekkelig drama som ikke har noe mål eller mening og annet en at Outer Heaven bli dannet så er det ikke stort annet som er viktig i det spillet. Big Boss som karakter ser ikke ut til å utvikle seg noe som helst etter disse to PSP spillene.

Dette er hovedgrunnen til at jeg ikke har helt trua på storyen til MGS5. Det ser ut til å være en oppfølger til to helt unødvendige spill.

Siterer Glorfindel:
Rommet mellom Peace Walker og Metal Gear er mer enn stort nok til å lage et nytt spill mener nå jeg, så jeg har heller aldri vært i tvil om jeg ville hatt Phantom Pain eller ikke.


All historie trenger ikke fortelles. En en ordentlig remake av MG1 og 2 hadde nok vært mye mer nyttig for at folk skal få med seg hele historien. Det er nok av ting om Big Boss man kan putte inn i et slikt spill, slik at spilleren kan lære mer om han.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Så derfor har to av spillene om big boss havnet på PSP, en konsoll som egentlig ikke burde hatt noen MGS spill pga av sin avanserte natur?


Hvorfor de har havnet på PSP vet ikke jeg, men er vel godt mulig de ville prøve ut nye muligheter på en annen konsoll.

Følger du hele den røde tråden gjennom MGS serien, så lærer du at Big Boss egentlig er selve hovedpersonen i hele serien og at han verken er "god" eller "ond". The Patriots, Les Enfants Terribles prosjektet, FOXHOUND, Outer Haven, alt dette er meget sentralt i Metal Gear Solid serien og alt dette er Big Boss sterkt involvert i. Så jo, jeg mener historien hans fortjener å bli fortalt en god del ut over det at han blir kjent som "den ultimate soldaten" i MGS3.

Siterer Crazy Kraken:
Peace Walker sin historie er derimot helt unødvendig.


Både Portable Ops og Peace Walker handler mye om hvordan Big Boss bygger opp sin egen arme, til det som senere ble kjent som FOXHOUND, enheten som Solid Snake startet karrièren sin i. Outer Haven har jeg også nevnt som en ganske sentral del i MGS historien, som Big Boss store drøm og mye av hva både MGS 1 og MGS 4 handler om. Så at Peace Walker sin historie er unødvendig er jeg også ganske så uenig i.

Siterer Crazy Kraken:
All historie trenger ikke fortelles.


Metal Gear Solid sin historie er så omfattende og innviklet at den må forklares nøye for at den skal gi mening. Å kutte ut både det ene og det andre ville fått folk til å stå igjen som et eneste stort spørsmålstegn. Hadde ikke historien til Big Boss fortsatt, så hadde heller ikke slutten i verken MGS 1, MGS 2 eller MGS 4 gitt noen mening.

Du kan til en viss grad sammenligne MGS med f.eks. Star Wars, men jeg mener MGS sin historie er på et helt annet nivå når det gjelder kompleksitet.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Hvorfor de har havnet på PSP vet ikke jeg, men er vel godt mulig de ville prøve ut nye muligheter på en annen konsoll.


PSP begrenset jo bare spillene slik at de ble mindre cinematiske og mer oppstykket. Mer levelbasert enn en sammenhengene stor verden (MGS3 og MGS4). Dette passer jo heldigvis godt på håndholdt og som en spin off har jeg ikke noe imot feks Portable Ops men å bygge oppfølgere på en story som var lagd for PSP formatet var nok en tabbe tror. For den historien du mener er så viktig, med Big Boss og slikt er ikke spesielt bra fortalt i de håndholdte spillene i forhold til de på PS1, 2 og 3.

Siterer Glorfindel:
Følger du hele den røde tråden gjennom MGS serien, så lærer du at Big Boss egentlig er selve hovedpersonen i hele serien og at han verken er "god" eller "ond".


Paralellen til Darth Vader var ikke trukket fordi jeg mente at han er ond. Vet godt at Big Boss ikke er god eller ond. Han vil bare ha sin private krig mot Major Zero og The Patriots. Men jeg er ikke enig i at Big Boss er "hovedpersonen". Big Boss er ekstremt viktig, men det er Snake sin historie.

