Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

GOG.com eller Steam?


Av en eller annen grunn har ikke denne diskusjonen kommet opp før, så tenkte jeg skulle starte den. Hva syns dere er gog.com eller valves steam best.
Tingen er at sant nok så har steam flere spill og til tider bedre tilbud angående spill og sånt, men jeg merker stadig problemer med steam. Folk som blir får sin konto banned og ikke engang et ærlig og rederlig svar med en grunn. Spill som ikke virker (særlig gamle) og må modifiseres som ordner problemet hvis du er heldig (ikke et lite hvis). Selv har jeg også fått problemer med commandos spillene jeg kjøpte.
Derimot har jeg aldri opplevd hat klager på gog.
Hva mener dere som faktisk har prøvd begge og leser dette?
Hvis et spill gammelt eller nytt fins hos begge hvor burde jeg kjøpe fra (omstendigheten har ikke latt meg kjøpe fra gog ennå)
  • 0
Spiller ikke så mye på pc, men når jeg gjør bruker jeg Steam. Jeg spiller mest på konsoll så merker ikke problemene pc spillere har med Steam.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Liker konseptet til GOG, men utvalget er for dårlig. Støtter de når jeg kan da.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
På GOG kjøper jeg kun spill som ikke er tilgjengelig på Steam.
  • 0
  • Los
  • Los
Begge?

Steam er nok en bedre tjeneste. Bedre lagt opp, antall spill, community, salg og slikt. Men GOG dekket ett annet behov, og derfor er begge å foretrekke.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Jeg liker steam veldig godt, butikken er oversiktlig, de har ofte tilbud og det er fint at jeg kan se hvilke av mine venner som eier ulike spill. Community er topp! Ihvertfall med min venneliste hehe. Vi spør ofte hverandre om tips og vurderinger av spill. Jeg har aldri hørt om noen som blitt bannet/mistet accounten ufortjent. Barnslighet møter jeg kun i public games, men det går på brukeren, ikke steam. Block-funksjonen er grei å ha da, hvis man møter samme irriterende personen flere ganger.

Nå er jeg relativt ny for gog, men har ikke noe negativt å si. Jeg kjøper stort sett retro spill her, pga de fine prisene og fordi jeg ikke finner noen av de på steam.

Jeg vil gå for begge, fordi jeg har ingen grunn til å boikotte noen av de
Do you feel the power of the dark side?
  • 0
Etter å ha lest svarene på denne posten og andre pluss litt utifra min egen erfaring, føler jeg at jeg har kommet til en slags konklusjon, Takk for hjelpen folkens. (Jeg postet også denne jos drakenbourgh og har derfor kortet litt ned på den opprinleige teksten).
Takk for et veldig langt og fint svar, jeg hadde helt glemt denne tråden siden det først ikke kom noen respons og jeg ble opptatt på andre sider.
Jeg har faktisk vært i akkurat samme situasjon selv. det hadde noe min mistillit til internet kjøp å gjøre. Og idag vil jeg si at jeg er storforbruker av begge to. Baserrt på følgende fakltum over hundre spill på steam (steam sallg ) + 78 på ønskeliste (det er sånn oppleve før jeg dør greie) og ca ttretti på gog inkludert de jeg fikk gratis og ca femten på ønskeliste (det er sånn oppleve klasikere fra den eldre generasjon så gamer arven blir litt ivaretatt og jeg vet jeg skal forvente av det som kommer nå greie).
Tingen er at jeg er litt paranoid og vil helst ikke ha alt på et sted. Jeg kan si deg følgende
communitiet er hos begge er flotters, til tross for at steam er litt større, Gog har litt bedre support, også fordi at communitet der er så hjelpsomme og erfarne når det gjelder spill som ikke funker på nyere hardware. Jeg som har litt dårlig nett setter også pris på at gog ikke har krav til drm eller at man trenger å kjøre et client prøgram for at spillet skal funke.
Steam har selvsagt bedre salgspriser, men hvis det ikke er salg føler jeg at de andre er billigere. Ja tro det eller ei, men gog, gamefly, gamersagte o.l. er faktisk billigere utenfor salgsperioden. Men så igjen litt grunnet deres forskjellige fokus, gamersgate(indie og det uvanlige) gog (retro og litt indie) gamefly (AAA og alle titler i samme serie). Så henger de litt etter anngående spillbiblotek. Så ja kommer jo virkelig ann på hva du ser etter, de er bra på sin måte. Steam er best hvis man skal se på helheten og gog (de andre også fra humblebundle til green man gaming) er best når det kommer til hva de fokuserer på.
Konklusjon: kjøp der det er billigst.
Som belløning for å ha lest gjennom min litt for lange tekst, en side som sier forteller hvor på intenett det er salg osv. For de av oss som har dårlig råd og vil spare mest mulig.
http://isthereanydeal.com/
  • 0
Siterer dwarf24:
For de av oss som har dårlig råd og vil spare mest mulig.
http://isthereanydeal.com/


Takk for tips. Dårlig råd er mellomnavnet mitt.
''eh'' - Link
  • 0
Jeg er stor fan av GoG, hovedsakelig på bakgrunn av deres NO DRM policy, de bringer også svunne titler frem i lyset noe som aldri er feil, og de har hatt noen syke tilbud. Fikk Witcher 2 (som deres søsterselskap CD Projekt RED skapte) for 20 euro, da fikk jeg alt som collectors edition hadde uten de fysiske tingene (som jeg har kjøpt i etterkant), oppgraderingen til Enhanced Edition når den kom ut, og jeg fikk muligheten til å laste det ned via Steam hvis jeg ville
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0
Siterer AndyLonn:
de bringer også svunne titler frem i lyset noe som aldri er feil,


Jeg sliter litt med gog, for jeg digger selskapet og har så lyst til å støtte dem, men det meste av det de hadde som inntresserte meg (Dungeonm keeper, syndicate og sånt) har jeg allerede kjøpt. Noen anbefalinger, tenker i hvoedsak på indie(innovative spill), taktiske eller strategispill.
  • 0
XIII er en veldig bra spill etter mn mening. Theme Hospital er vanvittig morsomt, System Shock 2 er nærmest obligatorisk
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0
Siterer AndyLonn:
XIII er en veldig bra spill etter mn mening. Theme Hospital er vanvittig morsomt, System Shock 2 er nærmest obligatorisk

Jo system shock er jeg faktisk nysgjerrig på.
Jeg hadde det på listen før, men så fikk jeg vite at det var horror og ble usikker, er det skummelt?
  • 0
Ikke sammenlignet med Amnesia og Outlast, men på høyde me Bioshock
Sic Parvis Magna - Greatness from small beginnings
  • 0
Siterer AndyLonn:
Ikke sammenlignet med Amnesia og Outlast, men på høyde me Bioshock

Ah da er det greit,
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!