Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Assassin's Creed: Unity ~ Offisiell tråd ~


Gleder meg mest til selve spillet da selvfølgelig, men statuen blir også utrolig bra. Tror den kommer til å se bra ut på hyllen min.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Har noen av dere hørt noe av soundtracket som ligger på Youtube? Jeg gikk over de 14 sporene som er der, og må ærlig talt si jeg er veldig skuffet. Det høres kjedelig og ukreativt ut. Musikken er noe av det jeg alltid har likt ved AC spillene, men Unity gir meg et veldig svakt førsteinntrykk. Likte kanskje èn eller to av de som er på youtube, og da senkes forventningene mine til soundtracket en smule.

Om noen har lyst å finne ut om de er enige eller uenige, så ligger spillelisten her.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLEN0tRgJO8KWtd8lJJUSkhC
o0irYnjhJa
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Har noen av dere hørt noe av soundtracket som ligger på Youtube? Jeg gikk over de 14 sporene som er der, og må ærlig talt si jeg er veldig skuffet. Det høres kjedelig og ukreativt ut. Musikken er noe av det jeg alltid har likt ved AC spillene, men Unity gir meg et veldig svakt førsteinntrykk. Likte kanskje èn eller to av de som er på youtube, og da senkes forventningene mine til soundtracket en smule.

Om noen har lyst å finne ut om de er enige eller uenige, så ligger spillelisten her.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLEN0tRgJO8KWtd8lJJUSkhC
o0irYnjhJa


Er det Jesper Kyd som er kompoinisten? For det høres ikke sånn ut. Med andre ord er jeg enig med deg. Soundtracket her høres kjedelig ut. Hørte på de tre første på spillelisten og likte det ikke.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Har noen av dere hørt noe av soundtracket som ligger på Youtube? Jeg gikk over de 14 sporene som er der, og må ærlig talt si jeg er veldig skuffet. Det høres kjedelig og ukreativt ut. Musikken er noe av det jeg alltid har likt ved AC spillene, men Unity gir meg et veldig svakt førsteinntrykk. Likte kanskje èn eller to av de som er på youtube, og da senkes forventningene mine til soundtracket en smule.


Ikke helt overbevist, men venter med å bli skuffet til jeg har hørt den i selve spillet. Musikken pleier å gi en litt annen feeling da.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer albaga:
Er det Jesper Kyd som er kompoinisten? For det høres ikke sånn ut. Med andre ord er jeg enig med deg. Soundtracket her høres kjedelig ut. Hørte på de tre første på spillelisten og likte det ikke.


Kyd sluttet vel å lage musikken til AC spillene etter Revelations, Ezio sagaen med andre ord. Jeg satser bare på at soundtracket er ganske stort, og at dette bare er en liten smakebit.

Siterer Glorfindel:
Ikke helt overbevist, men venter med å bli skuffet til jeg har hørt den i selve spillet. Musikken pleier å gi en litt annen feeling da.


Ja, det er det jeg også satser på. Musikken får en helt egen følelse når man har en scene eller hendelse å knytte dem til.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer albaga:
Er det Jesper Kyd som er kompoinisten?


Nei det er visst en helt ny. Hadde de beholdt Brian Tyler fra Black Flag, så hadde jeg heller ikke vært bekymret.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Nei det er visst en helt ny. Hadde de beholdt Brian Tyler fra Black Flag, så hadde jeg heller ikke vært bekymret.


Har forstått det slik at det er tre forskjellige som jobber på det, inkludert ei frøken som var med på noen få spor i Black Flag soundtracket. Sarah Schachner, tror jeg det var.

http://assassinscreed.wikia.com/wiki/Assassin%27s_Creed:_Unity
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Har forstått det slik at det er tre forskjellige som jobber på det, inkludert ei frøken som var med på noen få spor i Black Flag soundtracket. Sarah Schachner, tror jeg det var.