Siterer Glorfindel:
The Patriots, Les Enfants Terribles prosjektet, FOXHOUND, Outer Haven, alt dette er meget sentralt i Metal Gear Solid serien og alt dette er Big Boss sterkt involvert i.


Ja, og det aller meste får man forklart i alle spillene. MGS4 gir jo oss til og med en oppsummering av Big Boss sin versjon av storyen. MGS4 avsluttet serien og det var egentlig ikke flere spørsmål vi trengte å få svar på.

Svarer på resten seinere.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
PSP begrenset jo bare spillene slik at de ble mindre cinematiske og mer oppstykket. Mer levelbasert enn en sammenhengene stor verden (MGS3 og MGS4). Dette passer jo heldigvis godt på håndholdt og som en spin off har jeg ikke noe imot feks Portable Ops men å bygge oppfølgere på en story som var lagd for PSP formatet var nok en tabbe tror. For den historien du mener er så viktig, med Big Boss og slikt er ikke spesielt bra fortalt i de håndholdte spillene i forhold til de på PS1, 2 og 3.


Jeg er forsåvidt enig i at PSP spillene er av de "dårligere" spillene i serien og det er vanskelig å sette seg ordentlig inn i dem, mye på grunn begrensede muligheter og de tegnede cutscenene. Men hvorfor de ble laget der er det vel bare Kojima som vet. Det virker litt som de har prøvd å ekspandere seg med årene, med relansering av Snake Eater på 3DS og de nye spillene som også blir å finne på Xbox. Men de viser jo også at de kanskje mener alvor denne gangen med Phantom Pain, som ikke akkurat blir småtteri.

At historien ikke blir formulert like godt i spillene, vil ikke nødvendigvis si at den ikke har sin tilhørighet i sagaen. Store deler av historien til Solid Snake blir tross alt fortalt gjennom to NES spill.

Siterer Crazy Kraken:
Han vil bare ha sin private krig mot Major Zero og The Patriots.


Nettopp. Og det danner også mye av grunnlaget for hele serien. Alle blir dratt inn i denne konflikten (igjen: The Patriots) . Alt Solid Snake er involvert i, har på en eller annen måte noe å gjøre med Big Boss. Hva ender han opp med å gjøre til slutt? Spoiler:Jo, gjennopplive han.

Hadde Metal Gear, Metal Gear 2 og Metal Gear Solid, vært de eneste spillene i serien, så hadde det vært Snake sin historie. Etter at resten av spillene har kommet, er det ganske klart at dette ikke lenger handler ene og alene om en person. Det sier seg litt selv når han til og med ble byttet ut i MGS2.

Og når vi først er inne på den Star-Wars sammenligningen. De 3 første filmene forteller historien om Luke. Etter at de 3 nyeste ble lagt til og du ser alle filmene over ett, så synes jeg egentlig det handler mer om Anakin enn om Luke. Noe av det samme kan sies om MGS.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Ville bare si at MGSV er solid. Dritbra.
The D' is silent.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Både Portable Ops og Peace Walker handler mye om hvordan Big Boss bygger opp sin egen arme, til det som senere ble kjent som FOXHOUND, enheten som Solid Snake startet karrièren sin i. Outer Haven har jeg også nevnt som en ganske sentral del i MGS historien, som Big Boss store drøm og mye av hva både MGS 1 og MGS 4 handler om. Så at Peace Walker sin historie er unødvendig er jeg også ganske så uenig i.


Historien er ikke unødvendig men måten spillene beskriver disse hendelsene er unødvendige. Alt dette blir forklart i MGS4 og vi vet jo mye fra MG1 og MG2 også så å ikke ha et spill som forteller at: "Hey, BTW Big Boss danner en egen armé, har sin egen øy og lager sin egen Metal Gear!" fordi dette allerede har blitt fortalt.

