Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Wii U-tråden ~ Offisiell tråd ~


Lurer på hvordan salgstallene er etter julesalget og at flere spill som Mario har kommet ut? De har vel ikke kommet med tallene sine ennå? Hvis det ikke har tatt seg opp nå, ser det mørkt ut. De har ennå ikke kommet med en av sine absolutte toppspill som SSB eller Zelda (eller ordentlig nytt Mario), men det burde skje noe likevel.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Lurer på hvordan salgstallene er etter julesalget og at flere spill som Mario har kommet ut? De har vel ikke kommet med tallene sine ennå? Hvis det ikke har tatt seg opp nå, ser det mørkt ut. De har ennå ikke kommet med en av sine absolutte toppspill som SSB eller Zelda (eller ordentlig nytt Mario), men det burde skje noe likevel.


Jeg er veldig enig med deg.

og jeg håper virkelig Super smash og Zelda gjør som at Nintendo får opp tallene. Eller Tropical Freeze for den slags skyld.
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
^ Vet ikke helt hva du mener med "ordentlig Mario", da SM3DW er fjorårets beste plattformer, og det som skiller det mest fra andre 3D Mario spill er tidtakeren og delvis låst kamera.

Vil tro salget har falt litt, men de har nådd rundt 6 millioner totalt solgte. Det er snart 6 kvartaler siden den ble sluppet, det tilsvarer 4 millioner i året. 4 millioner i 5 år får den opp på samme nivå som GCN, noe som ikke ville vært så dårlig. Håper de har forstått de fleste feilene i systemet deres, og øker blant annet markedsføringen, som kan føre til mye større salg. Selv tror jeg Wii U kan oppnå mellom 15-30 millioner innen neste generasjon kommer, men før de kommer dit må Nintendo skjerpe seg på mange områder!

Og for å nevne det, jeg tror ikke nøkkelen til suksess for Wii U ligger i ett spill, eller ett nytt markedsføringssystem. Men med regelmessige utgivelser av høykvalitetsspill, samt god markedsføring, tror jeg absolutt Nintendo kan redde seg inn, om så bare akkurat nok til å gå i overskudd!
  • 0
Siterer remote:
De har vel ikke kommet med tallene sine ennå?


Er vel rundt en uke siden de sa at de har nådd 5.86 millioner solgte WiiU, mens 3DS har nådd 42.74 millioner.

http://mynintendonews.com/2014/01/29/nintendos-q3-results-wii-u
-shifts-2-41-million-units-in-nine-months/
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer Lazara the Last:
Og for å nevne det, jeg tror ikke nøkkelen til suksess for Wii U ligger i ett spill, eller ett nytt markedsføringssystem.


Nei, jeg synes de med fordel kan prøve ut noe nytt snart. Skal ærlig innrømme at jeg begynner å gå lei både Mario og delvis Pokémon. Dog er Zelda og "X" ene og alene en grunn til at jeg fortsatt er spikret fast til Nintendo, men det gjelder jo så klart ikke for alle. De har en haug av serier de kan gi ut nye spill til. Både et nytt Metroid, Fire Emblem og muligens Star Fox, kunne jeg gjerne tenkt meg og sett på Wii U.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Grunnen til at de ikke prøver seg noe særlig på Starfox, F-Zero og lignende, er vel fordi seriene ikke solgte særlig bra på GC, da er det lettere å gå med Mario, Zelda, Animal Crossing, osv, som garantert selger bra.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Grunnen til at de ikke prøver seg noe særlig på Starfox, F-Zero og lignende, er vel fordi seriene ikke solgte særlig bra på GC, da er det lettere å gå med Mario, Zelda, Animal Crossing, osv, som garantert selger bra.


True, men både Pikmin 1 og 2 solgte vel også ganske dårlig på Gamecube og de har ikke gitt opp den serien enda.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel988:
True, men både Pikmin 1 og 2 solgte vel også ganske dårlig på Gamecube og de har ikke gitt opp den serien enda.


Stemmer nok det.

Ikke særlig lett å finne salgstall til spillene, men F-Zero virker i det minste til å ha solgt mindre og mindre. Kanskje de vil fortsette med serier som er litt mer stabil når det kommer til salg, i så fall kan jeg skjønne at de velger Pikmin.

Det er jo også slik at de har begrenset med mannskap, noe som kanskje kan være grunnen til at de lot Rare og Sega få lovt å jobbe med Starfox og F-Zero under GC generasjonen. Men slik jeg forsto det, gikk ikke samarbeidet altfor bra. Spillene har fått god kritikk, men salgsmessig virker de ikke til å ha gjort det så bra.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Ikke særlig lett å finne salgstall til spillene, men F-Zero virker i det minste til å ha solgt mindre og mindre. Kanskje de vil fortsette med serier som er litt mer stabil når det kommer til salg, i så fall kan jeg skjønne at de velger Pikmin.


