Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Wii U-tråden ~ Offisiell tråd ~


Merk at det har kommet en ny oppdatering på rundt 500 MB som skal gjøre systemet mer stabilt.

Noen flere som har klart Master Rank på pil-og-bue-skytingen i Zelda? Har selv bare klart det på bane tre, men tiden er på 38 sekunder. Skillz.

Siterer Jompapa:
Fikk endelig mitt første platinumtrofé i Nintendo Land, i Balloon Trip Breeze, faktisk.


Får man platinumtrofeet når man har fullført spillet, eller krever det en viss poengsum også?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Noen flere som har klart Master Rank på pil-og-bue-skytingen i Zelda? Har selv bare klart det på bane tre, men tiden er på 38 sekunder. Skillz.?


Jeg har klart det. Har vel rundt 36 sekunder på bane en og tre. På bane to har jeg 38 sekunder.
Chill hard, man!
  • 0
Noen som bestilte fra CDON? Hørt rykter om at de klarte å rote til skikkelig med forhåndsbestillingene.

Storkoser meg med min Wii U, selv om den klarte å henge seg mens jeg lastet ned patchen som skulle gjøre den mer stabil.
  • 0
Tok å la folk til.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer Martin Andresen:
Jeg har klart det. Har vel rundt 36 sekunder på bane en og tre. På bane to har jeg 38 sekunder.


Meget sterkt. Jeg har ikke prøvde så mange ganger, men skal klare å komme under 40 sekunder på alle banene. Slo min egen rekord på bane tre ved å vise hvor vanskelig det var å komme under 40 sekunder. Litt fail.

Siterer stromstans:
Noen som bestilte fra CDON? Hørt rykter om at de klarte å rote til skikkelig med forhåndsbestillingene.


Jeg satset på Cdon, men jeg skjønte at de ikke hadde noe bra system for forhåndsbestillinger. I kundeservice kunne de ikke vite hvilket nummer man var i køen eller hvor mange Wii U de fikk inn. Vedder på at de sendte ut maskinene tilfeldig. Jeg kjøpte min på Spaceworld, de hadde én igjen heldigvis. Avbestilte deretter hos Cdon, hvor jeg fikk en mail på lanseringsdagen at Wii U kommer til å bli forsinket. Dårlig service med tanke på hvor fatalt det er for noen å få varen presist. Fikk et spill jeg forhåndsbestilte dagen etterpå, dog.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Jeg satset på Cdon, men jeg skjønte at de ikke hadde noe bra system for forhåndsbestillinger. I kundeservice kunne de ikke vite hvilket nummer man var i køen eller hvor mange Wii U de fikk inn. Vedder på at de sendte ut maskinene tilfeldig. Jeg kjøpte min på Spaceworld, de hadde én igjen heldigvis. Avbestilte deretter hos Cdon, hvor jeg fikk en mail på lanseringsdagen at Wii U kommer til å bli forsinket. Dårlig service med tanke på hvor fatalt det er for noen å få varen presist. Fikk et spill jeg forhåndsbestilte dagen etterpå, dog.


Jeg hadde og bestilt fra CDON, men avbestilte en uke før, da de enda ikke visste noe om hvor mange de fikk inn og når det skjedde. Fant heldigvis en konsoll på Platekompaniet på lanseringsdagen.
  • 0
En ting jeg elsker av WiiU er MIIverse! et suverent system. Stor koser meg her og tegner
Har blitt ferdig med Den Fzero racing spill og den ballong spill i nintendoland nå tenkte meg eg skulle prøve meg fram på Pikmin. Har store vanskeligheter å se forkjell mellom sølv og platinum pokaler.
You name it, i game it!
  • 0
Siterer remote:
Citerer Jompapa:Fikk endelig mitt første platinumtrofé i Nintendo Land, i Balloon Trip Breeze, faktisk.

Får man platinumtrofeet når man har fullført spillet, eller krever det en viss poengsum også?


æøåTrofeene går på hvor mange poeng du har, ja. På Balloon Trip scora jeg 7800 da jeg fikk trofeet. Har senere klart hele 8800. ^^
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Siterer Martin Andresen:
Jeg har klart det. Har vel rundt 36 sekunder på bane en og tre. På bane to har jeg 38 sekunder.


På bane tre klarte jeg 24,21. Damn.

Siterer Jompapa:
æøåTrofeene går på hvor mange poeng du har, ja. På Balloon Trip scora jeg 7800 da jeg fikk trofeet. Har senere klart hele 8800. ^^


Selvfølgelig. Har ikke fått noen gjeve trofeer ennå. Har stort sett opp til sølv, men ikke bedre enn det. 8800 poeng er imponerende. Selv har jeg din poengsum delt på ti. Har ikke prøvd Balloon trip så veldig mye, dels fordi det ikke kom så naturlig for meg.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Ble litt skuffet da jeg klarte første banen på Ballon trip og fikk "gratulerer, neste runde får du en dag lengre". Hadde ikke mistet noen liv på første gjennomgangen, så ser ikke helt pointet med å avslutte for å sende deg tilbake til start med 0 poeng bare så du kan spille lengre og få mer poeng neste gang.
  • 0
Siterer Zyrocz:
Ble litt skuffet da jeg klarte første banen på Ballon trip og fikk "gratulerer, neste runde får du en dag lengre". Hadde ikke mistet noen liv på første gjennomgangen, så ser ikke helt pointet med å avslutte for å sende deg tilbake til start med 0 poeng bare så du kan spille lengre og få mer poeng neste gang.


Det er vel et grep for at du skal spille mer. Litt urettferdig, kanskje.

