Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Kontroversielle meninger om spill [diskusjon]


Siterer Archana:
Dette er jo bare "den store fornærmelsestråden", uten noe backup for fornærmelsen Jeg føler at det ikke kommer til å bli noen diskusjoner utav dette, andre enn ala "min pappa er sterkere enn din pappa".


Game point! Victory, back team.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer fantomena:
Den store bomben: Konsoller er for fattige mennesker.


Folk som har et liv har en konsoll.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Citerer fantomena en store bomben: Konsoller er for fattige mennesker.

Folk som har et liv har en konsoll.


I choose to have many.
  • 0
Heppeppepp! La oss avslutte diskusjonen om tråden, og starte diskusjonen i tråden. Dette er en god idé til en tråd, der vi i moderasjonen har valgt å endre tittelen for å gi den bredere omfang og større mulighet for diskusjon. Vi skulle gjerne sett at OP laget noen mer detaljerte eksempler og i større grad oppfordret til diskusjon her.

De fleste kontroverser rundt spill kan tas opp her, og det er også lov å komme med litt provoserende utsagn, men prøv å skrive noe mer argumentativt enn bare «GTA er dritt».


On topic:
Jeg finner spill som bare handler om å gå rundt og drepe generiske fiender svært lite givende, og synes de fleste skytespill er ganske lite underholdende. Det handler jo bare om å være førstemann til å trykke på en knapp i spill som Counter Strike, Call of Duty osv.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Battlefield 3 Singleplayer. Igjen?! Hvor mange ganger skal vi redde verden fra terrorister og russere
mah boi
  • 0
Warframe. Jeg har forsøkt å spille litt av dette spillet, men det er rett og slett kjedelig. For å gi dommen en begrunnelse, så er det rett og slett fordi det er for grått og repetitivt. Hvorfor skal vi overrøses med MMOs når ingen klarer å lage noe som ihvertfall er tilnærmet "originalt"?
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Skal ikke angripe noe spill men heller dem som spiller spillene, aka gamere. Synes alt for mange er trangsynte fjols som kommer med håpløse generaliseringer om hele sjangere og rundt trender innen mediet, og at mange har et veldig snevert syn på spill. Dette gjelder ikke bare fjortisgamerne, men like mye de med lang fartstid i spillenes verden.

Å si at jeg liker alle spill ville være å lyve, jeg har og mine favorittsjangere, men jeg kan samtidig si sånn omtrentlig med hånda på hjerte, at jeg ikke finner noen sjangere direkte uinteressante eller meningsløse. Hvis jeg ikke spiller en sjanger handler det mer om mine manglende evner, og om prioriteringer.
This is great banter, it really is.
  • 0
Bioshock Infinite har et veldig middelmådig kampsystem som ødela spillet litt for meg.
  • 0
Siterer Los:
Det spillet har ikke sloppy kontroll! Kontrollene er lette lære, vansklig å mestre. Men "sloppy" kan de ikke kalles. Jeg er akkurat gjennom spillet, og det er et fåtall ganger jeg har død fordi spillet ikke regisrterte knappe trykk eller ikke ga meg rett verktøy for jobben. Det å dø i Dark Souls er to ting: Din egen feil eller et overraskelseselement du ikke klarer å få kontroll på før du dør.

Jeg kan være enig i at for de utolmodige og de som ikke er så investert i spillet er nummer 2 der veldig irriterende, fordi det blir litt "feigt" av og til. Men det er ikke kontrollene som gjør det. Jeg var en av dem som ikke kom meg inn i Dark Souls til å begynne med, og holdt på å gi opp etter et par timer, men så kom jeg inn i det og ble invistert i det, og da ble det et av de beste spillene denne generasjonen.



HATERS GONNA HATE LOL.

Jeg fant bare ikke Dark Souls til å være et særlig interessant spill. Den hadde ingen story som fanget interesseren, og gameplayet var bare kjedelig og ikke særlig gøy (ikke fordi jeg døde hele tiden, men fordi jeg og slett ikke likte det). Kanskje jeg starter det opp en dag og prøver å gi det en ny sjanse, men for øyeblikket frister ikke det noe særlig.

Siterer Los:
Det er heller ikke bare for "hipstere som tror dem er hardcore". Jeg vil heller si at spillet kan funke for alle, så lenge man er villig til å sette seg skikkelig ned med det.


Var ment som en sarkastisk spøk.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Har lyst til å vri denne tråden over på noe positivt jeg, som er on-topic fordi det sikkert er en kontroversiell mening om spill.

Nier er et fantastisk spill. There I said it. Det har bra musikk, en interessant historie og verden, samt fantastiske karakterer som man faktisk kan bli glad i og kjenne seg igjen i. Gameplayet er også nokså variert! Det har også et kult tema, og selve strukturen i spillet er en "homage" til mange andre spill, som fallout, resident evil, zelda, gamle tekstbaserte spill osv og andre rollespill. Og selv om spillet henter så mange elementer fra andre spill, så har Nier fremdeles SJEL, noe mange spill mangler. Hvorfor anmeldere ikke liker dette spillet forstår jeg ikke. Finner du dette spillet billig i hylla eller på nett så gi det en sjanse, og ikke døm det for tidlig! Nier er en undervurdert perle.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Nier er et fantastisk spill. There I said it.
Prøvde aldri Nier. Så det dukka opp i bruktspillhylla på Game, og der ble det stående fram til de la ned. Tror coveret var litt avskrekkende. Det virka så underlig småharry.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
  • RDB
  • RDB
Jeg syntes Assassin's Creed-spillene er kjedelige. Syntes spesielt det første var helt latterlig kjedelig: Repetivt, uengasjerende, dårlig historie fortalt på en veldig kjedelig måte, og ubrukelig kampsystem som man i tillegg blir tvunget til å bruke istedenfor at man får muligheten til å være sneaky, slik jeg skulle ønske.

