Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Super Smash Bros. (WiiU/3DS) ~ Offisiell tråd ~


Siterer Subject 17:
Hvis man skal være god med karakterer som Cloud som sliter med recovery og ingen muligheter ut av grab så må man være god på å lese motstanderen, men det begrenser hvor langt man kommer i en kompetitiv setting.


Svakheten til Cloud er helt klart recovery, men den er samtidig veldig bra hvis de har limit. Cloud er nok ikke den beste i turneringsspill, men mot en som meg i For Glory, er det noe annet. Jeg har imidlertid også møtt på mange dårlige Cloud-er, og man lærer jo å spille mot ham etter hvert.

Siterer Subject 17:
Jeg tror Bayonetta har et mye større potensiale


Bayonetta så farlig skummel ut, ja, men hvis hun har mye lag før angrepene, får vi se hvor brukbar hun er.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Regner med at de fleste har fått med seg at Bayonetta og Corrin, samt en ny bane blir sluppet natt til 4. februar.

De kommer også til å være lovlige på House of Smash i Oslo på lørdag. Alle er velkomne dit.

Det vokser frem mange nye miljøer for Smash i alle Norges kriker og kroker nå, og det er gøy å se.

https://www.facebook.com/groups/Smash4Norway/?fref=ts



Alle undergruppene er listet under ''Beskrivelse''.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Regner med at de fleste har fått med seg at Bayonetta og Corrin, samt en ny bane blir sluppet natt til 4. februar.


Det var tidlig. Gleder meg til å høre hvordan de er å spille.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Så nettopp en video med Bayonetta. Hun så farlig god ut, men har ikke prøvd henne selv. Noen som har?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Bayonetta har et enormt potensiale, men vanskelig å lære seg sammenliknet med de fleste andre karakterene. Designet er ganske ulikt. Jeg og Royality-indeed vant faktisk en doubles-turnering med Corrin og Bayonetta på Gjøvik i går. Veldig gøy.

Ser for meg at Nairo kan bli god med Bayo hvis han vil. Passer han godt. Zero har uttalt at han ikke er komfortabel med henne, og det var mitt førsteinntrykk også. Corrin er litt mer basic, men med overraskende mange tools.

Lagt til 2016-02-08 10:58:
Bayonetta har et utradisjonelt design er mer riktig å si.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Bayonetta har et enormt potensiale, men vanskelig å lære seg sammenliknet med de fleste andre karakterene. Designet er ganske ulikt. Jeg og Royality-indeed vant faktisk en doubles-turnering med Corrin og Bayonetta på Gjøvik i går. Veldig gøy.

Ser for meg at Nairo kan bli god med Bayo hvis han vil. Passer han godt. Zero har uttalt at han ikke er komfortabel med henne, og det var mitt førsteinntrykk også. Corrin er litt mer basic, men med overraskende mange tools.

Lagt til 2016-02-08 10:58:
Bayonetta har et utradisjonelt design er mer riktig å si.


Fikk spille litt for noen dager siden, men møtte ikke på noen som var Bayonetta. Møtte mange som var Corrin, og hadde egentlig ikke så mange problemer mot henne, men det kan hende at de ikke var så gode heller. Så en video av Bayonettas down smash. Det ser uhyre bra ut som en spike. Det var nesten skremmende.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Noen som har flere erfaringer med Bayonetta? Møtte henne for første gang i dag, faktisk. Hun kan utrolig mange triks og komboer. Holdt på å miste pusten i starten av kampen, men klarte å holde meg i skjorta. Veldig ujevn motspiller, men han kunne de komboene jeg har sett i videoer. Velger å ikke kjøpe de nye karakterene før sommerferien, av åpenbare årsaker ...
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Bayonetta har en relativt low risk - high reward spillestil, som sikkert er det som gjør henne så upopulær å møte. Jeg synes hun har fått ufortjent mye hat med tanke på at hun ikke har så mye annet enn comboene, og med all oppmerksomheten regner jeg litt med at hun blir nerfet en gang til. Men, slik som hun er nå, om hun mister comboene som dreper står vi igjen med en karakter med en relativt dårlig neutral som sliter med å drepe. Jeg skulle virkelig ønske hun hadde et annet design, for jeg liker Bayonetta som karakter.

Når man møter henne, vil jeg si skjold er veldig trygt som en defensiv taktikk. Bayonetta sliter veldig med å approache, og får lite ut av grabs. Det gjelder egentlig bare å holde avstand slik at man ikke ender opp i opp b'en hennes, så er mye av styrken hennes borte. Noe annet man kan tenke på er at hvis Bayonetta bruker mange b special angrep i luften, så vil hun få veldig mye landing lag når hun havner på bakken igjen. Her får mange karakterer tid til å punishe hardt, med for eksempel smash attacks. Kan også nevne at Bayonetta har helt forferdelig rull og air dodge.
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Bra analyse! Jeg kunne dødd latterlig tidlig av en combo i den kampen, men jeg begynte å spille mer defensivt, og da nådde jeg 200 % før jeg døde. Det er nok sant det du sier at en defensiv spillestil er det beste mot Bayonetta. Men som nevnt er det utrolig hva hun kan få til. Sist jeg sjekket mente Zero at hun var nest beste karakter etter Shiek. Det er da fortsatt noe. Men det er stor forskjell på profesjonelle spillere og de man møter i For Glory.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Den nye patchen ser ut som et farvel til Bayonetta. Synd at jeg ikke fikk spilt henne mens hun ennå ikke var så nedgradert. Men møtte overraskende få som spilte Bayonetta i For Glory.

Forresten, er det ingen som spiller turneringer lenger? Det er ikke en eneste turnering med en eneste spiller i lenger. Hva skjer?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Hvis du tenker på den tourney modusen så ser den død ut, ja. Folk foretrekker nok For Glory siden det er enklere når man bare vil ta noen kamper. Ganske synd for modusen kunne vært veldig morsom. Mye ubrukt potensiale for å si det mildt!
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Siterer Royality-indeed:
Hvis du tenker på den tourney modusen så ser den død ut, ja. Folk foretrekker nok For Glory siden det er enklere når man bare vil ta noen kamper. Ganske synd for modusen kunne vært veldig morsom. Mye ubrukt potensiale for å si det mildt!


Synes det er synd. Det er tregere, men det er morsomt og en litt annen opplevelse enn For Glory. Synes det var morsomt å se hvem som slo hvem senere hvis jeg gikk ut tidlig også. Klarte i alle fall å vinne en turnering mens det gikk an. Og kom til en del finaler på mye flaks, men er ikke den beste spilleren akkurat.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg er enig. Turneringer generelt er jo kjempegøy! Tourney modusen fikk frem konkurranseinstinktet jeg hadde da jeg spilte For Glory de første månedene etter spillet kom ut.

Jeg synes egentlig det er veldig merkelig at de ikke tok med en offline turneringsmodus. Det kunne jo vært veldig morsomt.
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Siterer Royality-indeed:
Jeg er enig. Turneringer generelt er jo kjempegøy! Tourney modusen fikk frem konkurranseinstinktet jeg hadde da jeg spilte For Glory de første månedene etter spillet kom ut.


Nettopp! Synes det er latterlig hvordan det er nå. Ikke en eneste spiller å se alle gangene jeg har sjekket.

Siterer Royality-indeed:
Jeg synes egentlig det er veldig merkelig at de ikke tok med en offline turneringsmodus. Det kunne jo vært veldig morsomt.


Ja, når man har mange folk på besøk som er i stand til å spille Smash, hadde det vært veldig morsomt. Men man får bare rigge til et opplegg selv.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!