Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Kva er den beste spillkonsollen?


Det finnes mange muligheter. Men det er bare ein som rangerer høyst.

Playstation 3

- PS3 har alltid vært min favoritt. Eg brukte mange, mange timer på å spille på playstation 1 & 2 da eg var yngre. Playstation konsollene er eit minne. Det eg liker med PS3 er at PS Network er gratis og du kan nedlaste tonnevis med demoer, add-ons, bakgrunner og spill. Eg elsker Dualshock 3 kontrollen, fordi den syns eg passer bedre enn Xbox 360 kontrollen, når det gjelder bevegelighet, form, komfort og glede. Den behøver ikke ein gang batterier, men bare ein ledning. Det er pluss i margen og du bruker mindre penger. PS3 kommer i mange varianter med forskjellige harddisker: 4 gb, 60 gb, 120 gb, 250 gb, 320 gb og 500 gb. Det er mye å velge mellom. Pluss at den har Blu-ray og du kan oppleve høg kvalitet på filmer.
  • 0
I mine øyne er PS2 den beste spillkonsollen noensinne. Den kjører både spill og DVD-filmer, den er bakoverkompitabel, og mange av tidenes beste spill er å finne i spillbiblioteket dens. Noen av mine favoritter er:

-Sly-serien
-Ratchet & Clank-serien
-Metal Gear Solid-serien
-Star Wars Battlefront-serien

I tillegg er både GTA, Jak & daxter og klassikere som Ico og Shadow of the Colossus tilgjengelige. For meg levde ikke denne generasjonen spillkonsoller helt opp til den forrige, selv om jeg likevel er glad i PS3en min.
  • 0
Veldig vanskelig valg. Den jeg har brukt mest tid på og har fått de beste minnene av er Playstation 2. Gud, for en konsoll. Dessuten kom de så mange utrolige spill til den. Spesielt eksklusivene. Sly og Ratchet&Clank er to eksempler.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Fra min beste tid må bli Nintendo GameCube, min første selveide spillkonsoll jeg kjøpte ved lansering av mine egene penger. Zelda Wind Waker var min største favoritt. Spill som disse var mine fantastiske titler til GameCube og jeg har dem en dag i dag også (NB! tror dere ikke gidder å lese alle titlene): Metroid Prime 1 & 2, Star Fox Adventure, Beyond Good & Evil , Luigis Mansion, Wario World, Twilight Princess, Four Swords Adventures, Super Smash Bros. Melee, Fire Emblem: Path of Radiance, Pikmin 1 & 2, Star Wars Rogue Squadron II & III & Clone Wars, Need For Speed: Hot Pursuit 2, Resident Evil 0,1,2,3 & 4 & Code: Veronica X, Final Fantasy: Crystal Chronicles, Sonic Adventure 2 Battle, Donkey Konga Jungle Beat, Burnout 1 & 2, Phantasy Star Online: Episode I, II & III, Eternal Darkness: Sanitys Requiem, Baten Kaitos, Lost Kingdoms I & II, Viewtiful Joe 1,2 & 3, F-Zero GX, Mario Kart, Paper Mario: The Thousand-Year Door, Super Mario Sunshine, Tales Of Symphonia, Battalion Wars, LEGO Star Wars 1 & 2, Mario Smash Football, Rogue Ops, Prince of Persia: The Sands of Time, Mega Man Anniversary Collection(USA utgave, men hadde freeloader , Product Number 03, Rayman 3: Hoodlum Havoc, Smugglers Run: Warzones, The Lord of the Rings: The Third Age og en del flere titler som jeg sikkert ikke har fått med på GameCube'n min Disse spillene her har fått mange timer spilling av meg

Ellers så er var det PlayStation 1 noen år før GameCube'n med Ridge Racer som min store bror hadde når jeg var minder, jeg og min lillebror spilte dette hele tiden når storebror ikke var hjemme og vi satt og gomlet godteriet has som var der også, det var gode tider det hehe

Og i samme tiden som PlayStation 1 (kanskje litt før) så hadde jeg og min lillebror 486 med 100Hz turbobryter og 8 Mb Ram wow, og vi satt og spilte WarCraft 2 i multiplayer og sammen med venner. WarCraft 2 var et fantastisk strategi spill.
Det gikk mye i Grand Theft Auto 2 også, fantastisk moro med venner i multiplayer husker jeg Full Throttle var et masse spilt spill av meg på PC. Denne tiden så hadde vi milioner av titler på brente cd'er, men det var bare et få tall vi spilte av dem. Jeg kan sitte å ramse opp alle spill på pc og konsoller jeg har spilt, men av spillkonsoller så er det GameCube'n som fortsatt er en del i mitt hjerte PC er ikke med i denne kategorien ser jeg, derfor ble det den konsollen for min del OoT, var også et spill jeg spilte mye som min store bror hadde på N64, jeje nok om det for det har alle spilt og vet hvordan det er bla bla bla
  • 0
Må si SNES her egentlig.
Fordi det er den konsollen jeg tenker på hver gang jeg hører ordet "spill"
så mange gode klassikere til den.
  • 0
snes
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
PC kan jo gjøre det meste, så vil på et vis si at den er best. Visst ikke, så går jeg for Nintendo GC / Wii, som begge har noen av mine favoritt spill.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
PC er overlegent alt annet. Både når det gjelder rå kraft og mengden funksjoner den tilbyr utenom selve spillene. Modding er også overlegen på PC. Om vi derimot snakker eksklusiver står også Wii høyt.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer Kakashi sensei:
PC er overlegent alt annet. Både når det gjelder rå kraft og mengden funksjoner den tilbyr utenom selve spillene. Modding er også overlegen på PC. Om vi derimot snakker eksklusiver står også Wii høyt.


Enig og jeg spiller mest på PC og er utrolig glad i riggen min

Ellers spilles det for tiden en god del på PS Vita og Wii U.
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
PS3 og NDS har delt 1.Plass oss meg da de i tillegg til flott grafikk og mange gode spill også er Sonefrie noe som for meg er ett "Must Have" da jeg ender opp med og kjøpe mange spill fra Usa som ellers ikke er tilgjengelige i Europa.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!