LIVE
HQ
logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Spill

      Stedet for generell spilldiskusjon

      The Legend of Zelda: Breath of the Wild ~ Offisiell tråd ~


      https://www.youtube.com/watch?v=7P5a95pt41s

      Den nye traileren fra torsdag, for de som ikke har fått den med seg.

      Dette spillet blir dope af.
      "But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
      • 0
      Har ikke sett noen av trailerene tror jeg. Utenom kanskje den aller første. Gleder meg vilt jeg og! Får håpe det kommer i mars 2017!
      Vi har sett ganske mye om verdenen. Det jeg er mest spent på er historien og landsbyene. Vi får nok se mer av dem opp mot lansering.
                                         «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
      • 0
      Siterer remote:
      Det jeg er mest spent på er historien og landsbyene.


      Det er jo alltid en fare for at historien må lide når verdenen og gameplayet åpner seg opp. Men det håper jeg de klarer å balansere. Noe "MMO-Zelda" er jeg ikke spesielt gira på.
      "But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
      • 0
      Siterer Glorfindel:
      Noe "MMO-Zelda" er jeg ikke spesielt gira på.


      Ikke jeg heller
      ''eh'' - Link
      • 0
      Siterer Glorfindel:
      Det er jo alltid en fare for at historien må lide når verdenen og gameplayet åpner seg opp. Men det håper jeg de klarer å balansere. Noe "MMO-Zelda" er jeg ikke spesielt gira på.


      Det er det jeg er redd for også, og jeg er enig med deg. Å virre rundt i en stor åpen verden er ikke alltid ideelt. Det at de har vist null og niks fra andre karakterer, og plot relaterte ting gjør meg bekymret. Hvis det blir som alle andre open world spill, der man må "mine" og "crafte" i hundre år før man får gjort noe så kommer jeg nok ikke til å spille dette spillet. Please nintendo, dont fuck this up.
      "Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
      • 0
      Siterer Crazy Kraken:
      Det er det jeg er redd for også, og jeg er enig med deg. Å virre rundt i en stor åpen verden er ikke alltid ideelt. Det at de har vist null og niks fra andre karakterer, og plot relaterte ting gjør meg bekymret. Hvis det blir som alle andre open world spill, der man må "mine" og "crafte" i hundre år før man får gjort noe så kommer jeg nok ikke til å spille dette spillet. Please nintendo, dont fuck this up.


      Det virker som det er flere slike elementer i dette Zelda, men jeg håper ikke det blir for mye av det gode. Det tviler jeg også på. Håper vi får en åpen verden som brukes til sitt fulle og hvor det skjer mye, og at det samtidig er en del landsbyer som er rikt på liv og historie.

      Virker litt som at man må klare seg med det man har og at man ikke trenger å samle spesifikke ting for å komme seg videre. Håper i alle fall det.
                                         «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
      • 0
      Den nye traileren var syre. Faktisk bare litt over 6 uker til spillet kommer også. Hepp-hey.

      Det kan virke som de fleste karakterer får stemmeskuespill, bortsett fra Link. Det er vel i grunn greit. Håper jeg...

      Likte også det nye designet til Zelda. Spent på hvor stor rolle hun får i dette spillet. Det hadde vært ganske kult om hun ble en delvis spillbar karakter.
      "But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
      • 0
      Ble veldig skuffet over at Zelda får DLC som attpåtil virker ganske dyrt. Jeg er kanskje mest skuffet over at det lanseres før spillet slippes, noe som betyr at det var klart for lenge siden. Det hadde vært en annen sak hvis DLC-en ble annonsert en stund etter release, selv om jeg ikke hadde syntes noe om det likevel. Men hvis det skaffer Nintendo penger, får jeg vel bare være glad. Kan kanskje vurdere DLC-ene selv når de kommer i en samlepakke, men nå frister det ikke så mye å kjøpe dem.
                                         «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
      • 0
      Siterer remote:
      Ble veldig skuffet over at Zelda får DLC som attpåtil virker ganske dyrt.


      Enig.

      Men hvis hovedspillet føles som et fullstendig og ferdig produkt, så er det vel kanskje greit.
      "Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
      Siterer Crazy Kraken:
      Men hvis hovedspillet føles som et fullstendig og ferdig produkt, så er det vel kanskje greit.


