Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Don't Starve-tråden (indie-spill)


Don't Starve er et overlevelsesspill lansert i 2013 av Klei Entertainment og finnes på en rekke plattformer. Man våkner opp i en ukjent verden og prøver å utnytte ressursene rundt seg for å overleve lengst mulig. Gjennom erfaring lærer man seg nye triks slik at man kan holde ut lenger.

Spillet har siden lanseringen fått flere dlc-pakker med nytt innhold.

Selv har jeg blitt hektet på dette spillet og akter å fortsette en god stund til, og det anbefales på det sterkeste. Er det flere her inne som spiller det for tiden?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Selv har jeg blitt hektet på dette spillet og akter å fortsette en god stund til, og det anbefales på det sterkeste.


Det måtte jo ha vært essensielt for at du skulle lage tråden.

Ellers, liker kjedereaksjonen av folk som lager tråder nå - og det er sjeldent et indiespill som dette, får sin egen tråd. Keep it going!
  • 0
Siterer SirThomas:
Det måtte jo ha vært essensielt for at du skulle lage tråden.


Haha, ja, var nok ikke tilfeldig.

Siterer SirThomas:
Ellers, liker kjedereaksjonen av folk som lager tråder nå - og det er sjeldent et indiespill som dette, får sin egen tråd. Keep it going!


Hvis jeg har lyst til å snakke om et spill som ikke har en egen tråd, lager jeg den. Det burde være regelen. Det er credz til de som er first!!!1 Bra at folk lager nye tråder.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Har ikke rørt spillet noe særlig siden 2014, men hender man samler noen kompiser og spiller DST. Klarte helt ærlig aldri å bli skikkelig hekta på det, sikkert fordi jeg føler hele greia er et skikkelig ork å spille. Men det er vel kanskje definisjonen på et godt survivalspill.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Jeg er ikke den største fanen av "openworld crafting survival (sometimes horror)" spill, men Dont Starve er litt artig når man spiller Together. See what I did there?

Men seriøst, det er et bra spill som fenger meg i små doser når jeg kan spille det med noen. Og det er et stooort pluss at spillet både ER og føles ferdig, i motsettning til de fleste andre spillene i samme (eller tilsvarende) sjanger.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer AcH Clawed:
Har ikke rørt spillet noe særlig siden 2014, men hender man samler noen kompiser og spiller DST. Klarte helt ærlig aldri å bli skikkelig hekta på det, sikkert fordi jeg føler hele greia er et skikkelig ork å spille. Men det er vel kanskje definisjonen på et godt survivalspill.


Hvordan er DST ift. originalen? Det er kanskje ikke et spill for alle, men for en som meg, passer det perfekt. Har spilt 11 timer allerede ...

Siterer Crazy Kraken:
Jeg er ikke den største fanen av "openworld crafting survival (sometimes horror)" spill, men Dont Starve er litt artig når man spiller Together. See what I did there?


Haha!

Siterer Crazy Kraken:
Men seriøst, det er et bra spill som fenger meg i små doser når jeg kan spille det med noen. Og det er et stooort pluss at spillet både ER og føles ferdig, i motsettning til de fleste andre spillene i samme (eller tilsvarende) sjanger.


Enig i at spillet føles veldig ferdig. Det er mer enn sitt konsept -- det er fullt av morsomme detaljer og føles rett og slett dypt. Akkurat det har mye å si på opplevelsen.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Hvordan er DST ift. originalen?


Er det ikke så godt som det samme spillet, egentlig?

Så du spiller det altså mest alene, remote? Det hadde ikke jeg klart tror jeg...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer remote:
Hvordan er DST ift. originalen?


Har ikke holdt meg så veldig oppdatert på DST i det siste, men forrige gang vi spilte det så hadde det alt innholdet som Vanilla og Reign of Giants har. Er helt og holdent det samme spillet, men du kan ta med vennene dine for å spille... sammen.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Så du spiller det altså mest alene, remote? Det hadde ikke jeg klart tror jeg...


Ja, jeg tenkte at jeg måtte lære meg spillet før jeg vurderte å kjøpe DST. Vi får se om jeg kommer så langt.

Siterer AcH Clawed:
Har ikke holdt meg så veldig oppdatert på DST i det siste, men forrige gang vi spilte det så hadde det alt innholdet som Vanilla og Reign of Giants har. Er helt og holdent det samme spillet, men du kan ta med vennene dine for å spille... sammen.


Ok. Man må vel kommunisere en hel del når man spiller med andre? Hvis de ikke skjønner selv hva de skal gjøre, liksom. Tipper at det kan bli en del krangling?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Ok. Man må vel kommunisere en hel del når man spiller med andre? Hvis de ikke skjønner selv hva de skal gjøre, liksom. Tipper at det kan bli en del krangling?


I og med at jeg bare har spilt det med venner, og vi alltid sitter i samme rom eller er i et chatteprogram sammen så har vi aldri hatt det problemet, men kommunikasjon er ganske viktig ja. Alle har forskjellige måter de ønsker å gjøre ting på, så ting går fort til helvete hvis ingen prioriterer riktige ting. Ta for eksempel hvis alle går på jakt, rensker hele området for dyr og får masse kjøtt, men ingen lager et kokekar eller felt hvor man kan så mat, da holder man ikke lenge.

Krangling har vi faktisk aldri hatt noe av, men igjen, har alltid bare spilt med venner så vi er liksom på lag uansett.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer AcH Clawed:
I og med at jeg bare har spilt det med venner, og vi alltid sitter i samme rom eller er i et chatteprogram sammen så har vi aldri hatt det problemet, men kommunikasjon er ganske viktig ja. Alle har forskjellige måter de ønsker å gjøre ting på, så ting går fort til helvete hvis ingen prioriterer riktige ting. Ta for eksempel hvis alle går på jakt, rensker hele området for dyr og får masse kjøtt, men ingen lager et kokekar eller felt hvor man kan så mat, da holder man ikke lenge.

Krangling har vi faktisk aldri hatt noe av, men igjen, har alltid bare spilt med venner så vi er liksom på lag uansett.


Haha, kan forestille meg forskjellige scenarioer. Jeg vil først prøve å mestre enspilleren før jeg prøver meg på flerspilleren, tror jeg. Men det kan sikkert bli utrolig artig å spille med en til.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Haha Vurderte å kjøpe det pga achievementsene, men så såg eg at gameplay ikke var bra og prisen var for høy for ett slik dårlig spill.
Rainbow Mushroom
  • 0
Siterer Akres:
Vurderte å kjøpe det pga achievementsene, men så såg eg at gameplay ikke var bra og prisen var for høy for ett slik dårlig spill.


Jeg døde litt inni meg nå.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer Akres:
dårlig spill.


What did i just read....?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Akres:
Haha Vurderte å kjøpe det pga achievementsene, men så såg eg at gameplay ikke var bra og prisen var for høy for ett slik dårlig spill.


Ja, det høres litt fordomsfullt ut. Det er mye gøyere å spille enn å se på.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!