Stemmer det. Men de to andre virker rimelig "ferske".
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Stemmer det. Men de to andre virker rimelig "ferske".


Ja, vi får bare satse på at de klarer å levere. De har litt å leve opp til med Unity soundtracket for min del, med tanke på at Black Flag soundtracket mest sansynlig er det jeg har likt best siden Assassin's Creed 2 soundtracket.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
De har litt å leve opp til med Unity soundtracket for min del, med tanke på at Black Flag soundtracket mest sansynlig er det jeg har likt best siden Assassin's Creed 2 soundtracket.


Truer words were never spoken.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Under to uker til lansering. Merker hypen begynner å komme litt. Har fremdeles ikke løst kabalen med WoD og Unity på samme dag. Men den tid, den sorg som jeg pleier å si.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Da har jeg ordnet fri torsdag og fredag etter lanssering for å leve meg skikkelig inn : )
  • 0
Noen andre som har problemer med å løse inn bonuskode fra Gamezone? Den Prussian Pack greia. Har prøvd et ukjent antall ganger nå, men får bare beskjed om at koden er ugyldig eller er utgått.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Dette svarer egentlig ikke på spørsmålet ditt, DSN. Men hva synes du som spillet så langt?

Bestemte meg for å vente med å kjøpe det til desember siden jeg nettopp forhåndsbestilte Far Cry 4(PS4) på Gamezone.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
Dette svarer egentlig ikke på spørsmålet ditt, DSN. Men hva synes du som spillet så langt?


Det gjør ikke noe, fikk ordnet det med en mail til Gamezone.

Liker det så langt. Ingen glitcher som har ødelagt opplevelsen noe særlig enda. Har fallt gjennom bakken to ganger, men det tror jeg skal være fikset nå. Har sett èn eller to teksturglitcher. Men ellers har det oppført seg pent. Det bør også nevnes at spillet ser veldig pent ut. Det er av typen hvor jeg noen ganger bare må stoppe på toppen av et tak og skue utover Paris.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Liker det så langt. Ingen glitcher som har ødelagt opplevelsen noe særlig enda. Har fallt gjennom bakken to ganger, men det tror jeg skal være fikset nå. Har sett èn eller to teksturglitcher. Men ellers har det oppført seg pent. Det bør også nevnes at spillet ser veldig pent ut. Det er av typen hvor jeg noen ganger bare må stoppe på toppen av et tak og skue utover Paris.


Sjæl egentlig. Har sett 1 svevende person, ellers har det vært et minimum av rariteter.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Siterer albaga ette svarer egentlig ikke på spørsmålet ditt, DSN. Men hva synes du som spillet så langt?

Det gjør ikke noe, fikk ordnet det med en mail til Gamezone.

Liker det så langt. Ingen glitcher som har ødelagt opplevelsen noe særlig enda. Har fallt gjennom bakken to ganger, men det tror jeg skal være fikset nå. Har sett èn eller to teksturglitcher. Men ellers har det oppført seg pent. Det bør også nevnes at spillet ser veldig pent ut. Det er av typen hvor jeg noen ganger bare må stoppe på toppen av et tak og skue utover Paris.


Nice. Det er godt å høre. Har så vidt sett noe av bilder og ingen trailere så dette burde bli bra.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Kontrollsystemet gir meg kreft. Herregud.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Kontrollsystemet gir meg kreft. Herregud.


Hva er så galt med det?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Hva er så galt med det?


Frustrerende som bare det. I forgjengerne har jeg tolerert at jeg løper feil noen ganger, men her blir jeg så sur over Arno skal løpe feil hele tida og være den minst smidige av alle snikmordere. Ikke kan han plystre og ikke kan han svømme stille heller. Dekningssystemet er ræva, og kommer man i fart, hopper han over objektet istedenfor å gjemme seg bak det. Det er så mye latskap som ligger bak.

