Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Assassin's Creed Origins ~ Offisiell tråd ~


Tenkte vi kunne ha en egen tråd for å diskutere det nylig annonserte AC: Origins (er dog merkelig at ST ikke har lagd en tråd om det ennå).

Spillet er satt i Egypt og det virker som Ubi på mangen måter prøver redefinere serien som i manges øyne har stagnert en del de siste årene.

Spillet har b.la. et involvert skill tree, nytt kampsystem og verdenen virker også generelt mer åpen, noe som meget mulig kan endre ganske kraftig på den kjente formelen. Vil det slå an? Det finner vi først ut når spillet omsider kommer ut i Oktober (i skrivende stund).

Her er forresten en video som viser litt av det nye:
https://www.youtube.com/watch?v=t6Y_PnvQ7D0
kampsystemet virker interessant og jeg får inntrykk av at verdenen er mye mer åpen enn tidligere
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Der ja! Dette kommer SirThomas til å like!

Selv er jeg usikker. Etter skuffelsen AC Unity sa jeg at jeg ikke kommer til å kjøpe et nytt AC-spill før det blir satt i Japan, men må innrømme at dette ser meget grei ut, usikker på om jeg går imot mitt eget ord og min egen ære, og faktisk kjøper dette..
Siterer SirGalahad:
Selv er jeg usikker. Etter skuffelsen AC Unity sa jeg at jeg ikke kommer til å kjøpe et nytt AC-spill før det blir satt i Japan, men må innrømme at dette ser meget grei ut, usikker på om jeg går imot mitt eget ord og min egen ære, og faktisk kjøper dette..

Ser den, var (og er) selv meget skeptisk til alt som lukter av Ubisoft, men etter at jeg så gameplayet jeg linket over må jeg innrømme at jeg er litt interessert
Veni, Vidi, Dormivi
Hadde fest her forrige helg og en kompis av meg fastslo at "å ubisofte" noe ihjel var blitt et verb, noe jeg likte. Hvis det er noe vi kan forvente av Ubisoft er det null struktur, tårn og et kart som ser ut som en snømann med bukkake-fetisj.

Håper det blir litt mer struktur denne gangen, for hvis barndommen min har lært meg noe er det greit å bli bedt om å legge seg klokka ti på kvelden med garantien om at det er enda mer lek i vente imorgen. Er rett og slett ikke gøy med et spill som oppfører seg som en apatisk barnehageonkel og setter føttene på bordet og gir deg noen bilnøkler og lightere å leke med.
Siterer onkelcleo:
Hadde fest her forrige helg og en kompis av meg fastslo at "å ubisofte" noe ihjel var blitt et verb, noe jeg likte. Hvis det er noe vi kan forvente av Ubisoft er det null struktur, tårn og et kart som ser ut som en snømann med bukkake-fetisj.


Hah. Siste nye er at det også må være en slags drone som gir deg oversikt over områder. I AC er det ørnen. Og sideoppdragene er naturligvis også intetsigende dritt uten dybde 90% av tiden.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
En Ubisoft-skeptiker som lager en AC-tråd. Det må jeg si
Jeg er faktisk mindre skeptisk denne gangen. De ryddet opp ganske greit i Unity-flausen med Syndicate og da er det vel også lov å håpe at et ekstra år kan ta det enda et steg videre i riktig retning. Liker settingen godt og synes også en opprinnelseshistorie virker veldig interessant.
Det nye kampsystemet og FFX Sphere Grid'en virker også relativt lovende.

Men om verdenen blir enda større, får vi håpe den blir fylt opp med ting å gjøre. Å traske rundt i milevis med ørken har vel også potensiale til å bli en repetitiv affære. I tillegg håper jeg musikken blir litt mer fremtredende igjen. I de to siste spillene har den blitt tonet så kraftig ned at det er skremmende. Jeg har nokså mye musikk fra AC på mobilen, men ikke et eneste lydspor fra Unity eller Syndicate...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • Los
  • Los
Jeg må innrømme at når jeg sto på Gamestop i går og hørte sales pitchen til han bak kassa så ble jeg oppgitt..

