Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Bloodborne ~ Offisiell tråd ~


Siterer albaga:
Nå skjønner jeg ikke hvor jeg skal da.


Om du har tatt bossen i Grand Cathedral, så skal du til høyre (om du står ved inngangen og ser utover) i det store området rett utenfor, der all den Madman's Knowledgen ligger.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Om du har tatt bossen i Grand Cathedral, så skal du til høyre (om du står ved inngangen og ser utover) i det store området rett utenfor, der all den Madman's Knowledgen ligger.


Takk skal du ha!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
Prøver å finne nye veier i skogen, men blir jo voldtatt av alle fiendene.


Det kan være et godt tegn på at du går riktig vei

Fullførte spillet for noen timer siden selv. Strengt tatt upåklagelig. Forstår det slik at det er tre forskjellige slutter, men ble relativt fornøyd med min.

Eneste jeg egentlig vil klage på ved dette spillet, er lip synchen. Den eksisterer jo egentlig ikke, men siden alt det andre ved Bloodborne er så utrolig bra, velger jeg å overse det.

Lookit at this, btw. Kan bli bra.
http://myfigurecollection.net/item/251003
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Da ble jeg også ferdig med spillet.

Meget bra spill. Er første gang jeg har spilt et From Sodtware spill. Må si det beste med spillet var mestringsfølelsen hver gang du klarte noe. Og verdenen. Sykt vakkert spill på en litt forstyrrende måte.

Glad Sony har fått suksess med dette spillet.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Er på NG+ og har slått Gascoigne. Det er jaggu en del lettere nå ja, men jeg har tatt en lang pause fra spillet da jeg har hatt andre ting å tulle med. Fik platinum på første playthrough med litt lagrings-triks.

Forresten hva slags våpen er det folk har foretrukket? Holdt meg selv til Blunderbuss og Ludwig's Holy Blade i og med at jeg bygde mest på strength og en god del skill på siden. Burial Blade har blitt min secondary.
Pray for the Kahn's mercy.
  • 0
Siterer Andrilza:
Forresten hva slags våpen er det folk har foretrukket?


Rullet med Hunter's Axe under den første halvdelen, før jeg skiftet over til Kirkhammer. På NG+ bruker jeg Ludwig's Holy Blade, sammen med Kirkhammeren. Har snart 50 i både skill og strength da, så vurderer å leke meg litt med noen skill-våpen snart.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Rullet med Hunter's Axe under den første halvdelen, før jeg skiftet over til Kirkhammer. På NG+ bruker jeg Ludwig's Holy Blade, sammen med Kirkhammeren. Har snart 50 i både skill og strength da, så vurderer å leke meg litt med noen skill-våpen snart.


Øksa ser utrolig bra ut, burde nesten tatt en titt på den. Brukte Saw Cleaver og litt Rifle Spear frem til jeg fikk Ludwig's, funket nokså greit de også. Blade of Mercy og Burial Blade er vel begge ganske gode skill-våpen.
Pray for the Kahn's mercy.
  • 0
Holder på med New Game+ nå, for å få den tredje og siste slutten. Overaskende fresht å spille NG+ egentlig. Ting føles mer utfordrende og givende. Har tatt Vicar Amelia, som tålte en hel del mer i NG+ enn hun gjorde første gangen. Men det er bare gøy, da får jeg mer tid til å lytte til den dødsbra musikken som brukes i den kampen
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Har tatt Vicar Amelia, som tålte en hel del mer i NG+ enn hun gjorde første gangen.


Har akkurat tatt Vicar Amelia sjæl, bare på NG++. Trodde hun skulle være litt lettere enn hun var på NG+, siden scalingen fra NG+ til NG++ ikke er like brutal som fra NG til NG+. Tok feil der ja, hun var fortsatt like jævlig.

Og Defiled Chalice er noe forbanna herk. Mangler bare å bli ferdig med Chalice Dungeonsene og få den siste slutten, så blir det platina på meg.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Har akkurat tatt Vicar Amelia sjæl, bare på NG++. Trodde hun skulle være litt lettere enn hun var på NG+, siden scalingen fra NG+ til NG++ ikke er like brutal som fra NG til NG+. Tok feil der ja, hun var fortsatt like jævlig.


Haha, såpass. Klarte henne fortsatt på første forsøk, så hun har ikke fått gleden av å få has på meg enda. Gyver sikkert løs på NG++ før eller siden, mye gøyere enn å starte ny save egentlig.

Siterer Grallen:
Og Defiled Chalice er noe forbanna herk. Mangler bare å bli ferdig med Chalice Dungeonsene og få den siste slutten, så blir det platina på meg.


Har kommet meg til Defiled Chalice jeg også, tror jeg har nappet noen hår fra skalpen siden jeg kom meg frem dit. Synes Chalice Dungeons er noe av det svakeste ved hele spillet, men forsåvidt greit tidsfordriv om man vil komme bort fra det andre i spillet. Bare synd hele greia er relativt lite givende, så sant man ikke er ute etter platina.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Haha, såpass. Klarte henne fortsatt på første forsøk, så hun har ikke fått gleden av å få has på meg enda.