Håpte at treern skulle fikse mye av det jeg ikke likte, men har ikke gadda fullføre det enda, så det er vel et tegn på at det ikke var så bra som jeg hadde håpet.
  • 0
Jeg syntes det første Assassin's Creed er det beste i serien, og Far Cry 2 er egentlig ganske hvis man ser bort ifra malaria og lange kjøreturer.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Tyranus:
Jeg syntes det første Assassin's Creed er det beste i serien

Let's agree to disagree. Jeg likte bedre det andre AC-spillet. Det første AC-spillet leverte ikke til hypen de skapte. AC2 er til nå det beste AC-spillet mener jeg.
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Hvorfor er ingen enig med meg i denne tården?
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Tyranus:
Hvorfor er ingen enig med meg i denne tården?

Fordi vi alle har egne meninger om spill, og hva vi liker i dem. Takk gud for at ikke alle er like, verden hadde vært en kjedelig plass da.
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Grand Theft Auto IV

Jeg liker spillet, jeg skal innrømme det, men det er rett og slett for kjedelig å spille igjennom historien. Oppdragene er i bunn og grunn de samme hele veien. Dra til A for å plukke opp B, skyt C mens du beskytter B og kom deg til D. Spillet har dessuten to-tre element som konstant ødelegger flyten. NICO ITS YOUR COSIN!!! <-- Jeg sier ikke mer.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Du nailet den ganske bra, Kronoz.
  • 0
Siterer Kronoz:
NICO ITS YOUR COSIN!!!


Tror vi alle var enige om at det var i overkant mye mas fra den telefonen. Likte muligheten til å slå telefonen på lydløs i tilleggspakkene, da, så håper denne muligheten kommer i GTA V også.
  • 0
Siterer Kronoz:
Grand Theft Auto IV

Jeg liker spillet, jeg skal innrømme det, men det er rett og slett for kjedelig å spille igjennom historien. Oppdragene er i bunn og grunn de samme hele veien. Dra til A for å plukke opp B, skyt C mens du beskytter B og kom deg til D. Spillet har dessuten to-tre element som konstant ødelegger flyten. NICO ITS YOUR COSIN!!! <-- Jeg sier ikke mer.


Helt enig. Har ikke spilt hele spillet da, men ja du skjønner vel hvorfor. Avsnittet ditt sier det meste. San Andreas har jeg derimot gode minner fra.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer Kronoz:
Oppdragene er i bunn og grunn de samme hele veien. Dra til A for å plukke opp B, skyt C mens du beskytter B og kom deg til D. Spillet har dessuten to-tre element som konstant ødelegger flyten. NICO ITS YOUR COSIN!!! <-- Jeg sier ikke me

Samme her, gadd ikke å fullføre engang, ble så kjedelig i lengden.
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Når jeg tenker meg om så er det kanskje ikke så kontroversielt å uttrykke sin misnøye over GTA IV. Alle har vel blitt enig om at de første fire-fem timene er fantastiske, så begynner irritasjonen å kicke inn.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Når jeg tenker meg om så er det kanskje ikke så kontroversielt å uttrykke sin misnøye over GTA IV. Alle har vel blitt enig om at de første fire-fem timene er fantastiske, så begynner irritasjonen å kicke inn.


Jeg er ikke helt enig egentlig. Syns GTA4 er det beste GTA spillet jeg har spilt, og The Lost and the Damned er enda bedre syns jeg. Men hovedspillet er litt langt og kanskje litt ufokusert iblant, men for meg er det karakterene og det å kjøre rundt som gjør det bra. Første gang jeg spilte det så syns jeg det var helt ok, men det var først på min andre gjennomspilling at jeg virkelig likte GTA4. Syns det er et flott spill, og et at det beste sandboks spillene som finns bortsett fra Red Dead Redemption som er helt fantastisk.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Tyranus:
Jeg fant bare ikke Dark Souls til å være et særlig interessant spill. Den hadde ingen story som fanget interesseren, og gameplayet var bare kjedelig og ikke særlig gøy (ikke fordi jeg døde hele tiden, men fordi jeg og slett ikke likte det). Kanskje jeg starter det opp en dag og prøver å gi det en ny sjanse, men for øyeblikket frister ikke det noe særlig.


Det finnes en ganske dyp historie i spillet, men man får den ikke inn med teskje som i mange andre spill. Man må oppsøke dem selv, og man må naturligvis legge sammen fakta og resonnere. Man finner gjerne fakta ved å snakke med karakterer flere ganger eller ved å lese beskrivelser av diverse våpen, ringer osv. Gameplayet er også ganske godt, hvorav kontrollene er solide som stål. Som Los skrev handler spillet mye om timing (og selvsagt en liten dose flaks), så ofte kan man kun skylde på seg selv om man dør. Anbefaler deg å gi det en ny sjanse, det gjorde nemlig jeg (jeg la det også fra meg etter å ha prøvd det litt) og jeg angrer ikke.

Grand Theft Auto IV

Problemet mitt med dette spillet var ikke at oppdragene var for generiske, at historien ble matt og kjedelig i lengden eller noe som det, men heller alt fokuset på å tilfredsstille Nico og de andres sosiale behov til enhver tid. Jeg likte spillet kjempegodt, men akkurat den "The Sims"-biten kunne jeg vært foruten.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Demon's Souls er et av de mest oppskrytte spillene som har kommet på denne generasjon konsoller. Bortkastet tid så det holder. Verken morsomt eller givende.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!