Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Final Fantasy ~ Offisiell tråd ~


Siterer Glorfindel:
Det blir nok vanskelig å vurdere det, uten å komme med noen litt heftige spoilere.


Inner glorf: Let's spoil everything!
Siterer ElGamer:
Inner glorf: Let's spoil everything!


I could, but I wont.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Nå har jeg kommet meg til Chapter 10! Har litt blanda følelser angående chapter 9, men jeg liker at historien har tatt seg opp litt. Man merker at de har hatt litt problemer med å ha både en flott åpen verden og en spennende lineær story.

Hvor mange chapters er det i spillet egentlig? Har jeg mulighet til å gå tilbake til den åpne verdenen før slutten? Ser at noen lineære chapters glir rett inn i hverandre, så det er litt vanskelig å planlegge. Kan jo ha litt ulike saves selvfølgelig.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hvor mange chapters er det i spillet egentlig? Har jeg mulighet til å gå tilbake til den åpne verdenen før slutten? Ser at noen lineære chapters glir rett inn i hverandre, så det er litt vanskelig å planlegge. Kan jo ha litt ulike saves selvfølgelig.


Historien har 14. Du kan returnere til den åpne verdenen både før og etter slutten, så det er ikke noe problem.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Historien har 14.


Jøss, ikke mer?

Siterer Glorfindel:
Du kan returnere til den åpne verdenen både før og etter slutten, så det er ikke noe problem.


Flott! Da tror jeg at jeg peiser på og så kan jeg heller leke meg med litt sidequests etterpå, om jeg har lyst!

De fleste av sidequestene er ikke så fryktelig spennende, men jeg syns verdenen er så spennende å utforske at de er en god unnskyldning for å se så mye som mulig av verdenen.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jøss, ikke mer?


Nej. Et av de korteste JPRG'ene jeg har vært borti noen gang, i hvert fall.

Siterer Crazy Kraken:
Flott! Da tror jeg at jeg peiser på og så kan jeg heller leke meg med litt sidequests etterpå, om jeg har lyst!


Ja, jeg gjorde vel rundt 40 før jeg fullførte historien. Så tok jeg resten etterpå.

Siterer Crazy Kraken:
De fleste av sidequestene er ikke så fryktelig spennende, men jeg syns verdenen er så spennende å utforske at de er en god unnskyldning for å se så mye som mulig av verdenen.


True that. Men "fetch-quests" og "drep x antall av dit og dat", er vel nesten umulig å komme unna i et rollespill.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Nej. Et av de korteste JPRG'ene jeg har vært borti noen gang, i hvert fall.


Ja, jeg har jo gjort en god del sidequests (føler jeg, ihvertfall) og jeg har 30 timer ingame nå ca. Så da er det ikke spesielt langt. Får håpe det avslutter med et smell ihvertfall

Siterer Glorfindel:
True that. Men "fetch-quests" og "drep x antall av dit og dat", er vel nesten umulig å komme unna i et rollespill.


Det er klart, men det kunne kanskje vært flere interessante storylines i sidequest-ene som utdyper lore osv. Men jeg er glad verdenen er så vakker og spennende å utforske.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Får håpe det avslutter med et smell ihvertfall


Nest siste boss er noe for seg selv i hvert fall
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Nå er jeg på Chapter 13 (går fort det her) og min reaksjon: "Hva skjedde med dette spillet?!"
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Nå er jeg på Chapter 13 (går fort det her) og min reaksjon: "Hva skjedde med dette spillet?!"


Kapittel 13 er ganske trøtt. Bortsett fra bossen, han er kul.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
"La oss introdusere et helt nytt gameplay konsept helt på slutten, som bare er vagt forklart fra historiens side!" Lolz
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Ch.13 er så drit, trekker ned spillet litt for min del, men bossen gjorde alt worth it.
Gleder meg til updaten som fikser Ch.13
The D' is silent.
  • 0
Den ringen er så teit. Å gå rundt å lade opp den for hver bidige fiende i kapitlet. Ugh...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Den ringen er så teit. Å gå rundt å lade opp den for hver bidige fiende i kapitlet. Ugh...


Eneste stedet i spillet jeg brukte Ether, lol.
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Eneste stedet i spillet jeg brukte Ether, lol.


Samme her! xD

Driver å virrer rundt enda. Har fått tak i sverdet og er ferdig med de rommene der man trengte 3 key cards. Må bare tvinge meg gjennom det og håpe på at det blir bedre. I det minste har jeg Glorfs garanti for at jeg kan herje rundt i den åpne verdenen senere, så lenge jeg blir ferdig med det mølet her!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
I det minste har jeg Glorfs garanti for at jeg kan herje rundt i den åpne verdenen senere, så lenge jeg blir ferdig med det mølet her!


Protip: Angrip imperial basen som ligger nord for Hammerhead.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Protip: Angrip imperial basen som ligger nord for Hammerhead.