I tillegg må jeg si at Arno er enda kjedeligere enn en viss indianer. Er som om de har prøvd å få til Ezio om igjen, men endt opp med et skall uten sjarm, vittighet eller noe som i det hele tatt minner om en personlighet som ikke tenker på annet enn hevn. Historien har vært så sykt lite inspirerende denne gangen som følge av at jeg ikke bryr meg om Arno.
  • 0
Er Unity og Rogue knyttet til hverandre? Leste et sted at man burde spille Rogue før Unity for å knyte sammen historiene. Om noen har et svar, no spoilers plz.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Er Unity og Rogue knyttet til hverandre?


Ganske sikker på det ja, men venter på å finne ut hvordan selv. Rogue og AC III er utvilsomt knyttet til hverandre, i hvert fall.

Kom meg gjennom prologen i natt, som jeg skjønte fint lite av. Helt siden 2009 har jeg vært vant til å ha systemspråket i AC tekstet på norsk, så når jeg begynner å innse at jeg kan glemme dette i Unity, så kan jeg endelig begynne å faktisk spille spillet.
  • 0
Da har jeg endelig fått spilt gjennom spillet og jeg konkluderer med at min mening om å ha AC som en årlig serie, og nå i verste fall 2 spill i året (Unity og Rogue) er en katastrofe for serien og kommer til å ødelegge for serien.

Framerate problemer, tekniske feil, et elendig persongalleri, en historie som jeg ikke brydde meg om idet hele tatt, et grusomt kontrollsystem osv.

Spillet er uten tvil vakkert, det er det, men spillet har så utrolig mange problemer at hele spillopplevelsen min blir totalt ødelagt.

Det beste som kom ut av Unity er alle bildene og vidoene som viste tekniske feil og frameraten problemene.

Unity er Ubisofts svar på Activision CoD Ghosts. Et spill som har ødelagt manges tillit til serien.
  • 0
Spiller Unity for tiden. Jeg kom igang litt etter at jeg kjøpte det fordi jeg var opptatt med GTAV så jeg hadde allerede installert oppdateringene da jeg begynte. Har ikke lagt merke til de store tekniske glitchene selv om spillet har avslutta brått en gang eller to. Men største problem med Unity er freerunning som til tider kan være helt på jordet. Jeg har ikke tal på hvor mange ganger jeg har skulle løpe fra noen skurker eller annet og plutselig finner meg selv på toppen av en lyktestolpe eller balanserende på en stol som tilfeldigivs var der. Eller når jeg løper langs taket og finner en tyv eller noen skurker jeg skal fikse og ikke kommer ned på bakken fordi jeg blir hengende fast i veggen og må slippe meg gradvis nedover. Frustrerende. Også kunne de godt spart seg disse "mikro"-transaksjonene. Når jeg allerede har betalt nesten 500,- for spillet er det unødvendig å lokke oss til å bruke flere hundre kroner ekstra.
Det finnes 10 typer mennesker. De som kan binærkode og de som ikke kan.
  • 0
Vel, jeg har nå endelig plukket det opp igjen. Bare i fengselsoppdraget alenet ble jeg så irritert at jeg vurderer å legge det fra meg igjen. Hvordan er det mulig for en utgiver å gi ut et produkt som så opplagt ikke er ferdig?

Altså, de har utrolig nok klart å forverre kontrolleren i spillet. Man skulle ikke tro at de skulle klare å gjøre den mer upresis og kranglete enn den var i forgjengerne, men det har de faktisk klart. Altså, og jeg unnskylder min bruk av ordet "altså", spillet bør forstå såpass at jeg skal løpe gjennom den åpne døra, ikke klatre på den. Mulig at de vil gjøre spillet mindre tilgivende for personlige feil, men det får være grenser. Litt logikk bør være mulig å implementere i spillet.

Uansett, forhåpentligvis kan historien og det å free-roame i Paris rette opp det svake inntrykket jeg har så langt.

/rantover
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!