Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Final Fantasy ~ Offisiell tråd ~


Ca. 20 tror jeg, er på chapter 9. Jeg har riktignok planer om å starte på nytt siden jeg ikke har spilt det siden release-uka og derfor har glemt mye.
A clever idiot is dangerous, even more so than a stupid smart-ass
  • 0
Husker ikke helt, men vet i det minste at jeg har spillt i over 40 timer.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Selv har jeg gått fra rundt 30 timer til nærmere 50 på de siste 5 dagene, og da har jeg stort sett bare gått rundt i kapittel 11 og huntet
Just kill him with your awesome
  • 0
Når FFXIII-2 ble annonsert tenkte jeg litt slik, "ja det er et spill jeg ihvertfall ikke skal ha". Mye pga. skuffelsen etter FFXIII, men også fordi de fleste rene oppfølgere av FF spill har vært nokså meh.

Etter ha sett hva Squeenix hadde å vise fram på E3 har jeg derimot blitt litt mer nysgjerrig på spillet. FFXIII sitt aller største problem imo, var det store fokuset på kamp og ikke noe annet. I FFXIII-2 derimot ser det ut til at utviklerne har lagt til både mer utforskning, flere sidequest samt byer. I tillegg til muligheten til å fange monstre og bruke disse i kamp. De har til og med lovet oss dialogvalg uten at jeg har for store forhåpninger til akkurat det.

Så ja, må si FFXIII-2 virker litt mer lovende nå. Fortsatt litt avventende, men ser fram til å følge utviklingen videre. Blir kanskje ikke noen stor høydare, men hvis utviklerne gjør ting riktig tror jeg det i det minste kan bli et bra spill.
This is great banter, it really is.
  • 0
Begynt å støve litt på tråden her! I all verden!

Anyways, trenger anbefaling på hvilket Final Fantasy jeg skal skaffe ved neste anledning.

Final Fantasy
FF II
FF IV Complete Collection
FF V
FF VI
FFVIII
FFIX

Står mellom disse, i og med at de er tilgjengelige på PSN.
What to choose?

Har bare spilt VII og XIII fra serien tidligere.
''eh'' - Link
  • 0
Vet ikke hvor mange Final Fantasy fans vi har her på forumet lenger etter skuffelsen med FF13. Eller noen ble sikkert ikke skuffet også, men det er et annet tema.

For tiden spiller jeg FFX og har kost meg endel med det. Har aldri fått prøvd det før nå og har sakte men sikkert fått kommet meg helt til siste bossen. Nå sliter jeg litt, men tror kanskje jeg kan klare det om jeg bruker noen sleipe triks. Har noen her noen gode tips?

Om jeg får tatt siste boss, så kan jeg gå over til X-2 og XII, og det gleder jeg meg til. Har såvidt prøvd XII og det virket veldig bra. Håper ikke alle Final Fantasy fans/JRPG fans har forsvunnet fra forumet...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Huff.... X-2 og XII
Neida, X-2 er greit nok, men jeg kommer nok aldri over skuffelsen jeg opplevde når jeg først satte det i maskina. XII var ikke helt for meg. Kampsystemet ble for lite givende, historien likeså. Det verste var vel likevel at karakterene var lite knyttet til det som foregikk.

Holder på med FFXIII forresten, og det liker jeg, så jeg er kanskje ikke rett mann til å tipse andre om hvilke RPGer som er bra
A clever idiot is dangerous, even more so than a stupid smart-ass
  • 0
Siterer Subject 17:
Begynt å støve litt på tråden her! I all verden!

Anyways, trenger anbefaling på hvilket Final Fantasy jeg skal skaffe ved neste anledning.

Final Fantasy
FF II
FF IV Complete Collection
FF V
FF VI
FFVIII
FFIX

Står mellom disse, i og med at de er tilgjengelige på PSN.
What to choose?

Har bare spilt VII og XIII fra serien tidligere.


FFIX ville jeg valgt.
"A man without a past, fights for a world without a future"
  • 0
Anbefaler også FFIX. Men FFVI er heller ikke et dumt valg. Slettes ikke. Velg et av disse to, og så spiller du det andre etterpå.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Skal begynne på FFXIII-2 i dag, gleder meg!
  • 0
Skal endelig få spilt Final Fantasy IX etter jeg er ferdig med Wind Waker.

Lagt til 2013-11-14 00:29:
Det blir mitt siste spill før jeg flytter. Bør være bra. Ser at det har potensiale til å vare rundt 80 timer, så håper jeg får tid til å gjennomføre det.
''eh'' - Link
  • 0
Vurderer å kjøpe Lightning Returns når det kommer. Har ikke spilt FF siden FFXIII som var så som så for min del. Har alltid hatt et litt kronglete forhold til FF, men det nye spillet ser ut til å ha flere RPG elementer etter min smak.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Har en god del igjen av XIII-2, men nesten ferdig med XIII Syntes derimot disse 2 spillene er utrolig skuffende i forhold til X-2 f.eks, som også var ett middelmådig spill. FF ble ødelagt etter X pga de gikk fra turn based slåssing og lvling bl.a.. XIII Lightning returns ser dog mye bedre ut enn de forrige i lightning serien så skal prøve meg på det også

IX Er en klar favoritt i serien, selvom jeg aldri har spilt 7'ern.
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
FF ble ødelagt etter X pga de gikk fra turn based slåssing og lvling bl.a..