Når jeg er ferdig med kap 13 eller 14? Jeg vurderte å gjøre det før jeg stakk til sjøs, men lot det vente fordi jeg hadde gjort så mange andre sidequests før det.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Når jeg er ferdig med kap 13 eller 14? Jeg vurderte å gjøre det før jeg stakk til sjøs, men lot det vente fordi jeg hadde gjort så mange andre sidequests før det.


Når du er ferdig med historien. Det blir da kapittel 15.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Protip: Angrip imperial basen som ligger nord for Hammerhead.


Vil du han skal gjøre det jeg tror det er?
You crazy crazy boy.
The D' is silent.
  • 0
Sånn, nå er jeg på Chapter 14!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Vil du han skal gjøre det jeg tror det er?
You crazy crazy boy.


Highwind takes to the skies.

Siterer Crazy Kraken:
Sånn, nå er jeg på Chapter 14!


Epix boss incoming.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Sånn! Nå har Galekraken runna FFXV! Flott slutt

Siterer Glorfindel:
Epix boss incoming.


Indeed!

Er litt usikker på hvilke karakter jeg ville gitt spillet. På noen områder så skinner spillet og er utrolig bra, men på andre områder er det et eneste stort virrvarr og bare rot. Historien er spennende men ikke godt nok fortalt. Mange ting får ikke en god payoff når man mangler "context" og den lineære historien passer ikke godt sammen med den store åpne verdenen.

Gameplayet er heller ikke perfekt, men langt bedre enn det vi fikk i FFXIII og FFXII. Ikke like bra som FFX sitt gameplay, men ikke langt unna heller. Grafikken er i mine øyne helt nydelig (bortsett fra i noen scener der håret til karakterene ser mer ut som sand enn noe annet). Musikken er kanskje det som skuffet meg mest. IKKE fordi den er dårlig, men fordi det ikke er nok av den og at den ofte ikke brukes til full effekt i de ulike scenene i spillet. Dessuten mener jeg musikken er litt for lav i den helhetlige lydmiksen (dette kan man selvfølgelig ordne selv men verdt å nevne).

Vi har ventet 10 år på dette spillet. Det skuffer heldigvis ikke! Det er fantastisk å se at det er så få bugs (møtte bare på en stor bug, men det fikset seg med en load). Dessverre føles det allikevel som at de ikke hadde nok tid til å gjøre ferdig spillet, som selvfølgelig er helt tullete når vi allerede har ventet 10 år. Det er for mange konsepter og ideer (både i gameplay, story og tema) som ikke virker helt ferdig. Spillet har på mange måter ingen "rett" til å fungere, med alle problemene, men tro det eller ei, spillet er kjempebra. Sitter enda å grubler på karakter. Tror 8/10 gir mest mening. Det er en sterk karakter, tross alt.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
FFXII

nå skal jeg være forsiktig å si det er bedre eller dårligere siden jeg ikke verken har spilt nok av xii og xv enda, men blir det ikke litt vanskelig å sammenligne gameplay fra xv og xii direkte? Inntrykket jeg har fra gameplay trailere er at det er vanskelig og direkte sammenligne de.

høres ut et spill vært og kjøpe etter hvert fra en som er glad i rpg. Men , allikevel kanskje smart og vent til alt av dlc og expansion pack er ute.
  • 0
Siterer Xtord:
nå skal jeg være forsiktig å si det er bedre eller dårligere siden jeg ikke verken har spilt nok av xii og xv enda, men blir det ikke litt vanskelig å sammenligne gameplay fra xv og xii direkte?


Jeg syns de kan sammenliknes om man er konkret med tanke på hva man sammenlikner. FFXII er et mer taktisk spill, men det spiller også seg selv i den forstand at man bare programmerer karakterene med hjelp av gambit systemet. I FFXV så er det langt mer opp til spilleren selv å reagere på fiendene og bruke de våpnene og magien som best passer den situasjonen. Derfor mener jeg FFXV er bedre.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg syns de kan sammenliknes om man er konkret med tanke på hva man sammenlikner. FFXII er et mer taktisk spill, men det spiller også seg selv i den forstand at man bare programmerer karakterene med hjelp av gambit systemet. I FFXV så er det langt mer opp til spilleren selv å reagere på fiendene og bruke de våpnene og magien som best passer den situasjonen. Derfor mener jeg FFXV er bedre.

Jeg skal ikke si for mye om dette, her enda ikke spilt xv. Men, til syvende å sist så kommer det an på om du fortrekker mer taktisk (kanskje strategi lignende) spill eller et spill hvor du har med kontroll.

Av de 20 timer jeg spilt xii på emualtor ,syns det var bra så brukt kunne man jo programmer som du sier, men man måtte vel allikevel velge når man skulle bruke magi .... hvis man ikke kunne programmer selv han/ho du styrte å da? uansett det avhenger jo sikkert av man selv fortrekker taktisk , eller spill selv.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!