      Jeg tviler ikke på at vi får nok for pengene i hovedspillet. Men (gjenta det samme jeg sa). I tillegg koster DLC-ene muligens 200 kr som er 1/3 av hovedspillet, når vi kanskje får 2 % mer innhold? Og det er tre slike puljer? Det er drøyt.
                                         «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
      • 0
      Så, EDGE Magazine ga BOTW 10/10... Første av mange?
      "But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
      Tøft! Jeg har sett noen preview videoer på Youtube og de fleste er ekstremt positive. Dette blir bra!
      "Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
      Det er kjipt hvor ekstremt hyped og gira jeg er på et spill jeg aldri kommer til å oppleve.
      Emma Watson er skikkelig digg.
      Siterer Predator:
      Det er kjipt hvor ekstremt hyped og gira jeg er på et spill jeg aldri kommer til å oppleve.


      Å? Du har ikke Wii U og du kommer ikke til å kjøpe Switch? Du kjenner heller ingen som du kan låne konsollene av?
      "Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
      Siterer Crazy Kraken:
      Å? Du har ikke Wii U og du kommer ikke til å kjøpe Switch? Du kjenner heller ingen som du kan låne konsollene av?


      Nei til alt. Faen ass. Zelda ser så jævla bra ut.
      Emma Watson er skikkelig digg.
      Siterer Predator:
      Det er kjipt hvor ekstremt hyped og gira jeg er på et spill jeg aldri kommer til å oppleve.


      Føler det samme til Nioh, bloodborne, uncharted 4, persona 5, last days, horizon +++.
      The D' is silent.
      Siterer Glorfindel:
      Så, EDGE Magazine ga BOTW 10/10... Første av mange?


      Dette lover bra. Gleder meg utrolig mye!
                                         «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
      Siterer Predator:
      Nei til alt. Faen ass. Zelda ser så jævla bra ut.


      Jeg kan låne bort min. Om typ 5 år.

      Siterer Finalfantasyfrelst:
      Føler det samme til Nioh, bloodborne, uncharted 4, persona 5, last days, horizon +++.


      https://uploads.disquscdn.com/images/f08700eb5ca3bc1c8678ace398eab08ad29f0ee8ddf80d020ea1e05cc5721b16.gif
      "But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
      Har reservert Zelda nå på Platekompaniet, så jeg sparer 100 kr. Har forhåndsbetalt Switch-en på Gamestop som har nattåpent, men syntes ikke det var verdt det. Er klar til å prøve Switch og Zelda på fredagsmorgenen i alle fall, og kan ikke vente!

      Siterer Glorfindel:
      https://uploads.disquscdn.com/images/f08700eb5ca3bc1c8678ace398eab08ad29f0ee8ddf80d020ea1e05cc5721b16.gif


      Hehe!
                                         «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
      Lurer på når i tidslinjen blant spillene dette passer inn, siden temple of time (vil tro det er det de viser i gameplay-videoen) ligner meget på det i OoT, så vil jeg tro dette er etter OoT siden templet ser kinda ødelagt og gammelt ut. Rar setning dette ble, men u know what i mean.
      Siterer Quinzel:
      Lurer på når i tidslinjen blant spillene dette passer inn, siden temple of time (vil tro det er det de viser i gameplay-videoen) ligner meget på det i OoT, så vil jeg tro dette er etter OoT siden templet ser kinda ødelagt og gammelt ut. Rar setning dette ble, men u know what i mean.


      Jeg synes også det virker til å være satt etter OoT og da har du jo igjen tre retninger å velge mellom. Til nå ser det ut til å være spekulasjoner og mulige bevis for alle de ulike retningene:

      Adult timeline: I den siste traileren ser vi at både Koroks og Ritos er med i BOTW og de har jo kun vært med i Wind Waker tidligere. I så fall kan det være at BOTW er satt før Wind Waker.

      Child timeline: Siden Wolf Link amiboen kan brukes i BOTW, er det noen som mener spillet er satt før eller etter TP. Jeg tror Nintendo bare har slengt den inn for moro skyld, men en annen interessant greie er at Zoraen vi ser i traileren, ligner nokså mye på Queen Rutela fra TP.

      Fallen Hero timeline: Dette er den mest interessante teorien synes jeg. Denne tidslinjen oppstår jo hvis Ganondorf bekjemper Link i OoT. Noen mener da at Link vi spiller som i BOTW, er den samme som i OoT. Først og fremst siden han våkner i et eller annet slags helbredelseskammer. Han blir deretter fortalt at Ganon la Hyrule i ruiner for 100 år siden og siden han ikke ble bekjempet, ble han heller forseglet i Hyrule Castle.

