Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Konsollenes Maskoter


Her om dagen satt jeg en fredfull stund og tenkte over alle generasjonene til Playstation og hvilken spillfigur som var selve symbolet på hver av dem.
På PS1 så kom jeg egentlig ganske fort frem til at Crash Bandicoot måtte være maskoten. "Alle" hadde Crash Bandicoot, og de som ikke hadde det visste godt at det fantes et spill med en morsom fyr som samler epler.

Så begynte jeg å tenke på PS2. Her kom jeg på flere mulige maskoter. Blant annet Kratos for de litt eldre, eller Sly Cooper, Jak & Daxter eller Ratchet & Clank for de mindre (og eldre).
Etter mye tenking, kom jeg fram til at det måtte være Ratchet & Clank ^^

På PS3 kom vel egentlig det letteste svaret, det kunne jo ikke være noen andre enn selveste Sackboy!
Drake hadde gjort en fin figur også, men Sackboy er og forblir maskoten. ^^

Men hvem er PS4 sin maskot? Følte at Sony kanskje ville Knack skulle bli, men med labre anmeldelser så føler jeg at kanskje den ikke klarer det...
Hva mener dere der?

Så da lurer jeg på, hvem er din favoritt? Hvilken spillfigur føler du er maskoten for hver generasjon av konsollene?


P.S. Feel free til å legge til Xbox generasjonene også hvis du vil, jeg har ikke gjort grunnet at jeg selv ikke har hatt noen Xbox, men har god kjennskap til seriene til disse også.



(hvis noen skulle lure så er dette det samme som jeg skrev i et brev noen dager tidligere som jeg fikk svar på ^^ ble forslått å spørre dere også, noe jeg syntes var en god idé)
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Tomb Raider kan vel og nevnes som en maskot for spill generelt.

Hvem som blir PS4 sin maskot er vanskelig å si foreløbig med liten fartstid men Helghast (killzone-serien) er jo ofte synlig.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer Moirbs:
(hvis noen skulle lure så er dette det samme som jeg skrev i et brev noen dager tidligere som jeg fikk svar på ^^ ble forslått å spørre dere også, noe jeg syntes var en god idé)


Smart valg. Det synes jeg du skulle gjøre oftere

På PS1 så er selvfølgelig Crash Bandicoot er stort ikon og en av mine største barndomshelter. Men Solid Snake fra Metal Gear Solid er minst like ikonisk for min del.

De resterende konsollene har jeg dog ikke noe særlige hovedfigurer knyttet til, med unntak av Nintendo. Mange ser nok på Mario som maskoten der, men Link fra Zelda er nok noen hakk over han hos meg.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Favoritten er nok Sly Cooper, men føler allikevel at Ratchet var maskot for PlayStation 2
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Glorfindel:
De resterende konsollene har jeg dog ikke noe særlige hovedfigurer knyttet til, med unntak av Nintendo. Mange ser nok på Mario som maskoten der, men Link fra Zelda er nok noen hakk over han hos meg.


I farta ser jeg at jeg glemte helt å nevne Nintendo som jeg heller ikke er så knyttet til grunnet at jeg bare har hatt noen få av konsollene. Så som du sa, for mange er nok Mario maskoten for Nintendo, og det er han for meg også.
Men Link er ikke langt bak ^^

Vært litt på forumet før, men aldri lagd tråd før (det det heter?)
Blir nok mer på her nå
  • 0
Siterer Moirbs:
Vært litt på forumet før, men aldri lagd tråd før (det det heter?)
Blir nok mer på her nå


Godt å høre
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg vil si at maskoter og spillfigurer fra eksklusive spill som selger godt, er det samme. Så da får vi se hvilke spill til PS4 som selger godt, og Sony har vel litt peilig selv.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Føler ikke at Sackboy var noe som helst Maskot!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Victorfinne:
Føler ikke at Sackboy var noe som helst Maskot!


Alle har sine meninger
Jeg føler Sackboy er, fordi så fort jeg tenker på ps3, så tenker jeg på han tøyfiguren med store svarte knappeøyne og stort smil
For meg er han Maskoten, men hvem vil du si da?
  • 0
Siterer Moirbs:
Jeg føler Sackboy er, fordi så fort jeg tenker på ps3, så tenker jeg på han tøyfiguren med store svarte knappeøyne og stort smil


Joda, selvfølgelig var Sackboy kjent, men følte ikke han var helt fremme slik som Ratchet eller Crash. LittleBigPlanet var liksom ikke sånn du måtte ha. Hvertfall følte jeg det sånn. Føler ikke at han har sterk nok personlighet om du skjønner.

Siterer Moirbs:
men hvem vil du si da?


Akkurat det vil jeg si er et veldig vanskelig spørsmål Føler vel at Nathan Drake, som du sa i innledningen, var maskoten for dem som var litt eldre. Føler også at Cole MacGrath fra inFamous-spillene var litt maskot, men det kommer vel av egene minner med serien. Han var også litt på siden, og inFamous var heller ikke noe alle har spilt Nathan Drake må vel bli svaret, hvertfall for de litt eldre som du sa!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Victorfinne:
Akkurat det vil jeg si er et veldig vanskelig spørsmål Føler vel at Nathan Drake, som du sa i innledningen, var maskoten for dem som var litt eldre. Føler også at Cole MacGrath fra inFamous-spillene var litt maskot, men det kommer vel av egene minner med serien. Han var også litt på siden, og inFamous var heller ikke noe alle har spilt Nathan Drake må vel bli svaret, hvertfall for de litt eldre som du sa!


Nathan er blant min topp 3 liste hvis jeg skulle satt opp en for maskoter for ps3.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!