Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Xenoblade Chronicles X ~ Offisiell tråd ~


Siterer Crazy Kraken:
Hvordan er historien og karakterene i X? Jeg har ikke kommet langt i Xenoblade, men sett en kompis spille endel og fra hva jeg har sett av X så virker det som de har skiftet fokuset fra story og karakterer over på utforsking og mer combat. Stemmer dette? Hører mye ulike meninger om musikken ihvertfall!


Nå er jeg ikke kommet så langt inn i X, men ja, historien er ikke så mye i fokus som alt det andre man kan gjøre. Det er en story, men det skjer via missions, som mye annet i spillet.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hvordan er historien og karakterene i X? Jeg har ikke kommet langt i Xenoblade, men sett en kompis spille endel og fra hva jeg har sett av X så virker det som de har skiftet fokuset fra story og karakterer over på utforsking og mer combat. Stemmer dette? Hører mye ulike meninger om musikken ihvertfall!

Jeg vil si det stemmer, ja. I Xenoblade er det historien som drar deg ut til nye områder, mens i Xenoblade X blir det mer på eget initiativ eller gjennom side quests. Nå har ikke jeg kommet fryktelig langt, men det virker som om det er lagt opp til at man skal utforske på egenhånd før man kan begi seg ut på nytt story mission. For eksempel via kriterier som å utforske 20% av et område. Jeg vet ikke hva jeg liker best. Har vel positive og negative sider ved seg begge deler.

Når det gjelder karakterene, synes jeg originalen står best. Blir jo ikke like fylt med personlighet når man kan lage karakteren selv, som Glor nevnte tidligere. I bytte for personlighet har man fått utrolig mange muligheter da.
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Siterer Subject 17:
Jeg syns manualen dekker alt det viktigste. Kampsystemet skiller seg en del fra det første spillet, blant annet med tanke på party arts, healing osv. Spillet overlater mye til spilleren, så manualen er gull hvis man ikke forstår hvordan f. eks probes eller online-funksjoner fungerer. Et godt tips i starten er bare å spille i sitt eget tempo og nyte alle de utrolige utsiktene man får servert.


Skal nok ta dette i eget tempo og sette meg godt inn i det. Håper jeg får bruk for mine erfaringer med Monster Hunter til dette spillet. Der ble man ikke forklart så mye, heller. Gleder meg til å utforske den store verdenen. Det er en av de tingene som frister mest. Det ser utrolig bra ut fra videoene jeg har sett.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
7.8/10 - Need moar Shulk.

Nei, men jeg er nok enig med Rojalitet-Sannelig. Dette spillet grenser nærmest mot et MMO. Fokuset er lagt på fritt og åpent gameplay. Så langt synes jeg dette er gjort ganske bra, jeg har tross alt ikke fått tak i en Skell enda heller så.

Når det er sagt, så er historien, karakterene og den gudommelige musikken, årsaken til at originalen står igjen som et av de beste spillene jeg har spilt. Jeg tror ikke jeg kommer til å sitte igjen med et like sterkt inntrykk av dette til slutt. En slik åpen tilnærming med mindre fokus på historie, har jeg tross alt sett ganske mye av før.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Oblivia gir meg sterke assosiasjoner til Star Wars.
''eh'' - Link
  • 0
Det er ihvertfall en karakter som muligens overgår forgjengeren sin her. Heropon Tatsu
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Etter å ha spilt i over 100 timer kan jeg trygt si at dette er ett av årets beste spill. Det er utrolig gøy å utforske den gigantiske verdenen. Jeg fryktet at spillet skulle føles tomt og kjedelig, men det er heldigvis ikke tilfelle. Side-oppdragene er også en stor del av spillet. Større enn du kanskje tror. Valgene du tar i side-oppdragene har virkelige konsekvenser og karakterene er ofte mer interessante enn karakterene i storyen.
  • 0
Siterer Jurginator:
Etter å ha spilt i over 100 timer


Dayum. Skal si noen har stått på.