      I tillegg ser vi jo the Great Deku Tree i traileren og han kjenner jo tydeligvis også igjen Link. Kanskje det da egentlig er the Deku Tree Sprout fra OoT? Bildet av Master Sword i BOTW er også skremmende likt A Link to the Past (som jo er det første spillet i denne tidslinjen).
      Historien i BOTW kan jo da også faktisk være the Sealing War som er forhistorien til ALLTP.

      Spennende saker. Synes tidslinjen i Zelda er veldig interessant, selv om den også er sinnssykt forvirrende.
      "But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
      Siterer Glorfindel:
      Child timeline: Siden Wolf Link amiboen kan brukes i BOTW, er det noen som mener spillet er satt før eller etter TP. Jeg tror Nintendo bare har slengt den inn for moro skyld, men en annen interessant greie er at Zoraen vi ser i traileren, ligner nokså mye på Queen Rutela fra TP


      Yeah, siden hun er jo død i TP, og hvis det er henne så burde det ikke være noen tvil at det er FØR TP (siden hun hadde en sønn, han blir da konge i fremtiden, men siden Zelda spillene har flere hundre års mellomrom så er jo dette usikkert også). Men what, siden man kan være wolf Link så burde det jo være etter TP, mener jeg da. Men nå husker jeg ikke 100% når man kan bytte over til menneskeform i TP, er det da man går ut av Twilight sonen? I så fall it kinda makes sence at det kan være før TP siden Hyrule i BOTW ikke er i twilight. But still burde det jo være etter TP, men vanskelig å si altså.

      Siterer Glorfindel:
      Fallen Hero timeline: Dette er den mest interessante teorien synes jeg. Denne tidslinjen oppstår jo hvis Ganondorf bekjemper Link i OoT. Noen mener da at Link vi spiller som i BOTW, er den samme som i OoT. Først og fremst siden han våkner i et eller annet slags helbredelseskammer. Han blir deretter fortalt at Ganon la Hyrule i ruiner for 100 år siden og siden han ikke ble bekjempet, ble han heller forseglet i Hyrule Castle.

      I tillegg ser vi jo the Great Deku Tree i traileren og han kjenner jo tydeligvis også igjen Link. Kanskje det da egentlig er the Deku Tree Sprout fra OoT? Bildet av Master Sword i BOTW er også skremmende likt A Link to the Past (som jo er det første spillet i denne tidslinjen).
      Historien i BOTW kan jo da også faktisk være the Sealing War som er forhistorien til ALLTP.


      Yes, dette gir mest mening mener nå jeg. I så fall kjempeinteressant å se hva som har skjedd i Hyrule etter at Ganondorf tok over makten. + at tempe of time i BOTW ligner på det i OoT i både design og beligenhet, og at det er kjempeødelagt og gammelt.

      Får en litt sånn feeling at spillet er litt sånn native american, mtp designet på Link og Zelda. Så synes jeg det kan se ut som de kanskje har gått litt tilbake i tid mtp utvikling osv, i alle fall mtp hvis Ganondorf la alt i ruiner og alt måtte starte fra scratch igjen. Fordi i TP er designet megamoderne og da gikk jo utviklingen fremover fra OoT siden det ikke skjedde noe katastrofalt i Hyrule. For hvis Ganondorf ødela alt så ville det jo stoppa utviklingen og alt måtte begynne fra start igjen, noe jeg synes BOTW kan virke som tar utgangspunkt i. Tror du skjønner hva jeg mener.

      Siterer Glorfindel:
      Spennende saker. Synes tidslinjen i Zelda er veldig interessant, selv om den også er sinnssykt forvirrende.


      Absolutt, diskuterbart materiale for sure. Elsker teorier generelt, f.eks. at Link kanskje er død i MM eller har gått inn i et pararelt universe. Selv om akkurat det ikke har så mye med timelines å gjøre, så digger jeg sånt.

      Og ja, bildene var meget like. Og ja, mulig handlingen i BOTW er the sealing war, spennende saker.
      And u might be right, her er some good stuff: https://www.reddit.com/r/truezelda/comments/4q9cnt/zelda_breath_of_the_wild_and_the_seal_war/
      • 0
      Var på Nintendo NYC i går og fikk sett en presentasjon av spillet. Det virker veldig bra, men er ikke særlig hyped atm. Klarer nok å vente en stund.
      Nå er det bare å helgardere seg for spoilere!
      ''eh'' - Link

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!