Det er også måten dette blir fortalt på som gjør det dårlig. Altså alle MGS spillene handler minst like mye om den indre konflikten i karakterene som selve storyen, men det er helt borte i Portable Ops og Peace Walker. Big Boss er ikke en karakter som utvikler seg i disse spillene og det er heller ikke noe lett å merke noe forskjell mellom Portable Ops og Peace Walker, som burde vært STOR.

Jeg mener, ja vi får vite at Big Boss lager en arme i Portable Ops og lager Outer Heaven + en Metal Gear i Peace Walker, men vi får ikke oppleve selve hendelsen rundt Les Enfants Terribles prosjektet og Big Boss sitt bittre brudd med Major Zero og The Patriots? Det som faktisk skjer midt mellom de to spillene? WTF? Her kunne vi hatt masse MGS drama og karakterutvikling men dette blir bare omtalt i tekst eller i noen få scener i spillene.

Portable Ops og Peace Walker burde sammen vært et spill, men det ble det ikke og resultatet var at de dreit seg ut på storyen.

Siterer Glorfindel:
Metal Gear Solid sin historie er så omfattende og innviklet at den må forklares nøye for at den skal gi mening. Å kutte ut både det ene og det andre ville fått folk til å stå igjen som et eneste stort spørsmålstegn. Hadde ikke historien til Big Boss fortsatt, så hadde heller ikke slutten i verken MGS 1, MGS 2 eller MGS 4 gitt noen mening.


Jeg tror du tenkter helt baklengs på det her. MGS4 var et spill som klarte seg helt fint uten Peace Walker og MGS5. Vi hadde en ordentlig slutt og det var ikke mer som trengte å bli fortalt. Det at vi nå i senere tid har fått flere spill som forteller mer om Big Boss gjør ikke de hendelsene mer viktige eller relevante enn de var i MGS4. MGS4 er fremdeles slutten på serien og klarte seg som sagt uten.

Siterer Glorfindel:
Du kan til en viss grad sammenligne MGS med f.eks. Star Wars, men jeg mener MGS sin historie er på et helt annet nivå når det gjelder kompleksitet.


Det er sant, det eneste jeg mente var at filmene om Anakin beskriver hvordan han ble til Darth Vader, slik som Naked Snake blir til Big Boss. Forskjellen er også at da MGS3 kom ut så var ikke Solid Snake sin historie ferdig enda og MGS3 var da fremdeles mye mer relevant for plottet og storyen. Det gjorde at visse deler i MGS4 ble mer minnerike. Uansett hva som skjer i MGS5 så endrer ikke det på konklusjonen.

Siterer Glorfindel:
At historien ikke blir formulert like godt i spillene, vil ikke nødvendigvis si at den ikke har sin tilhørighet i sagaen. Store deler av historien til Solid Snake blir tross alt fortalt gjennom to NES spill.


Helt klart. Derfor burde heller disse spillene fått en relevant remake.

Siterer Glorfindel:
Hadde Metal Gear, Metal Gear 2 og Metal Gear Solid, vært de eneste spillene i serien, så hadde det vært Snake sin historie. Etter at resten av spillene har kommet, er det ganske klart at dette ikke lenger handler ene og alene om en person. Det sier seg litt selv når han til og med ble byttet ut i MGS2.


Det er ikke en rettferdig måte å se det på. For det første så spiller man Solid Snake gjennem første delen av spillet og når man spiller som Raiden så er Snake en veldig viktig karakter som hele tiden er i kontakt med Raiden. Ikke som med Big Boss som ofte bare prates om uten at han noen gang er tilstede. Dessuten er MGS2 en genistrek. Det lar oss se Snake fra et annet synspunkt enn hans eget, og det gjør at vi kan lære mye om hvordan han er fra andres ståsted. Men det er Solid Snake sin historie og det er derfor vi spiller som han i MGS4, som avslutter serien.

