Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

The Wolf Among Us ~ Offisiell tråd ~


Telltale Games er tilbake med nok et episodebasert spill. Etter å ha hatt stor suksess med denne formelen tidligere (les: The Walking Dead), er det nok en gang på tide å vende tilbake til Telltales Games nyeste forsøk på å fortelle en god historie gjennom flere episoder.

The Wolf Among Us er basert på den Eisner-vinnende tegneserien Fables av Bill Willingham. I hovedrollen finner man Bigby Wolf. Han er sheriff i "Fabletown", som er en del av Manhattan. Han blir involvert i et drap på en Fable. Med dette drapet finner han sin posisjon som sheriff truet.

Hvis man likte The Walking Dead, er det en stor sjanse for at man kommer til å like dette. Hvis man likte den tegneserieaktige visuelle stilen og valgene som påvirket historien, så er dette noe for deg. Men i The Wolf Among Us ser det ut som at dette med valg er tatt et skritt lenger, og man vil kunne velge hva man vil gjøre og når man vil gjøre det. Det er heller ikke noe problem å spille spillet uten å ha lest tegneserien, da hendelsene i spillet hender før de i tegneserien. I likhet med The Walking Dead, vil også The Wolf Among Us inneholde fem episoder.

Plattformer: PC, Mac, PS3, Xbox 360
Sjanger: Eventyr

Episode:1 Faith lanseres 11. oktober for PC og Xbox 360. 14. oktober for Mac og 15. oktober for PS3.
Episode 2: Smoke and Mirrors
Episode 3: A Crooked Mile
Episode 4: In Sheep's Clothing
Episode 5: Cry Wolf

Teaser
Launch Trailer

GRs anmeldelse av episode 1

Hvilke forventninger har dere til The Wolf Among Us?
  • 0
Siterer LesMiserable:
Telltale Games er tilbake med nok et episodebasert spill. Etter å ha hatt stor suksess med denne formelen tidligere (les: The Walking Dead)


Du er klar over at Telltale har gitt ut episodebaserte spill siden 2006, TWD kom ut i 2012. TWD var kanskje det som solgte mest siden det er en kjent merkevare, men de har fortsatt vært i drift i mange år før denne serien startet. Følte bare for å være en hipster å peke ut at Telltale lagde good shit lenge før TWD.
  • 0
Siterer Zyrocz:
Du er klar over at Telltale har gitt ut episodebaserte spill siden 2006, TWD kom ut i 2012. TWD var kanskje det som solgte mest siden det er en kjent merkevare, men de har fortsatt vært i drift i mange år før denne serien startet. Følte bare for å være en hipster å peke ut at Telltale lagde good shit lenge før TWD.


Ja, jeg er klar over at de har gitt ut flere episodebaserte spill, blant annet Back to the Future og Jurassic Park, men siden The Walking Dead er deres mest kjente og anerkjente lisens, følte jeg bare for å nevne den. Det er ikke nødvendig å ramse opp hele CV-en til Telltale når det bare er The Wolf Among Us som gjelder, og tråden er lagd for.
  • 0
Veldig spent på hvordan dette er. Må dog vente til mandag med å spille første episode.
  • 0
Spilte gjennom den første episoden nå. Tok ca. to timer. Det var intenst. Startet litt tregt, men det var nok nødvendig. Herlig setting, noir-feel. God bruk av eventyrfigurer. Slutten får meg til å ønske mer. GOTY-kandidat dette her, hvis det fortsetter slik, og det håper jeg at det gjør.

Valgene mine:

Spoiler poiler:Gi Faith penger. Fortelle Beast sannheten. Jeg valgte å gå til Toad før prinsen.

Siterer Tommy Kvaernerud:
Veldig spent på hvordan dette er. Må dog vente til mandag med å spille første episode.


Tror du kommer til å like det.
  • 0
Har spilt gjennom første kapittel en gang, men jeg vil kanskje spille igjennom et par ganger til å foreta andre valg. Likte det veldig godt. Samme gode kontrollssystem og valga fra Walking Dead er tilbake. Har allerede kjøpt meg Season Pass.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Hater å måtte vente på at PSN-helvete får fingeren ut, alltid treige. Gleder meg skrekkelig til dette, walking dead var etter min mening fjorårets beste spill, så dette blir stas!
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Fullførte episode 1 i natt, wow! Dette spillet virker ekstremt lovende, fikk sansen for den briljante settingen med en gang og karakterene var herlige, Bigby er en virkelig råtass. Klassisk telltale her: fantastisk dialog og spennende valg. Mange hektiske situasjoner og, rett og slett en glede å spille. Kan ikke vente på neste episode som sikkert kommer neste år hvis telltale holder det fantastiske skjemaet sitt som de gjorde sist.

9/10 foreløpig
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
Fullførte episode 1 - 9/10 foreløpig


Sier meg enig så langt.
  • 0
www.gamereactor.no/nyheter/211344/Ulven+vender+tilbake+i+fe
bruar/#comments

Den andre episoden kommer i begynnelsen av februar. Det er på tide. Nå er det så lenge siden den første episoden ble utgitt og spilt gjennom at jeg nesten har glemt alt som skjedde, men jeg gleder meg uansett.
  • 0
Skjedde AKKURAT slik jeg fryktet; Telltale klarte selvfølgelig å ikke levere innen en rimelig dato, hadde nesten glemt hele driten jeg..
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
Skjedde AKKURAT slik jeg fryktet; Telltale klarte selvfølgelig å ikke levere innen en rimelig dato, hadde nesten glemt hele driten jeg..


Hehe. Telltale har altfor mange prosjekter på gang.
  • 0
Etter nesten fire måneders venting får vi faktisk en episode som er KORTERE enn den første. Bravo. Denne episoden hadde så mange twists at selv M. Night Shyalaman kunne blitt imponert.

Valg:

Spoiler:Prøvde å overbevise Crane om at ingen kunne klandres
  • 0
Siterer LesMiserable:
Etter nesten fire måneders venting får vi faktisk en episode som er KORTERE enn den første. Bravo. Denne episoden hadde så mange twists at selv M. Night Shyalaman kunne blitt imponert.


Likte du den da? Den siste kommentaren den gjorde meg nervøs hahah. Får laste ned imorra
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
Likte du den da? Den siste kommentaren den gjorde meg nervøs hahah. Får laste ned imorra


Jeg likte den, men syntes at den var svakere enn den første episoden. Lurer på hvor de tar det herifra.
  • 0
For de interesserte så er Season Pass på tilbud på PS Store nå til rett under hundrelappen. Tror jeg skal slå til selv.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Episode 3 var altfor kort, men herregud så bra den var.
  • 0
Slutten av episode 4, ehrmagaerd.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Slutten av episode 4, ehrmagaerd.


Er fortsatt bare halveis gjennom episode 1. Takk gud for at du ikke avslørte noe. Er helt Paranoid for Spoilere mot Telltale spill.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Siterer kokiri:
Er fortsatt bare halveis gjennom episode 1. Takk gud for at du ikke avslørte noe. Er helt Paranoid for Spoilere mot Telltale spill.


Hvordan greide du å stoppe opp halvveis?!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!