Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Nioh ~ Offisiell tråd ~


Nioh er et action-RPG utviklet av Team Ninja.

Spillet er sagt å være en blanding av Team Ninjas egen serie: Ninja Gaiden og Soulsborne spillene. Både i design og vanskelighetsgrad.

Nioh finner sted i Japan på 1600-tallet. Her møter vi den første europeiske samuraien William. Gjennom spillets gang støter William på vanlige mennesker, men også overnaturlige vesener kalt yokai, han må bekjempe.

Nioh's kampsystem er bygget opp etter samme oppskrift som Soulsborne, der unnvikelse, parrering og tålmodighet er sentrale faktorer. Våpnene har videre 3 ulike "stands" som avgjør hastigheten og skaden som kan påføres.

Spillet har ellers flere likheter med nevnte serie, der du respawner og levler opp ved Shrines, samler sjeler fra fiender kalt Amrita og ellers tilpasser karakteren etter en nokså omfattende oppskrift.

Nioh ble lansert i februar i år.

E3 2016 Trailer.

PSX 2016 Gameplay Trailer.

Launch Trailer.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Nioh er et spill jeg i utgangspunktet ikke var interessert i, sikkert fordi jeg regnet med at det ikke kom til å bli spesielt bra. Nå (etter at anmeldelsene har kommet ut) har jeg skiftet mening og har veldig lyst til å prøve dette spillet! Kommer nok ikke til å kjøpe det før jeg har runna DS3 (get to it, Crazy K!) men kommer helt klart til å plukke det opp senere!

Hva tror du om spillet, Glorfindel?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Hva tror du om spillet, Glorfindel?


Vel, jeg fikk jo mannet meg opp og kastet meg på Soulsborne bølgen før jul, så da har jeg jo i det minste en formening om hvordan det kan være

Men jeg synes det ser interessant ut. Har jo også litt sansen for Japan og samuraier og hele den smørja der. Men jeg tror nok jeg drøyer det utover våren. Akkurat nå trenger jeg noe lettfordøyelig til dødstrioen Horizon, Zelda og NieR dukker opp.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Men jeg tror nok jeg drøyer det utover våren.


Skjønner! Men det ser kult ut at de har funnet sin egen vei å gå, men at det samtidig minner om Soulsborne spillene. Stamina systemet i Nioh (spesielt det at man kan se fienden sin) ser utrolig kult ut, og jeg liker at de prøver å fortelle historien på sin egen måte. En ordentlig hovedperson og diverse cutscenes. Men, samtidig er jeg skeptisk til level systemet. Selv liker jeg veldig godt Dark Souls 1 og Bloodborne for den verdenen man får lov til å utforske (der alt henger sammen) men det gjør det visst ikke i Nioh. Men det blir nok helt garanter plukket opp litt senere.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Dette må jeg spille som fan av vold og vanskelige spill.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Skulle egentlig kjøpes i dag, men de hadde ikke tatt det inn på Lefdal. Er derfor jeg stort sett bestiller over nett. Blir vel til det denne gangen også. Har sett de tre-fire første timene av spillet via EpicNameBro stream på twitch, og det ser helt tydelig ut som noe jeg kan ha sansen for. Kusari-gama som sidevåpen for min del.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Fikk det i posten i dag, men jeg har ikke hatt særlig mye tid til å teste det enda. Men det lille jeg har spilt er lovende. Er også veldig stor fan av at man kan velge mellom 60 FPS og lavere oppløsning, eller 30 FPS og høyere oppløsning.
Let the voice of love take you higher
Siterer Grallen:
Er også veldig stor fan av at man kan velge mellom 60 FPS og lavere oppløsning, eller 30 FPS og høyere oppløsning.

Ja, det håper jeg flere spill selskaper virkelig tilbyr...
  • 0
Er nå fire bosser inn i spillet, og sålangt så liker jeg det kjempegodt. Combaten er dritsmooth.

Vanskelighetsgradmessig så er det kanskje litt lettere enn Soulsborne sålangt, selv om boss 3 og 4 gav meg grisebank.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Har blitt drept 4 ganger av den første bossen, 3 ganger av den andre, 2 ganger av den tredje og ingen av den fjerde og femte. Har ikke møtt på noen flere enda, så det gjenstår vel å se hvordan det går videre. Liker det uansett veldig godt så langt, selv om det at snarveiene blir stengt av for hver gang man forlater banen er ganske kjipt.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Er det noe dere lurer på er det bare å spørre.
Siterer Eirik Hyldbakk Furu:
Er det noe dere lurer på er det bare å spørre.


Burde jeg kjøpe spillet?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Eirik Hyldbakk Furu:
Er det noe dere lurer på er det bare å spørre.


Er det å anbefale?
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Jeg mener det. Liker du utfordrende spill med interessant loot-systemet er dette virkelig noe for deg. Om du hater Souls-lignende spill råder jeg dere dog til å se litt gameplay før dere kjøper det, for sammenligningene er selvsagt åpenbare.
  • 0
Siterer Eirik Hyldbakk Furu:
Jeg mener det. Liker du utfordrende spill med interessant loot-systemet er dette virkelig noe for deg. Om du hater Souls-lignende spill råder jeg dere dog til å se litt gameplay før dere kjøper det, for sammenligningene er selvsagt åpenbare.


Største minus? For vanskelig?
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Eirik Hyldbakk Furu:
Er det noe dere lurer på er det bare å spørre.


Er Geralt like kul her som i The Witcher 3?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Siterer Eirik Hyldbakk Furu:Jeg mener det. Liker du utfordrende spill med interessant loot-systemet er dette virkelig noe for deg. Om du hater Souls-lignende spill råder jeg dere dog til å se litt gameplay før dere kjøper det, for sammenligningene er selvsagt åpenbare.

Største minus? For vanskelig?


Ikke lyst til å lese anmeldelsen min? Største minuset for min del er at banedesignet blir ekstremt ensformig etter hvert, og derfor blir relativt lett å forutse hvor fiender er. Personlig synes jeg det er lettere enn Souls-spillene siden ting går raskere.

Siterer Glorfindel:
Siterer Eirik Hyldbakk Furu:Er det noe dere lurer på er det bare å spørre.

Er Geralt like kul her som i The Witcher 3?


"Geralt" har faktisk enkelte artige kommentarer, men er ellers relativt grå og kjedelig.
  • 0
Må si jeg liker dette spillet mer og mer desto mer jeg spiller. Kampsystemet sitter som smurt og musikken er veldig god, om litt lite variasjon akkurat der.

Ganske forventet siden det er Yugo Kanno, som også har laget til JoJo's Bizarre Adventure: Stardust Crusaders og Diamond is Unbreakable.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!