Siterer Glorfindel:
Og når vi først er inne på den Star-Wars sammenligningen. De 3 første filmene forteller historien om Luke. Etter at de 3 nyeste ble lagt til og du ser alle filmene over ett, så synes jeg egentlig det handler mer om Anakin enn om Luke. Noe av det samme kan sies om MGS.


Ser hva du prøver å si her, men jeg er ikke helt enig. Darth Vader er en karakter som er tilstede i alle de tre første filmene som en helt klar "slemming" og blir til slutt i den trilogien en av "hovedpersonene" pga diverse plottvister.

Big Boss er ikke skikkelig tilstede i MGS1 og 2, og bare litt i 4. Big Boss har blitt årsaken til all den konflikten vi ser i MGS1, 2 og 4, men han er ikke aktivt med der selv.

Lagt til 2014-03-25 22:32:
Nå er det lenge siden jeg har spilt noe MGS spill og alle detaljene i storyen er ikke på plass, men jeg skjønner faktisk ikke hva slags relevant story The Phantom Pain skal fortelle. Vi vet jo alt fra før av og slutten i det spillet må passe med hans situasjon i MG1. Så det vil si at storyen i PP bare er en episk filler? Altså ikke nødvendigvis en dårlig filler, for den blir sikkert bra, men likefult en filler. Vel dette er jo bare spekulasjoner fra min side.

Syns uansett at et spill som tok for seg Portable ops og Peace Walker + Les Enfants Terribles hendelsen hadde vært mye bedre.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Darth Vader er en karakter som er tilstede i alle de tre første filmene som en helt klar "slemming" og blir til slutt i den trilogien en av "hovedpersonene" pga diverse plottvister.


Her trekker du egentlig fram litt av det jeg tenker om MGS. Serien er opprinnelig basert på Solid Snake og jeg kan egentlig si meg enig i at serien kunne klart seg med MGS 1, MGS 2 og MGS 4. Men etter at de har lagt til forhistorien i MGS 3 + +, så mener jeg de har vridd om historien til å plutselig dreie seg om ikke bare en person, men flere. Det er blitt en slags "plottvist" som du nevnte. Det er i hvertfall min mening rundt akkurat dette temaet.

Siterer Crazy Kraken:
Jeg tror du tenkter helt baklengs på det her. MGS4 var et spill som klarte seg helt fint uten Peace Walker og MGS5


Ja, jeg ser at det avsnittet ble bare kål. Det jeg mente, var at om serien kun hadde bestått av MGS1, MGS2 og MGS4, så hadde vi sittet igjen med en del spørsmål. Blant annet om hvem Big Boss egentlig var. Det kunne forsåvidt vært greit nok det, men så bestemte de seg jo for å besvare på noe av dette, ved å lage MGS3. Der får vi jo plutselig et inntrykk av at Big Boss har en sentral rolle i historien og kanskje ble det derfor "naturlig" for dem å fortsette å fortelle historien hans? Spillserier kan tross alt være ganske enkle å dra ut.

Siterer Crazy Kraken:
Portable Ops og Peace Walker burde sammen vært et spill, men det ble det ikke og resultatet var at de dreit seg ut på storyen.


Det kan jeg si meg enig i. Jeg synes fortsatt Peace Walker har en nokså interessant historie, men Portable Ops står derimot dårlig på egne ben. Du møter igjen noen interessante personer, men ellers skal jeg si meg enig i at historien i det spillet, alt i alt er dårlig utnyttet. Det er også i den perioden Les Enfants Terribles tar plass, og selv om jeg ikke er helt sikker på hvordan de skulle få dyttet det inn i spillet, så kunne de hvertfall fortalt litt mer om det.

Siterer Crazy Kraken:
For det første så spiller man Solid Snake gjennem første delen av spillet og når man spiller som Raiden så er Snake en veldig viktig karakter som hele tiden er i kontakt med Raiden.