Det er ganske imponerende. Tror Vicar Amelia på NG+ er den bossen jeg har død mest mot.

Siterer dark samus nemesis:
Synes Chalice Dungeons er noe av det svakeste ved hele spillet


Det er jeg helt enig med. Syns det hadde vært bedre med mer skikkelig content, istedet for Chalice Dungeons. For de har en del kule bosser der som de kunne brukt andre steder.

Siterer dark samus nemesis:
Bare synd hele greia er relativt lite givende, så sant man ikke er ute etter platina.


Vel, man kan jo finne Blood Rocks i Depth 5 dungeons, det er jo noe.
Let the voice of love take you higher
  • 0
  • Los
  • Los
En enkel fiks for å gjøre Chalice Dungeons litt gøyere hadde vært å gitt dem en inngang i spillverdenen for å knytte dem tettere til verdenen og lore. Nå føles det helt separat og litt irrelevant..
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Grallen:
Det er ganske imponerende. Tror Vicar Amelia på NG+ er den bossen jeg har død mest mot.


Shadow of Yharnam er den jeg sliter mest med. Klarte det nesten på andre forsøk, men de slangene som kommer fra bakken er helt på trynet...

Siterer Grallen:
Det er jeg helt enig med. Syns det hadde vært bedre med mer skikkelig content, istedet for Chalice Dungeons. For de har en del kule bosser der som de kunne brukt andre steder.


Bossene er vel noe av det eneste som har gjort at jeg har kommet meg så langt i Chalice Dungeons. Gøyalt med nye utfordringer, men skulle heller sett at de brukte dem i selve spillet, ja.

Siterer Grallen:
Vel, man kan jo finne Blood Rocks i Depth 5 dungeons, det er jo noe.


Ja, det er jo forsåvidt det. Bare synd man må gjennom en hel del for å komme seg så dypt.

Siterer Los:
En enkel fiks for å gjøre Chalice Dungeons litt gøyere hadde vært å gitt dem en inngang i spillverdenen for å knytte dem tettere til verdenen og lore. Nå føles det helt separat og litt irrelevant..


Ja, sier meg enig der. Vi får satse på at DLCet som kommer ikke har noe med Chalice Dungeons å gjøre. Når vi snakker om DLCet, btw. Noen tanker om hva det kan gå ut på?
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Shadow of Yharnam er den jeg sliter mest med. Klarte det nesten på andre forsøk, men de slangene som kommer fra bakken er helt på trynet...


Ta magikeren til slutt. Det er veldig lett å stunlocke han, noe som gjør det vanskelig for han å tilkalle slangene.

Siterer dark samus nemesis:
Ja, det er jo forsåvidt det. Bare synd man må gjennom en hel del for å komme seg så dypt.


Jau, spesielt de første er et ork å komme seg gjennom, ettersom de ikke byr på noen utfordring.

Siterer dark samus nemesis:
Når vi snakker om DLCet, btw. Noen tanker om hva det kan gå ut på?


Jeg håper vi får noe som forklarer mer rundt Byrgenwerth, Nightmare-realmen of The School of Mensis eller The Great Ones. Det er de aspektene av loren jeg syns er mest interessant.

Og når vi er inne på loren, her er en veldig bra video av youtube-brukeren VaatiVidya som tar for seg historien i Bloodborne, om noen ikke har sett den https://www.youtube.com/watch?v=wjWOy6ioVHI&ab_channel=Va
atiVidya
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Ta magikeren til slutt. Det er veldig lett å stunlocke han, noe som gjør det vanskelig for han å tilkalle slangene.


Er stort sett det jeg bruker å gjøre. Ting har bare blitt litt kaotisk siden de virker litt mer intense enn før Noen anbefalte våpen eller drakter jeg bør bruke? Har brukt mye Charred Hunters Set, siden den har høy motstand mot ild, men kanskje fysisk beskyttelse er bedre?

Siterer Grallen:
Jau, spesielt de første er et ork å komme seg gjennom, ettersom de ikke byr på noen utfordring.


Walk in the park, som de sier. Pthumerian descendant bossen var en liten utfordring den første gangen, men ganske lett de andre gangene.

Siterer Grallen:
Jeg håper vi får noe som forklarer mer rundt Byrgenwerth, Nightmare-realmen of The School of Mensis eller The Great Ones. Det er de aspektene av loren jeg syns er mest interessant.


Jeg håper også på Byrgenwerth, ser for meg det har skjedd mye sprøtt der, som har potensiale til å ha veldig god lore. Noe angående Healing Church har jo potensiale til å bli godt DLC det også.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Noen anbefalte våpen eller drakter jeg bør bruke? Har brukt mye Charred Hunters Set, siden den har høy motstand mot ild, men kanskje fysisk beskyttelse er bedre?