Har ikke fått lagt ned mer enn 25 timer selv. Godt det er juleferie snart.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg håper virkelig jeg får dette til jul. Hvis ikke mister jeg noen verdifulle dager til å spille på.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Vant det i kalenderen så jeg tar vel en titt når det dukker opp i posten. Er det viktig å ha spilt det andre spillet i serien for å få tak på dette, eller skal det gå greit å starte rett på dette spillet?
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Siterer heljar:
Vant det i kalenderen så jeg tar vel en titt når det dukker opp i posten. Er det viktig å ha spilt det andre spillet i serien for å få tak på dette, eller skal det gå greit å starte rett på dette spillet?

Det skal gå helt fint å starte på det nye. Ikke noe særlig sammenheng mellom historien i hvert fall. Kos deg!
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Siterer heljar:
Vant det i kalenderen så jeg tar vel en titt når det dukker opp i posten. Er det viktig å ha spilt det andre spillet i serien for å få tak på dette, eller skal det gå greit å starte rett på dette spillet?


Du vil nok ha en fordel når det gjelder å forstå kampsystemet, men jeg tror du skal klare deg greit uansett. Sett bort ifra gameplayet, så har spillene fint lite med hverandre å gjøre.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Var til en kompis og så spillet i aksjon. Gleder meg til å kunne spille det selv. Det ser stort og vakkert ut. Husker ikke hva questen het, men man skulle drepe en gigantisk skilpadde i level 16. Selv om kompisen min var i level 19, slet han veldig, men han klarte det etter rundt 8 forsøk. Morsomt når det fungerer på den måten.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Hvor langt har dere kommet? Jeg holder på med oppdragene man må gjøre før man får skell-sertifikat, hvis man kan kalle det for det. Veldig spennende spill. Er fornøyd med det. Forventet ingenting av historien siden at jeg hørte at den ikke skulle være så motiverende. Det stemmer for så vidt, men synes den tar seg opp der jeg er nå.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg tror jeg er på chapter 1 eller 12. Det er en stund siden jeg har spilt nå, men starter nok opp igjen straks. Skells var overraskende gøy. Syns historien er ganske ok for et spill med så mange MMO-elementer. Tar seg betraktelig opp etterhvert ja.

Affinity-oppdragene og mange sideoppdrag er kjempebra laget syns jeg. Skuffet over at X ikke dukket opp på årets spill-lista.
''eh'' - Link
  • 0
Hva gjør dere når dere går tom for skellforsikringer? Jeg lagrer ofte, spesielt før kamper og restarter spillet hvis jeg dør, men noen ganger er det uunngåelig. F.eks. når man har klart del 1 i en bosskamp og dør i del 2, så vil man gjerne fikse litt på utstyret osv imellom for å kunne slå ham i del 2. Må man bare punge ut eller finnes det noen smarte triks?

Kjører ren rosa stil når det gjelder skellsene, og de heter Knutfrid, Sug-Gunn, Brümlinn og den siste kommer jeg ikke på. Karakteren min heter Hildeknut og er en liten mørkhudet mann med et hjerte på kinnet.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Har begitt meg ut på spillet, men har ikke kommet så veldig langt. Tror jeg er på kapittel 4. Spillet har vært veldig bra så langt. Veldig mye innhold, og mye å sette seg inn. Spillet føles enormt! Kommer meg ikke videre i noctilum i story missionen dog, tror levelen min er for lav. Er på level 17. Har kalt karakteren min for Amaterasu
  • 0
Siterer projecthammer:
Kommer meg ikke videre i noctilum i story missionen dog


Lurer på om jeg ikke var i level 15 da jeg var en tur dit. Var litt kronglete å finne fram, men jeg hadde litt flaks.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Lurer på om jeg ikke var i level 15 da jeg var en tur dit. Var litt kronglete å finne fram, men jeg hadde litt flaks.