F-Zero klarer ikke jeg å finne heller, men Pikmin og Star-Fox ser begge ut til å ligge i overkant av en million solgte. Men det er forsåvidt sant det du sier. I stedet for F-Zero har de Mario Kart, mens Pikmin virker som en mer unik serie. Metroid solgte 2 millioner på GC og gjorde det hvertfall litt bedre, mens på Wii gikk det vel litt dårligere igjen. Det kom vel en artikkel like før jul om at Nintendo hadde fornøyet Metroid-varemerket, så det kan jo hende de har planer om å gjøre noe med serien.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Mye bra lesning, synes jeg.


Takker for linkene, mye spennende info der jeg ikke har fått med meg.
  • 0
Synd ikke Zombiu 2 vil se dagens lys, likte det spillet godt, mye kunne vært gjort bedre men ble vel 3 gjennomspillinger før jeg la det bort.
  • 0
Siterer Maximalyd:
Synd ikke Zombiu 2 vil se dagens lys


Har Ubisoft annonsert dette?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg har spilt mye Mario 3d World i det siste, og det er en liten ting jeg lurer på. Hva er greia med alle Luigi-figurene som spretter opp her og der rundt om i spillet? :p Er det bare easter eggs, eller betyr det noe spesielt? Noen som vet?
  • 0
Siterer yami kim:
Jeg har spilt mye Mario 3d World i det siste, og det er en liten ting jeg lurer på. Hva er greia med alle Luigi-figurene som spretter opp her og der rundt om i spillet? :p Er det bare easter eggs, eller betyr det noe spesielt? Noen som vet?


Tipper det er en måte å feire Luigi-året på. Det er sikkert bare for moro skyld.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer yami kim:
Jeg har spilt mye Mario 3d World i det siste, og det er en liten ting jeg lurer på. Hva er greia med alle Luigi-figurene som spretter opp her og der rundt om i spillet? :p Er det bare easter eggs, eller betyr det noe spesielt? Noen som vet?

La også merke til det. Ganske artig
  • 0
Siterer yami kim:
Jeg har spilt mye Mario 3d World i det siste, og det er en liten ting jeg lurer på. Hva er greia med alle Luigi-figurene som spretter opp her og der rundt om i spillet? :p Er det bare easter eggs, eller betyr det noe spesielt? Noen som vet?


Jeg har faktisk ikke lagt merke til det i det hele tatt. o.O
Er det vanskelig å legge merke til eller er det bare jeg som er blind?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel988:
Jeg har faktisk ikke lagt merke til det i det hele tatt. o.O
Er det vanskelig å legge merke til eller er det bare jeg som er blind?

De små luigiene spretter bare opp fra ?-blokkene om man hopper opp i dem fort nok, tror jeg. Da er de i tillegg på en måte litt skjult av alle myntene, så de er ikke så lette å få øye på.
  • 0
De er ikke så vanskelige å legge merke til. Kanskje det kan være litt vanskelig å få med seg at det er en liten Luigi som spretter opp, men det merkes ganske godt at det kommer opp noe ekstra sammen med alle myntene. I tillegg er det veldig mange steder med 8-bit Luigi i bakgrunnen på vegger osv. Jeg så til og med en svær Luigi i gresset på en av de siste banene i spillet. Jeg skvatt nærmest, for den var veldig godt gjemt x] Jeg la også merke til at arkadeversjonen av mario bros var tilgjengelig ved startmenyen. Her spiller man som Luigi i stedet for Mario. Det er egentlig ganske artig med så mye Luigi over alt. Jeg hadde helt glemt det der ''year of Luigi''greiene. Det er jo selvsagt derfor.

Oj, så det ble mye ''Luigi'' i denne posten. Luigi Luigi Luigi Luigi Luigi Luigi Luigi
  • 0
Fy @#%&! nå har jeg spilt Champion Road i sikkert tre timer uten å klare den.. dette er aller siste bane jeg mangler for å ha rundet spillet. Jeg kommer meg til det jeg antar er siste del av banen, med alle greiene som gir deg superfart, men her flyr jeg enten til helv*** ut av banen eller så blir jeg truffet av laser. Har noen her klart denne forjævlige banen?
  • 0
Siterer yami kim:
Har noen her klart denne forjævlige banen?

Jepp

Bruk Rosalina eller ta med en power-up som Peach
  • 0
Ev. ta et kurs i mindfullness. Det er vanskelig å hjelpe noen med å «sykle» over nettet.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jaja folkens, Little Mac til SSB, hot or not? Jeg har i hvert fall ikke noe forhold til han, annet enn at han var på forsiden til GR en stund tilbake...
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Siterer Royality-indeed:
Jaja folkens, Little Mac til SSB, hot or not? Jeg har i hvert fall ikke noe forhold til han, annet enn at han var på forsiden til GR en stund tilbake...


Har ikke noe forhold til han selv, men det er artig med et større utvalg. Både av ukjente og kjente.
Han ser jo også litt interessant ut å spille.

Men, jeg venter fortsatt på Shulk og Dunban fra Xenoblade og Chrom fra Fire Emblem Awakening.... Nintendo pls.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Folkens! Bayonetta i SSB. Det hadde vært awesome.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!