Kjører full fysisk beskyttelse med Yahar'gul-settet jeg. På våpenfronten bruker jeg sverdformen av Kirkhammeren eller en-hånds-sverdformen til Ludwig's Holy Blade. Parry'ing er også veldig effektivt mot de, bruker du det?

Siterer dark samus nemesis:
Pthumerian descendant bossen var en liten utfordring den første gangen, men ganske lett de andre gangene.


Sleit veldig med Bloodletting beast i Lower Pthumeru Chalice jeg. Men sitter fast på Watch Dog of the Old Lords i Defilde Chalice jeg nå.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Kjører full fysisk beskyttelse med Yahar'gul-settet jeg. På våpenfronten bruker jeg sverdformen av Kirkhammeren eller en-hånds-sverdformen til Ludwig's Holy Blade. Parry'ing er også veldig effektivt mot de, bruker du det?


Får kanskje prøve meg på den jeg også da. Kjører du forskjellige sett for hver anledning, eller har du samme drakt gjennom hele spillet? Såkalt fashion-borne, eller hva de nå kaller det

Siterer Grallen:
Sleit veldig med Bloodletting beast i Lower Pthumeru Chalice jeg. Men sitter fast på Watch Dog of the Old Lords i Defilde Chalice jeg nå.


Den klarte jeg faktisk på første forsøk, selv om det var på veldig hengende håret. Har forstått det slik at det er enda et Bloodletting beast lengre nede i en annen Chalice, vet du om det stemmer?
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Kjører du forskjellige sett for hver anledning, eller har du samme drakt gjennom hele spillet? Såkalt fashion-borne, eller hva de nå kaller det


Kjører stort sett Yahar'gul-settet hele tiden. Både fordi det ser badass ut, og fordi jeg tror det er det med høyest fysisk beskyttelse. Eneste gangen jeg bytter er i bosskampen mot Rom, da bruker jeg det med høyest arcane-defence.

Siterer dark samus nemesis:
Har forstått det slik at det er enda et Bloodletting beast lengre nede i en annen Chalice, vet du om det stemmer?


Jau, er visst en i Great Pthumeru Ihyll Chalice, og den er hodeløs. Da blir den sikkert noe vanskeligere, ettersom hode var weak-spot.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Kjører stort sett Yahar'gul-settet hele tiden. Både fordi det ser badass ut, og fordi jeg tror det er det med høyest fysisk beskyttelse. Eneste gangen jeg bytter er i bosskampen mot Rom, da bruker jeg det med høyest arcane-defence.


Yahar'gul settet er ganske nice, ja. Selv bruker jeg stort sett hunter frakken man finner like utenfor Oedon Chapel, sammen med Black Church Hat. Synes det blir en relativt kul kombinasjon, i det minste når jeg ikke skal fokusere på hvilke stats som er viktige.

Siterer Grallen:
Jau, er visst en i Great Pthumeru Ihyll Chalice, og den er hodeløs. Da blir den sikkert noe vanskeligere, ettersom hode var weak-spot.


Høres...gøyalt ut. Blir vel noen dødsfall da tenker jeg...

Kjøpte forresten Bloodborne Soundtracket her om dagen, sammen med noe annet stæsj. Gleder meg mildt sagt relativt mye til å få det i posten.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Masse digge nye våpen som ble vist frem i DLC-traileren. Gleder meg enda mer på DLC'en nå.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Masse digge nye våpen som ble vist frem i DLC-traileren. Gleder meg enda mer på DLC'en nå.


Det ene minner meg mer om et pizzahjul enn noe annet da, men det kan jo hende det er gøy å bruke.

Gleder meg drøyt mye nå.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Om folk her har platina i spillet, så anbefaler jeg å sjekke mailen sin. Fikk akkurat en kode til et ganske nice Theme til PS4en på grunn av det.
Let the voice of love take you higher
  • 0
  • Los
  • Los
Ble ferdig med NG+ i dag. Jeg har hatt en laaang pause (The Witcher 3), men etter DLC-en ble annonsert fikk jeg veldig lyst å komme meg gjonnom NG+. Så, done.

Når The Old Hunters kommer ut tror jeg faktisk at jeg skal lage en ny karrakter og begynne på scratch..
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Jeg var så dum at jeg skulle koble til strømkabelen til dataen min inn i skjøteledningen der PS4 også var plassert. Jeg hadde akkurat kommet meg til Shadow of Yharnman, og i det jeg koblet til strømkabelen ble skjøteledningen overbelasta... Dermed kortslutta PS4 og all data på Bloodborne er sletta! Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig!? Klarer ikke å hente opp data igjen, så nå vet jeg ikke om det er verdt å starte på nytt...

Ellers likte jeg storyen veldig godt og vanskelighetsgraden. Det er gøy når man blir skikkelig utfordra og endelig klarer det. Men som sagt, vet ikke om jeg orker å starte på nytt etter så mye slit. Haha, får nesten dårlig samvittighet overfor meg selv og spillet...
  • 0
Du er ikke så heldig å ha en Plus-konto som har laste opp en av lagringsfilene dine da, Linn Louise?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!