Har en forklaring på hvordan alle karakterskiftene ved dødsfall henger på grep i ZombiU: Spoiler:Spilte gjennom i går, og i slutten av spillet følger vi The Prepper i noen minutter. The Prepper fortsetter som før etter at man har dødd, noe som kan virke merkelig. Men i scenen med ham, etter at vi trosset hans vilje, begynte han å hjelpe en ny overlever. Da gir alt mening. Når vi dør, våkner vi som en ny person, og den personen er hentet fra The Prepper, og dukker ikke tilfeldig opp i Safe house slik det kan virke. The Preppers eneste kall er å hjelpe andre, som en good guy Greg. Enten er denne personen helt ny eller så har vedkommende gått gjennom alt det din forrige karakter har gjort, med unntak av det hvor du døde.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
http://dft.ba/-38Mf

Satt på toget på fredag. Det fungerte som en drøm.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Er strømkabelen til Wii U-en det eneste man trenger for at det skal fungere? Skjønner at det er lurt å ha med den til gamepaden også.

De aller fleste spillene trenger man vel tv-en på, men noen minispill i Nintendoland fungerer også, vet jeg. Noen flere?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Darksiders 2 trenger ikke tv skrudd på.
Trur alle titlene fra eshop trenger ikke tven skrudd på.
Har testet Nano Assault Neo og Mighty Switch force hyper drive edition, Fungere fint uten tv
Super mario U trenger heller ingen tv.
You name it, i game it!
  • 0
Du trenger kun strømkabel til Wii U for at det skal fungere. Spilte Assassin's Creed og Mario på toget, noe på NintendoLand fungerer også, i tillegg til samtlige av spillene jeg har lasta ned fra e-shop.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Mass Effect 3 fungerer også uten å ha på tv-en. Zombiu og Sonic All-stars racing transformed er de eneste spillene jeg har som krever TV.
  • 0
Noen som har prøvd Donkey Kong Crash Course i Nintendoland ?
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Det er et av spillene jeg har spilt minst, men det har sin underholdningsverdi. Man må være veldig nøysom, det kan være en del av forklaringen. Kom til slutten av den første banen, men ikke lenger foreløpig.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg er meget godt fornøyd med Wii U og synes det er en konsoll som treffer veldig godt uansett alder og kjønn. Spesielt herlig er det å spille fem personer samtidig. Det er meget moro
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Hvilke Wii U eksklusive spill kommer på nyåret
  • 0
I utgivelsesvinduet er det foreløpig Pikmin, Game & Wario og Monster Hunter av de interessante spillene. The Wonderful 101 kommer sannsynligvis til Europa også.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Kokiri: Det er ganske awesome. Har en kompis som har kommet seg ufattelig langt. Selv er jeg bare ferdig med de to første brettene.

Fantomena: I tillegg til de remote nevnte har du Rayman Legends(!), Lego City Undercover(!) og Scribblenauts Unlimited(!!!). I tillegg kommer vel det meste av multiplatformspill, men er dog ikke sikker på om de ankommer samtidig på Wii U. Det har vært merkelig stille om Bioshock Infinite, selv om det jo er annonsert til konsollen.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Hvilke av portene har dere? Hvem av dem er i så fall best?

Siterer Jompapa:
Bioshock Infinite


Håper virkelig Nintendo jobber med å få alle de nye topp-spillene på konsollen. Det burde egentlig være en selvfølge. Det virker som de har vist større initiativ i alle fall.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Har Mass Effect 3 og Batman: Arkham City.
I tillegg har jeg Assassin's Creed 3 og Sonic & All Stars Racing, men de to spillene kom ut nesten samtidig med Wii U, så jeg teller dem egentlig ikke.

Alle portene legger til funksjoner med GamePaden, og de fungerer for det mest fint. På Assassin's Creed 3 kan du fjerne hud'en fra TVen, en funksjon som er blant det jeg har gleda meg mest til på konsollen. Her får du også en mer oversiktlig og kompakt hud på GamePaden, og du kan velge våpen kjapt og sømløst med touchskjermen. I tillegg kan du spille på bare Paden. Her som alltid er bildet skarpt, og opplevelsa er like god som å spille på en TV på en annen konsoll, men du har muligheten til å ta med spillet til et annet rom.

Mass Effect byr også på remoteplay, og det på en mye mer enkel måte. Her er det bare å holde inn minus-knappen et sekund eller så (med et kort trykk quicksaver du!). I tillegg kan du gi kommandoer til lagspillerne dine ved å bruke touchskjermen, noe som er ganske snedig, ettersom du da kan sende folk rundt hjørner og slikt uten å selv måtte risikere en kulesandwich.

Sonic Kart gir mulighet til split screen hvor én person spiller på Gamepaden, mens de andre spiller på TVen. Dessverre ingen remote-play.

Batman har mange nye funksjoner, faktisk én på hver eneste gadget. Noen bærer litt mye gimmickpreg, men om du skulle synes det er for forstyrrende er det mulig å skru av det. Her er remoteplay mulig, og det fungerer like fint som på de andre spillene som byr på det.

Vil si de beste portene er av Assassin's Creed og Mass Effect, men de andre er for all del også verdt å få med seg. Portene jeg har kjøpt i e-shopen har også vært gode. Trine 2 er desidert best på Wii U takket være touchskjermen, spesielt når du spiller som trollmann, og det føles mer naturlig å tenne på ting i Little Inferno når du kan bruke stylusen som fyrstikk.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
For å være ærlig er jeg ikke så intressert i multiplatform titler til WiiU. Det er derfor jeg har Xbox og PC. Det jeg derimot gleder meg til er de ekslusive titlene som kommer i framtiden slik som Monster Hunter Tri Ultimate, Monster Hunter 4 i tillegg til eventuelle Mario spill, Zelda og sist, men ikke minst Super Smash.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!