Kom meg gjennom etterhvert jeg og

Har fått tak i Skell nå, tror jeg var litt seint ute med å starte denne sekvensen. De eksamnene for å få lisensen gikk overraskende lett, etter å ha hørt fra andre at de skulle være ganske tidkrevende. Digger spillet fortsatt, særlig musikken liker jeg godt. Er ikke så fan av grindingen, og alle systemene som kommer sammen virker litt uoversiktlige, men designet og karakterene er flotte.
  • 0
Siterer projecthammer:
Er ikke så fan av grindingen


Det er helt klart en del oppdrag og missions som er ganske like, men det er å forvente av et så stort spill. Generiske sideoppdrag finnes vel i det fleste rollespill. Heldigvis syns ihvertfall jeg at hovedoppdragene går ganske lett etter å ha tatt noen sideoppdrag. Savner ikke enkelte punkter i f. eks Final Fantasy X hvor det kunne gå timer med random encounter-kamper for å slå en boss
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Savner ikke enkelte punkter i f. eks Final Fantasy X hvor det kunne gå timer med random encounter-kamper for å slå en boss

Har ikke vært borti så ille tilfeller, og spiller generelt lite jrpgs, så er nok derfor jeg syns grindingen er ille i xcx

Må si jeg liker utviklingen spillet tar etter man får tak i skells. Føler liksom jeg ser litt annerledes
på verdenen og syns utviklerne har vært flinke til å skalere opplevelsen slik at man til enhver tid har fiender og oppdrag å bryne seg på selv når man sitter i en stor mech.

Hvilken type skell bruker dere og hvilke våpen?
  • 0
Siterer Subject 17:
Savner ikke enkelte punkter i f. eks Final Fantasy X hvor det kunne gå timer med random encounter-kamper for å slå en boss


Nei, så ille er det da ikke. Men det vel skal litt til for å unngå grinding fullstendig i et rollespill.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Nei, så ille er det da ikke. Men det vel skal litt til for å unngå grinding fullstendig i et rollespill.


Det var nok mer min skyld enn spillets. Seymour Flux var en jævel.


Siterer projecthammer:
Siterer Subject 17 avner ikke enkelte punkter i f. eks Final Fantasy X hvor det kunne gå timer med random encounter-kamper for å slå en boss
Har ikke vært borti så ille tilfeller, og spiller generelt lite jrpgs, så er nok derfor jeg syns grindingen er ille i xcx

Må si jeg liker utviklingen spillet tar etter man får tak i skells. Føler liksom jeg ser litt annerledes
på verdenen og syns utviklerne har vært flinke til å skalere opplevelsen slik at man til enhver tid har fiender og oppdrag å bryne seg på selv når man sitter i en stor mech.

Hvilken type skell bruker dere og hvilke våpen?


Elma fikk Urban, så bruker jeg Amdusias på Lin og Lailah på meg selv.
Fikk lyst til å investere i flere, men etter hvert får man tilgang på Skells med høyere frame level, og de er mye dyrere (oppimot 4,3 millioner), så tenkte jeg like gjerne kunne spare. Våpen husker jeg ikke i farta, men jeg ennå ikke opplevd å finne utstyr i kamp som er bedre enn de dyreste man kan kjøpe. Det savner jeg litt, selv om det selvfølgelig er mye bedre å finne ting i kamp eller quests og spare pengene.

Og litt deilig at man kan kjøpe seg gjennom enkelte quests. F. eks de som lyder noe sånt som ''Find 10 small blue flowers in Noctilum''.

¨
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Elma fikk Urban, så bruker jeg Amdusias på Lin og Lailah på meg selv.

Og litt deilig at man kan kjøpe seg gjennom enkelte quests. F. eks de som lyder noe sånt som ''Find 10 small blue flowers in Noctilum''.

¨

Kjøpte lailah til meg selv jeg og, eneste som er kjipt med den er handlinga når man kjører.

Visste ikke at det gikk an. Er mye med spillet jeg har funnet ut av etterhvert, som på en måte har vært gjemt. På en måte liker jeg dette, fordi det oppfordrer til selvstudium, og jeg blir mer glad for ting jeg må jobbe for.
Trodde på forhånd at det skulle være balansert mellom de ulike skellsene, men de dyreste er jo overlegne på det meste. Man ser jo det også på prisen.

Kom til det punktet at jeg sparte til en level 50-skell. De er sabla dyre. Fikk tak i et par millioner før jeg dro på hybelen igjen. En vakker dag får jeg nok råa.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!