Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Game of the Year ~ Offisiell tråd ~


Siterer Eirik Hyldbakk Furu:
Men først må den hersens backlogen bort.


Hva består denne hersens backlogen av?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Eirik Hyldbakk Furu:
Men først må den hersens backlogen bort.


I feel your pain. Men man har seg selv å takke når man kjøper flere spill enn det man har tid til å spille. Selv klarte jeg ikke vente med FFXV, så da ble resten av backloggen satt på vent.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Resident Evil 1 Remaster, The Witcher 3-utvidelsene, Doom, Titanfall 2, Firewatch, FFXV, Batman: Arkham Knight, MGS V, Tearaway, Ratchet & Clank, The Last Guardian, Dishonored 2, Battlefield 1 og Alien Isolation
Siterer Eirik Hyldbakk Furu:
Resident Evil 1 Remaster, The Witcher 3-utvidelsene, Doom, Titanfall 2, Firewatch, FFXV, Batman: Arkham Knight, MGS V, Tearaway, Ratchet & Clank, The Last Guardian, Dishonored 2, Battlefield 1 og Alien Isolation


Ikke verre nei. Jeg har heldigvis klart å kutte godt ned på min. Av spill jeg har liggende, tror jeg det kun er Bloodborne og Brotherhood og Revelations på AC-samlingen. Av gjenstående spill i år, er det vel bare Ratchet & Clank og The Last Guardian jeg har veldig lyst til å prøve.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Eirik Hyldbakk Furu:
Batman: Arkham Knight


Det er en del av min backlog og.. Grunnen er at saven min klikket elns, for plutselig ble jeg satt to eller tre timer tilbake i progress, og da gadd jeg ikke mer! Mulig jeg tar det opp i framtiden, men akkurat nå kan det bare ligge på hyllen uten å få noe kjærlighet.
Siterer SirGalahad:
Siterer Eirik Hyldbakk Furu:Batman: Arkham Knight

Det er en del av min backlog og.. Grunnen er at saven min klikket elns, for plutselig ble jeg satt to eller tre timer tilbake i progress, og da gadd jeg ikke mer! Mulig jeg tar det opp i framtiden, men akkurat nå kan det bare ligge på hyllen uten å få noe kjærlighet.


Samme her. Eller fikk ikke buggen eller det, men det likker i backlogen, kanskje engang, men ja det liker å støver, likte city utrolig godt samt asylum, knight bare funket ikke. Og det var alt for forutsigbart.

Men, dog min backlog er enorm har rundt 50+ spill jeg har lyst å runne.
Siterer Xtord:
Men, dog min backlog er enorm har rundt 50+ spill jeg har lyst å runne.


Haha, wow! Har nok over 20 selv. For mange gode spill, for lite tid.

Må få fullført slutten på FF XV, men så er BF1 så bra at jeg vil bruke ferien min på det heller!
Siterer SirGalahad:
Haha, wow! Har nok over 20 selv. For mange gode spill, for lite tid.

Ser den, akkurat litt det problemet jeg har , selv om det skal sies at mye av backlogen min er gamle spill, men det er en del nye der å. Pluss evnt spill som jeg kommer til mest sannsynlig å kjøpe når det kommer på salg.

Siterer SirGalahad:
Må få fullført slutten på FF XV, men så er BF1 så bra at jeg vil bruke ferien min på det heller!

FF XV ja det er også et spill jeg må få sterk vurdert å kjøpe etterhvert. Ikke sant, så lenge du har det kos så er det vel greit, å bruke ferien på BF 1.
  • 0
Siterer Xtord:
FF XV ja det er også et spill jeg må få sterk vurdert å kjøpe etterhvert. Ikke sant, så lenge du har det kos så er det vel greit, å bruke ferien på BF 1.


True, tar det som det kommer. Spiller det jeg føler for, ikke vits å spille noe bare for å få det fullført. Skal nok få kost meg igjennom slutten på XV snart
Siterer SirGalahad:
True, tar det som det kommer.

ja , det er smart å ta det som det kommer. Som du sier ikke vitså spille noe bare får å få det fullført. Allikevel har jeg en stor backlog av spill jeg skal få fullført eller i hvertfall gi et ærlig forsøk å få prøvd.
Nice, får håpe siste delen av xv er bra.
Har også en rimelig laaaang backlog...
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
Siterer Taktikkeren:
Har også en rimelig laaaang backlog...


Du får begynne idag, la 2017 bli året du virkelig klarte det.
  • 0
Siterer Xtord:
Nice, får håpe siste delen av xv er bra.


Oh, it is. It is.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Oh, it is. It is.

Det er nice da
  • 0
Siterer Glorfindel:
Oh, it is. It is.


