Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

JRPG-tråden ~ Offisiell Tråd ~


De som har lest bloggen min vet at jeg har en forkjærlighet for JRPG. Derfor vil jeg at denne tråden kan være en tråd hvor vi forteller litt om denne sjangeren og ting som dere vil ta opp i denne kategorien.

Jeg kan begynne med å ramse opp mine favoritt-jrpg.

1.Suikoden 2
2. Saga Frontier 2
3. Breath of Fire IV
4. Suikoden 5
5. Star Ocean 2.
  • 0
Jeg har dessverre altfor liten erfaring med japanske rollespill. Jeg vet at det er mye bra der, og at enkelte av spillene jeg liker har blitt sterkt inspirert av japanske rollespill, men jeg har likevel ikke funnet noen JRPG som jeg har prioritert å bruke tiden min på. Veldig bra du laget denne tråden dog. Kanskje den gir meg noen innskytelser.

btw. Fikset tittelen for deg. Går ut fra du mente «JRPG-tråden» og ikke «JPRG-tråden».
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Finnes det noen gode og relativt nye JRPG-spill til PC?

Lagt til 2013-04-22 02:17:
Eller Xbox 360.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Eller Xbox 360.


Til Xbox360 har du både Lost Odessey og Eternal sonata, Tales of Vesperia osv. Til Pc er jeg usikker, spiller sjeldent pc.
  • 0
Tok en liten tur tilbake til Lost odyssey her om dagen. Må være det beste JRPG spillet denne generasjonen. Vil strekke meg til å si at det er Sakaguchis mest helstøpte spill.

Ingen forkludrende elementer, alt er akkurat passe balansert, historie, karakterutvikling, kamper. Musikken er fantastisk. Designet en velkommen forandring fra en sjanger, ellers preget av dølle animefigurer og japanske popstjerne-lookalikes. De korte novellene utbroderer og gir en ekstra fylde til spilluniverset, samt Kaim og de andre "udødelig" rollefigurene sin bakgrunnshistorie.
Kanskje sett bort fra noe overdrevne lastetider, og veldig lange kamp-introer, som kan tære fælt på tålmodigheten, er det liksom ingenting som er galt med spillet.
This is great banter, it really is.
  • 0
Lost Odessey er for meg det siste skikkelige FF spillet, selv om det ikke har tittelen osv.

Det var det spillet som virkelig klarte å ta FF formelen videre til nye konsoller, men likevel bevarte sjarmen fra de tidligere generasjonene. Få spill som har klart det etterpå.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!