Ja, altså. Det er jo tross alt en grunn til at han blir "utelatt". MGS2 er seriens største troll og selv så digger jeg hele den tvisten spillet tar. Men jeg synes allikevel det er litt merkelig, at allerede etter det første ordentlige spillet i serien (ser ikke på NES spillene på samme måte), så innfører de en helt ny hovedperson, med sin egen historie, som også skal vise seg å få sin plass i hele sagaen. Det blir liksom litt som de drøyeste TV-seriene som til slutt har 115 ulike hovedpersoner.

Siterer Crazy Kraken:
Helt klart. Derfor burde heller disse spillene fått en relevant remake.


Generelt sett er jeg ganske enig i det. Men nå som de har ditchet Hayter, så vet jeg ikke om jeg har så lyst allikevel...

Siterer Crazy Kraken:
men jeg skjønner faktisk ikke hva slags relevant story The Phantom Pain skal fortelle. Vi vet jo alt fra før av og slutten i det spillet må passe med hans situasjon i MG1. Så det vil si at storyen i PP bare er en episk filler?


Som du sier, så er serien avsluttet. Det er ikke noe mer de kan legge til her som kan gjøre om på konklusjonen. Det står enda ikke så alt for mye i bakgrunnshistorien om perioden mellom Peace Walker og Metal Gear, så jeg er faktisk ikke helt sikker på hva Phantom Pain skal handle om selv. Det er jo lov til å håpe på noen overraskelser. Vi fikk dog et lite hint på slutten av Ground Zeroes (setter spoiler så du får avgjøre selv om du vil lese eller ikke): Spoiler:Det blir hørt en samtale der noen snakker om hvor Zero befinner seg.

Phantom Pain fremstår enda som en ren "filler" som du sier, men det virker allikevel som om vi får stifte bekjentskap med noe nytt i spillet. Quiet - den nye sniperen, er fremdeles ganske ukjent og den nye hovedskurken "Skull Face" har jeg heller ikke peiling på hvem kan være. I tillegg dukker jo Ocelot (som også har en ganske sentral rolle historien) opp igjen. Også har du jo han her. Ser du hvem det kan ligne mistenkelig på? >)

Det største aberet i Phantom Pain ser jo ut til å bli historien. Det er allerede vist i Ground Zeroes, at gameplayet blir storslagent, grafikken overdrevent pen og at Metal Gear Solid elementene fremdeles er til stede. Men hvordan historien utarter seg, er fortsatt et stort spørsmålstegn. Dessverre vil de nok uansett aldri komme opp på nivået til historieformidlingen i de første spillene, men jeg har fortsatt troen på at jeg ikke vil bli skuffet.

Personlig så er Big Boss blitt min favorittkarakter i hele serien og derfor har jeg heller ikke noe imot å få høre mer om han (på en annen måte enn det som er nedskrevet som tekst). Jeg synes også Ocelot er meget interessant og Kazuhira Miller kunne jeg også tenkt å få se mer av.

Mange av karakterene er hvertfall på plass, så det gjenstår bare å se hvilken rolle både de og historien i helhet vil få. Den vil alltid ha sin plass i sagaen, men når alt kommer til alt så blir det nok en filler. Forhåpentligvis en meget interessant en. I hvertfall for min del.

Siterer Finalfantasyfrelst:
Ville bare si at MGSV er solid. Dritbra.


Godt å høre at flere likte det. Er det noe du vil trekke spesielt frem?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Siterer Finalfantasyfrelst:Ville bare si at MGSV er solid. Dritbra.

Godt å høre at flere likte det. Er det noe du vil trekke spesielt frem?


Vel.. Det kjører smooth, ingen framedrops, mye å gjøre ( Lagt inn 22 timer ). Historien virker interresant og om du har hørt alle kassettene så virker det som dette kan bli en mørk historie pga skull face. Slutten på hovedoppdraget gjorde også bare at jeg ville ha mer, og easter eggsa i spillet er ganske mange og kule.

Vil også si at jeg ikke har spilt mgs 4. Shame on me.
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Historien virker interresant og om du har hørt alle kassettene så virker det som dette kan bli en mørk historie pga skull face.