Yeah, ble bare litt demotivert av Ravus, men klarer sikkert å kicke assen hans etterhvert.
Da ble jeg ferdig med Final Fantasy XV og!
Litt småkjipt spillår 2017, med få interessante titler. Spilt 14 nye spill, som er omtrent 1/3 av det som er gjennomsnittet for meg hvert år. Men det er som kjent kvaliteten det går på, og det har kommet noen perler i år. Kan være GotY listen hadde sett annerledes ut om jeg eide en Ps4 og Switch, men det gjør jeg da altså ikke. Så min liste er som følger:

1. Resident Evil VII

Har ikke klart å like RE serien før i år, men så kom dette. Og jeg klarte ikke slutte å spille det. 7 gjennomganger tror jeg det har blitt i år, og jeg er enda ikke ferdig med alt. Kjøpte det både på Steam og etterhvert XO, og jeg tror det blir flere gjennomganger fremover.
Ga meg også lyst til å spille de tidligere spillene, hvor det etterhvert sa stop med RE5, fordi jeg ikke klarer en av bossene lol.

2. Assassin's Creed Origins

Hadde nesten ingen tro på serien lenger, men dette har overbevist meg om at det fremdeles er håp. Ikke helt ferdig med storyen, men har spilt nok til at det fortjener en andreplass. Beste spillet i serien.

3. Nier Automata

Fikk ikke sett alle endingene, ettersom saven min døde etter 1 eller 2 gjennomspillinger, men det jeg fikk spilt var veldig ålreit. Sjelden jeg spiller den typen spill, men dette er blandt de bedre.

4. Nioh

Begynte på det når Steam utgaven kom. Vet ikke hvor langt jeg er kommet, men nok til at det får en fjerdeplass. Nioh er det nærmeste jeg har kommet Dark Souls i år, og selv om jeg ikke kan fordra vanskelige spill ellers, er det noe som gjør at jeg ikke får nok av å dø gang på gang i denne typen spill.
Designet utmerker seg også, spesielt på noen av bossene.

5. Cuphead

Et kort og ekstremt repetitivt spill, som får en femteplass utelukkende på grunn av designet. Musikken kunne også vært et pluss, men låtene er for like utover i spillet, så de blir masete etterhvert og jeg måtte skru av lyden.
Tror ikke jeg kommer til å spille det igjen, men det var ålreit underholdning et par dager, og igjen jeg har virkelig sans for designet.

Så noen skuffelser:

Mass Effect Andromeda

Skrev en lang negativ post etter å ha prøvd 10 timers demoen ved release. Har nå spilt litt igjen etter det har blitt gratis i EA Access vault. Men selv etter noen oppdateringer som ser ut til å ha fikset det meste av bugs, sliter det fremdeles med den største feilen av alle. Det er et dørgende kjedelig spill.

Outlast II

Ikke så mye å si om spillet, annet enn at det ikke leverer den samme atmosfæren som det forrige spillet. Storyen føltes også litt halvhjerta.

Yooka-Laylee

Jeg liker plattformspill, og spesielt de som spiller på nostalgi. Men dette snublet dessverre ganske kraftig. Det er ikke gøy, det er ikke pent å se på, og musikken føles som en dårlig kopi av Banjo Kazooie sitt soundtrack. Og jeg ser ikke helt hvem det er laget for, for det har ikke noe særlig nostalgi å by på for meg, og det ser ut til å være for vanskelig for de yngste spillerne. Blandt annet nevøen til madammen klarte ikke gjøre stort annet enn å surre rundt på måfå og samle fjær. De faktiske utfordringene måtte jeg hjelpe med. Så kanskje denne typen spill bør få hvile i fred, så kan jeg heller hente frem N64 om jeg trenger en nostalgi trip.
  • 0
Småkjipt hvis du har X1 ja. Går glipp av Persona 5.
Siterer TK Art:
Litt småkjipt spillår 2017, med få interessante titler.


Snarere tvert imot for min del. Men som du selv sier, så mister du en del ved mangelen på PS4 og Switch. Jeg har i tradisjon tro, planer om å skrive en egen liste ved slutten av året, så jeg skal ikke røpe noe om hvilke titler det eventuelt kan være
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Tror jeg har topp 5 klar nå, men jeg må gjøre meg ferdig med et par titler før jeg poster den, bare for å være helt sikker.
Let the voice of love take you higher
I klassisk meg-stil vil jeg trolig ha GOTY 2017-listen klar rundt 2020.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Skal nok få skrevet en goty-liste her eller en blogg mot nyttår. Blir nok bare en topp 5. Har bare fullført 7 spill fra i år.
  • 0
Horizon Zero Dawn foran Zelda: Breath of the Wild her. Ikke spilt Persona 5...
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!