"De har tatt en lang pause for å jobbe på det", "Nå er det leenge siden det kom ut et Assassins Creed", "Helt nytt konsept", "Det går langt bak i tid"..

Blæ.. 1 år ekstra er ikke "mye tid". 2 år er ikke "lenge siden sist". Det ser helt ut som et nytt Assassins Creed med noen små oppgraderinger. Slik det alltid har vært.

Men..! Om de faktisk klarer å friske opp gameplay, ikke bare "nytt kamp system med skills", men hvordan spille spilles. Hvordan det føler å planlegge, utføre og stikke av etter et snikmord. Det kan være avgjørende.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Dette virker som det mest interessante AC siden Black Flag for min del. Liker at vi går tilbake i tid, i stede for fremover. Trodde Syndicate skulle bli det store for meg, siden jeg har sans for settingen, men det ble ingen hit. Så da krysser jeg fingrene for at dette blir en bedre opplevelse.
Siterer SirThomas:
En Ubisoft-skeptiker som lager en AC-tråd. Det må jeg si

Hadde lite å ta meg til i går så da mekket jeg en tråd eller to

Siterer The Cookiemonster:
Og sideoppdragene er naturligvis også intetsigende dritt uten dybde 90% av tiden.

De har lagt ganske stor vekt på at sideoppdrag har mye mer fokus og skal være mer interessant noe Frags også nevnte i videoen over. Tviler på at det kommer til å være revolusjonerende men tenker de kommer til å være en god del hakk bedre enn søppelet vi har hatt de siste spillene.

Siterer Glorfindel:
Jeg er faktisk mindre skeptisk denne gangen. De ryddet opp ganske greit i Unity-flausen med Syndicate og da er det vel også lov å håpe at et ekstra år kan ta det enda et steg videre i riktig retning. Liker settingen godt og synes også en opprinnelseshistorie virker veldig interessant.
Det nye kampsystemet og FFX Sphere Grid'en virker også relativt lovende.

Enig, det virker som om Ubi for en gangs skyld vilendre litt på formelen og ingrediensene for et bra spill er der, helt klart. Eneste som gjenstår å se er om Ubi har tatt seg et realt matlagingskurs og er i stand til å lage noe spiselig (dro jeg sammenligningen litt langt)

Som TK sier er jo settingen også en stor del av appealen til spillet, er en stund siden vi har hatt noe spill om/fra Egypt så det føles ut som et friskt pust.

Hva tenker folk om at de introduserer mytologiske monster og slikt da? Mulig det kommer til å være en ekstremt liten del av spillet det en nok et aspekt der de distanserer seg fra resten av serien.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer TK Art:
Liker at vi går tilbake i tid, i stede for fremover.


This. Jeg grøsser av tanken på et AC satt til 1. eller 2. verdenskrig...

Siterer Lt Mactawish:
Hva tenker folk om at de introduserer mytologiske monster og slikt da?


Jeg har alltid vært fascinert av slikt, så så lenge det klarer å passe inn i spillet, kan det bli et interessant aspekt.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Hva tenker folk om at de introduserer mytologiske monster og slikt da? Mulig det kommer til å være en ekstremt liten del av spillet det en nok et aspekt der de distanserer seg fra resten av serien.


Ikke sikker på om jeg liker den, men lurer på om det er en feil i meg fremfor spillet.