Ja, jeg også synes det virker som historien i Phantom Pain, vil ta en mørkere og mer dramatisk vending. Easter Eggs'ene var også på plass. Jeg lo godt av "Intel Operative Rescue" oppdraget.

Siterer Finalfantasyfrelst:
Vil også si at jeg ikke har spilt mgs 4. Shame on me.


Det synes jeg virkelig du burde gjøre. Slutten der er en av de beste jeg har opplevd i noen spill til dags dato.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Har bare fått til B rating på Ground Zeroes oppdraget så langt. Har bare prøvd det to ganger da, og var litt uheldig med den andre gjennomgangen. Satser på å få A rank eller S rank den tredje gangen.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Har bare fått til B rating på Ground Zeroes oppdraget så langt. Har bare prøvd det to ganger da, og var litt uheldig med den andre gjennomgangen. Satser på å få A rank eller S rank den tredje gangen.


Har fått S-rank på de fleste bortsett fra Ground Zeroes. Gikk igjennom det oppdraget så mange ganger i starten at jeg gikk litt smålei

Tror jeg er 52% på vei sammenlagt. Tenker å fullføre resten etter en liten pause.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Ble ferdig med Metal Gear Solid 3: Snake Eater i går! Spillet var kjempe bra, og i dag begynte jeg på Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty. For en fantastisk serie så langt.

Gleder meg stort til PP!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Victorfinne:
Ble ferdig med Metal Gear Solid 3: Snake Eater i går! Spillet var kjempe bra, og i dag begynte jeg på Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty. For en fantastisk serie så langt.

Er MGS 3 ditt første spill i serien? Lurer på grunn av at jeg har tenkt på å begynne på serien selv.
  • 0
Siterer projecthammer:
Er MGS 3 ditt første spill i serien? Lurer på grunn av at jeg har tenkt på å begynne på serien selv.


Har spilt litt av 2 før, men 3 er det første jeg har spilt helt i gjennom. Har hørt at det er den beste plassen å starte egentlig!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer projecthammer:
Er MGS 3 ditt første spill i serien? Lurer på grunn av at jeg har tenkt på å begynne på serien selv.


Siterer Victorfinne:
Har spilt litt av 2 før, men 3 er det første jeg har spilt helt i gjennom. Har hørt at det er den beste plassen å starte egentlig!


MGS 3 er det første spillet rent kronologisk, så ja, det kan i og for seg være et greit sted å starte. Allikevel vil jeg fremdeles anbefale å starte på eneren, fordi det danner mye av grunnlaget for hele serien. MGS 3, Portable Ops og Peace Walker gir mye god bakgrunnsinfo om ulike karakterer du får høre mer om senere i serien, men f.eks. MGS 2, kan bli litt forvirrende å spille uten å ha vært igjennom eneren først. Det er vel rent teknisk også det "enkleste" spillet i serien, slik at om du er opptatt av flytende gameplay og grafikk, så vil du ta et steg ned om du går fra f.eks. MGS 3 til MGS.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg tror det er lures å starte med eneren ja, med tanke på historie, men Snake Eater var et bra sted å starte følte jeg da
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
1. september skal det spys regnbuer. Sommerferien blir nok lang for jeg er dægen døtte meg så grrrrreit klar for dette spillet.

#Hyperhype mode engaged
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Å, som jeg gleder meg til The Phantom Pain nå! Historien om Big Boss er helt klart favorittdelen min av MGS-sagaen, og det blir spennende å se hvordan han ender opp som skurken i Metal Gear. Dessuten er jeg veldig spent på å vite mer om Skull Face. Utifra det man har fått vite ut i fra kasettene fra GZ og intervjuer med Kojima, så virker han som en veldig interessant karakter.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Dessuten er jeg veldig spent på å vite mer om Skull Face. Utifra det man har fått vite ut i fra kasettene fra GZ og intervjuer med Kojima, så virker han som en veldig interessant karakter.


Jeg er ganske spent på han selv. Særlig når han er en helt ny karakter.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!