Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Mass Effect ~ Offisiell tråd ~


For et spill!! Storkoser meg. Nå 25t brukt, og jeg tar det sloooow på hardcore!

Liker veldig godt "superbossene" de har på hver planet, som dragene i dragon age.
Tok meg godt 15-16 forsøk, og på hardcore føltes denne svære jævelen ut som en dark souls boss, i loved it! Også det at planeten var såpass kald, så jeg måtte passe på varmen gjorde kampen enda verre, og kulere.

Upopulær mening, men jeg koser meg mer med dette enn jeg gjorde med Witcher 3 atm.
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Upopulær mening, men jeg koser meg mer med dette enn jeg gjorde med Witcher 3 atm.


Farter rundt på nettet og prøver å få med meg meninger om spillet. 7/10 og 8/10 anmeldelser, selv om det er veldig bra, men det er så få som virker genuint hype på å spille det her. Jeg har sett mange nok videoer til å få med meg en hel del om spillet, men tviler fremdeles.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Liker veldig godt "superbossene" de har på hver planet, som dragene i dragon age.

Architects? Selv syntes jeg de kampene var ganske langdryge, gikk tom for ammo 7 ganger på min første (delvis pga. at den nektet å vise de svake punktene og jeg måtte kverke wave etter wave av Remnants, måtte dra vekk og komme tilbake for å resette den).

Etter det skrudde jeg ned fra hardcore siden jeg ikke er en fan av bullet sponges. Hadde likt det bedre hvis fiendene delte ut mer skade mot at de tålte litt mindre selv.

Fant en løsning med å bruke den Angara sniperen (høyest damage i spillet) for å oneshotte scrubs men det ble en litt vel passiv spillestil og litt vel mye quickscopes. Har det mye morsommere nå som jeg har byttet build og leker meg på normal.

Er dog enig i at spillet er bra, men det er for mange små irritasjonsmoment til at jeg vil si at det er veldig bra.

Lagt til 2017-03-28 20:56:
Siterer JoEy_Odd:
. Jeg har sett mange nok videoer til å få med meg en hel del om spillet, men tviler fremdeles.

Mye av det negative hviler på at spillet bommet å forventningene.

Animasjonene er dårlige men selv synes jeg det er rart at de fokuserer på akkurat det, ME har aldri hatt fantastiske animasjoner.

Selv synes jeg dialog og plot generelt er ganske dårlig skrevet og fremført og det er der det taper mest poeng hos meg. Mange av sideoppdragene har en distinkt MMO-feel ala det vi hadde i DA:I.

Det er også en del bugs her og der og andre ting som påvirker gameplay. Generelt ville jeg si at det er et bra spill men fans av ME burde forvente å bli skuffet på noen punkter.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Architects? Selv syntes jeg de kampene var ganske langdryge, gikk tom for ammo 7 ganger på min første (delvis pga. at den nektet å vise de svake punktene og jeg måtte kverke wave etter wave av Remnants, måtte dra vekk og komme tilbake for å resette den).

Etter det skrudde jeg ned fra hardcore siden jeg ikke er en fan av bullet sponges. Hadde likt det bedre hvis fiendene delte ut mer skade mot at de tålte litt mindre selv.


Yes, Architects. Har bare tatt den på isplaneten til nå, men sleit aldri med ammo - fordi det var massevis av det, og jeg trengte bare 1 boks per stage, så 3 bokser til sammen. Men mer damage? Er du gæren. Den bossen kunne bare knipse deg, så var du død. Han drepte meg så fort jeg ikke bevegde meg hvertfall.

Syntes ikke han tålte så mye, typ 30 skudd fra rifla mi for å få ned halve livet på beinet. Brukte også sånne discs, som tok 80% av beinet per disc.
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Syntes ikke han tålte så mye, typ 30 skudd fra rifla mi for å få ned halve livet på beinet. Brukte også sånne discs, som tok 80% av beinet per disc.

Whaaaat? Jeg fikk weakspot notification på omtrent halvparten av mine treff og jeg gikk tom flere ganger. Brukte opp de to ammoboksene ganske fort og måtte traske tilbake til FOBen (heldgvis var det en 100m unna)

Noe av grunnen var dog som nevnt over at fighten bugget seg og han ville ikke "åpne" beina. Endte med å ta en god del waves før jeg gikk litt unna til nærmeste FOB og det virket som det "resettet" han.

Mulig jeg bare hadde dårlige våpen *shrug* men jeg er ikke noe fan av å måtte bruke 3-4 headshots med Carnifex på den svakeste fienden i spillet.

Merket at jeg hadde det mye morsommere etter at jeg kunne "slippe håret løs" og kødde rundt så det reddet vel spillet litt for min del (+at jeg fant den sinnsykt morsomme komboen jeg nevnte tidligere).
Veni, Vidi, Dormivi
Tenkte å prøve ut den comboen senere!
The D' is silent.
  • 0
Her har vi nok mye av grunnen til at ME: Andromeda skuffet (videoen diskuterer et Kotaku intervju)
https://www.youtube.com/watch?v=MYvJhe9dMtU

(Intervju her http://kotaku.com/the-story-behind-mass-effect-andromedas-troubled-five-1795886428 )

Høres ut som de hadde store problemer med ledelse og konflikter noe som endte med at de sløste bort mye tid som da resulterte i at mye måtte rushes på slutten.

Selv om dette kanskje må tas med en klype salt (i og med at det ikke er bekreftet av Bioware eller EA og kilden er Kotaku..) virker det sannsynlig, spesielt med tanke på hvor latterlig dårlig en del av dialogen (og historien generelt) er, for ikke å snakke om utallige små irritasjonsmomenter.

Merkelig nok er Andromeda snudd litt på hodet i forhold til andre Bioware spill etter min mening; i stedet for å ha god historie og ok'ish kampsystem har det gått til å ha et underholdende kampsystem men utrolig slapp og dårlig historie.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Dette er ikke noe som man trenger å ta med en klype salt. Jeg har også snakket med flere av dem Schreier har snakket med, og de jobber for Bioware Montreal.

Artikkelen gir ikke bare en fin oversikt over hva som skjedde med Andromeda, men også akkurat hvor mange faktorer som spiller en rolle i utviklingen av spill. Om noen av dere liker å kun legge skylden på utgiverne, utviklerne, eller hva det nå er bør denne helt klart leses.
Den artikkelen er veldig bra, men trist lesning. Jeg synes det er rart at EA har tillatt et slikt kaos (kanskje de ikke visste, men som utgivere er det rart det ikke har kommet opp under deadlines o.l.). "Skylden" IMO er ikke hos arbeidsmaurene, men i de forskjellige project management stillingene. Er faktisk vanvittig at de har fortsatt videre når kampen om klokka har vært både for å forsøke å videreutvikle en spillmotor samtidig som man skal lage et såpass omfattende spill. Jeg blir litt matt, og synes det hele virker som en uerfaren gjeng med ledere som har latt seg villede av kule ideer.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!