Selv foretrekker jeg faktisk RPG spill med sanntidsbaserte kampsystem fremfor turbaserte, så etterhvert jeg gikk temmelig lei kampsystemet i FFX. På den annen side, så synes jeg kampsystemet i FFXIII var enda verre og egentlig ganske på trynet. Hadde holdt med en analogspak og knappen X....
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel988:
Vurderer å kjøpe Lightning Returns når det kommer. Har ikke spilt FF siden FFXIII som var så som så for min del. Har alltid hatt et litt kronglete forhold til FF, men det nye spillet ser ut til å ha flere RPG elementer etter min smak.


Kommer til å kjøpe Lightning Returns selv. Likte også det jeg så av spillet på SpillExpo der folk satt som hippier i sakkosekkene og spilte.

Siterer Glorfindel988:
På den annen side, så synes jeg kampsystemet i FFXIII var enda verre og egentlig ganske på trynet. Hadde holdt med en analogspak og knappen X....


Selv om det er få moderne spill med noe særlig dypt kampsystem så vet jeg hva du mener. På en annen side ble jeg veldig glad i paradigme-systemet. Morsomt når man kan planlegge og legge strategi i forkant av kamper syns jeg. Uansett har jeg god tro på at Lightning Returns innfrir.

Lagt til 2013-11-15 22:06:
Siterer Finalfantasyfrelst:
og lvling


Systemet er jo i prinsippet det samme, bare at du selv bestemmer hvor du vil at exp'en skal brukes.

Siterer Finalfantasyfrelst:
IX Er en klar favoritt i serien, selvom jeg aldri har spilt 7'ern
Høres bra ut Blir gøy å sammenlikne de to når jeg begynner å spille IX i jula.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Selv om det er få moderne spill med noe særlig dypt kampsystem så vet jeg hva du mener. På en annen side ble jeg veldig glad i paradigme-systemet. Morsomt når man kan planlegge og legge strategi i forkant av kamper syns jeg. Uansett har jeg god tro på at Lightning Returns innfrir.


Det er forsåvidt sant, men både Xenoblade og Tales-serien har en del mer givende kampsystem i mine øyne. Men nå har jeg dog kun spilt tre FF i mitt liv, så jeg er nok ikke rette person til å gi kritikk uansett

Jeg kikket litt på Lightning Returns på Spillexpo selv og tror nok jeg skal gi det en sjanse. Det at du endelig kan tilpasse klær osv. selv er i hvertfall noe jeg setter stor pris på i et RPG spill.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel988:
Men nå har jeg dog kun spilt tre FF i mitt liv, så jeg er nok ikke rette person til å gi kritikk uansett


Har ikke spilt mer enn tre av dem selv, blir fire med IX nå
Square Enix har ihvertfall vist at de kan gjøre kampsystemet på annet vis, f. eks i Star Ocean: The Last Hope. Kanskje det rollespillet hvor jeg har hatt det mest gøy i kampene. Xenoblade har også et godt system som du nevner.
''eh'' - Link
  • 0
Bare et par dager til jeg går løs på IX. Psyched!
''eh'' - Link
  • 0
Tetra Master > GTA V
''eh'' - Link
  • 0
Queen Brahne må være noe av det verste jeg har sett innen spill.
''eh'' - Link
  • 0
Sååååå...FF15? Har jo kommet ut en del "footage" av det. Greier ikke å ha veldig høye forventninger etter S-E sine seneste forsøk, men det er liksom obligatorisk å glede seg litt til et nytt nummerert (single-player) FF spill.

Veldig gøy om S-E kan komme med en lanseringsdato snart da!
This is great banter, it really is.
  • 0
Siterer fanzypanzy:
Sååååå...FF15? Har jo kommet ut en del "footage" av det. Greier ikke å ha veldig høye forventninger etter S-E sine seneste forsøk, men det er liksom obligatorisk å glede seg litt til et nytt nummerert (single-player) FF spill.


Jeg fikk litt tilbake troen igjen etter Lightning Returns. Likte det spillet meget godt.
Nå hatet jeg aldri XIII-trilogien heller, selv om de ikke er av de beste som er laget i den serien. XV virker ihvertfall veldig interessant ut ifra det de har vist til nå, så det ser jeg veldig frem til. Tror det må drøye til neste år før det får se dagens lys men.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Hva syns folk om den nyeste FF15 demoen?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hva syns folk om den nyeste FF15 demoen?


Minner drøyt om Kingdom Hearts.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!