Siden introduseringen av skjold som stopper kuler og epler som får hoder til å eksplodere har det jo vært litt strikkhopping med realisme, men så tenker jeg jo at realisme er greit å ofre hvis det betyr at man kan ha det mer gøy. Men igjen, i en serie som Assassins Creed føles det litt ute av plass, for hvis man tar seg slike friheter med Origins ser jeg ingen grunn til at man skulle gjort det samme med f.eks Kraken i Black Flag.
  • 0
Ser lovende ut, likte Syndicate såååå.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Jeg har vært ekstremt skeptisk til AC spillene helt siden AC3. Men, Origins ser faktisk skikkelig imponerende ut. Kan bli mitt første AC siden 3ern.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg har vært ekstremt skeptisk til AC spillene helt siden AC3


Samme her. Hoppet over Black Flag av den grunn, før jeg kjøpte Unity pga. at jeg likte settingen. Men de klarte selvfølgelig å fucke opp det også. Har Syndicate, men jeg har ikke spilt det. Origins er ikke et planlagt kjøp per nå. Er rett og slett litt mett på hele serien, føler at konseptet og mekanismene begynner å bli ganske så oppbrukt.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Er rett og slett litt mett på hele serien, føler at konseptet og mekanismene begynner å bli ganske så oppbrukt.


Jepp. Det er så mange andre serier som minner om AC, og jeg har ikke engang spilt Horizon Zero Dawn enda. Men designet på verdenen og det nye kampsystemet i Origins ser ut til å gi serien en liten gnist!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Gladiatorkamper ftw
  • 0
For meg er det settingen som interesserer, gamle Egypt har vært relativt urørt i spill og film så det kan bli smooth.
Veni, Vidi, Dormivi
Siterer Lt Mactawish:
For meg er det settingen som interesserer


Den franske og amerikanske revolusjon var derimot også særdeles spennende settinger, med mange historiske personer. De fucket opp det ganske bra. Bra setting betyr ikke nødvendigvis bra spill.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Den franske og amerikanske revolusjon var derimot også særdeles spennende settinger, med mange historiske personer. De fucket opp det ganske bra. Bra setting betyr ikke nødvendigvis bra spill.

Sant det, behandler det med en sunn skepsis (som med alle Ubisoft spill), men jeg holder et øye med det pga. settingen.
Veni, Vidi, Dormivi
Siterer The Cookiemonster:
amerikanske revolusjon


Hvordan var det en bra setting for et Assassins Creed spill? Spillets setting gjør at vi ikke kan freerunne i store intrikate byer med høye hus, og heller ikke besøke spennende ruiner eller gamle templer. De prøvde å la oss freerunne i trær osv, men det var jo virkelig ikke bra. Kanskje det kunne fungert med en bedre open world og mer solide stealth mechanics, men nope. Det hjelper jo heller ikke at hovedpersonen er en dust (men det er selvsagt ikke settingen sin skyld).

Gamle Egypt har kanskje ikke enorme byer bestående av høye hus, men det ser ut til å være plenty at gamle templer, ruiner osv osv som man kan utforske. Selvfølgelig er ikke settingen "alt", men den gir jo en forutsetning for hvordan gameplayet kommer til å bli.

Vet vi om spillet skal bestå av flere ulike "soner", eller blir det en åpen verden?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Vet vi om spillet skal bestå av flere ulike "soner", eller blir det en åpen verden?


Etter hva jeg har forstått, blir det open-world. Den største i serien til nå også.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Etter hva jeg har forstått, blir det open-world. Den største i serien til nå også.


Kult! Stemmer det også at det er Black Flag teamet som lager Origins? Har ikke spilt Black Flag selv, men det regnes vel for å være et av de beste spillene i serien, så det lover kanskje bra! Håper Origins blir bra!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Stemmer det også at det er Black Flag teamet som lager Origins?


Det er Ubisoft Montreal som utvikler spillet ja. Men de står vel også bak nesten samtlige spill i serien.

Siterer Crazy Kraken:
Har ikke spilt Black Flag selv, men det regnes vel for å være et av de beste spillene i serien, så det lover kanskje bra!


For min del er det det beste
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Det er Ubisoft Montreal som utvikler spillet ja. Men de står vel også bak nesten samtlige spill i serien.


AC3 og Unity også?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!