Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Verdens beste RPG


Yupp, bare deg.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Yupp, bare deg.


haha xD



Ble fort lei oblivion jeg

Vel, 200 timer kan ikke kalles "fort" da men
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Etter 72 timer var jeg fornøyd.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Sikkert 500+ her
  • 0
Siterer kokiri:
Citerer Crazy Kraken:Yupp, bare deg.

haha xD



Ble fort lei oblivion jeg

Vel, 200 timer kan ikke kalles "fort" da men

haha, nei 200 var vel ikke akkurat fort...

grunnen til at eg ikke liker det er fordi det blir rett og slett for åpent for meg, er glad i litt mer linære spill
Just because i don`t care, doesn`t mean i don`t understand.
  • 0
Dragon Age: Origins
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Hmm... Vanskelig å velge, siden alle favoritt spilla mine er RPGer, men... Her er mine ti favoritter for øyeblikket:


10. Baten Kaitos: Eternal Wings and the Lost Ocean
Format: Nintendo Gamecube
Karakter: 8.9/10
Kommentar: Et ganske ukjent RPG, noe som er synd, siden det er et rollespill med fantastisk historie, musikk og kampsystem. Stemmene er ganske middelmådige, men de kan lett bli slått av.

9. Pokemon Red/Blue
Format: Gameboy
Karakter: 9.1/10
Kommentar: Spillet er over ti år gammelt, men slår fortsatt gørra ut av mange RPGer i dag! Starten på det som senere skulle bli tidenes mest populære rollespil serie.

8. Mario & Luigi: Bowsers Inside Story
Format: Nintendo DS
Karakter: 9.1/10
Kommentar: Å spille som Bowser er ufattelig gøy! Morsom historie, bra karakterer, og et flott kampsystem gjør dette til det beste kjøpet du kan gjøre dersom du er etter et spill som funker bra både som plattform, og som rollespill.

7. Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King
Format: Playstation 2
Karakter: 9.3/10
Kommentar: Spillet prøver ikke å fornye rollespill sjangeren, og takk og lov for det! Isteden holder det seg til den klassiske formelen, og gjør en fantastisk jobb. Old school, og stolt av det.

6. Pokemon Gold/Silver
Format: Gameboy Color
Karakter: 9.4/10
Kommentar: Du tar alt som var bra med Pokemon Red/Blue, og... Gjør det enda bedre! Utrolig nok er dette større en noe annet Pokemon spill, noe som er overaskende siden det ble gitt ut for nesten ti år siden! Dette Pokemon spillet har den beste historien, den beste lyden, og den beste verdenen. Tviler på at noe Pokemon spill i framtiden vil bli like bra som dette.

5. Shin Megami Tensei: Persona 4
Format: Playstation 2
Karakter: 9.5/10
Kommentar: Persona serien er ikke helt etter boka. Isteden for en middelalder-aktig verden, forgår den i vår verden, i vår tid. Til å være et spill som inneholder demoner som bor inni Tver, er det mer realistisk enn de fleste spill jeg har spilt. Utrolig realistiske karakterer.

4. Paper Mario 2: The Thousand Year Door
Format: Nintendo Gamecube
Karakter: 9.7/10
Kommentar: Om du er ute etter et rollespill med humor, så er letingen over! Jeg har ikke ledd så høyt siden jeg spilte Wario Ware! Spillet inneholder også en massiv verden, et flott kampsystem, en lang historie, og så mye mer! Det beste Mario spillet som er laget.

3. Tales of the Abyss
Format: Playstation 2
Karakter: 9.8/10
Kommentar: Tales of the Abyss var det spillet som gjorde at jeg fikk meg en PS2 til å begynne med! Det krevde mye blod, svette, og litt mer blod, men jeg spillet etter tre måneder med intens leting! Og hva kan jeg si... Det var verdt det! Utrolig historie, kule karakter, tonnevis av sidequests, og ikke minst et kampsystem som er verdt å dø for, gjør dette til et spill som fortjener en plass i hylla di.

2. Tales of Symphonia
Format: Nintendo Gamecube/ Playstation 2
Karakter: 9.8/10
Kommentar: Dette og Tales of the Abyss er så likeverdige at det er utrolig vanskelig å sette den ene foran den andre. Tales of Symphonia er veldig likt Tales of the Abyss, men musikken er bedre i Tales of Symphonia, så jeg setter det foran. Dersom du ikke ser hvor bra dette er kan du like gjerne selge spilla dine.

1. Skies of Arcadia Legends
Format: Dreamcast/Nintendo Gamecube
Karakter: 10/10
Kommentar: Ikke bare er dette tidenes beste rollespill, dette er tidenes beste spill! Historien er upåklagelig, musikken er fantastisk, miljøene er flotte, og kampsystemet er flott. Skies of Arcadia har et par småfeil, men disse greier ikke å senke helhets inntrykket mitt. Det første spillet jeg spilte, og fortsatt har jeg ikke spilt noe bedre. Tro meg, rollespill blir ikke bedre enn dette. Ingen over, ingen ved siden.


Og det er min liste! Hva syntes dere? Var plasseringene fortjent eller ufortjent? Fortell!
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Det var enn veldig uvanlig liste da dr peace hehe, hvertfall fra hva eg har spilt/sett andre sine lister... Men nå har eg egentligt aldri spilt mye gamle RPG spill eller nintendo sine konsoller da :p

men må si enn ting da, Pokemon Red/Blue... dette spillet blir veldig ofte glemt når det er snakk om gode RPG spill føler eg, er jo ett utrolig bra spill!
Just because i don`t care, doesn`t mean i don`t understand.
  • 0
Siterer Winchester:
Det var enn veldig uvanlig liste da dr peace hehe, hvertfall fra hva eg har spilt/sett andre sine lister... Men nå har eg egentligt aldri spilt mye gamle RPG spill eller nintendo sine konsoller da :p

men må si enn ting da, Pokemon Red/Blue... dette spillet blir veldig ofte glemt når det er snakk om gode RPG spill føler eg, er jo ett utrolig bra spill!


Well said!
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Nå må jeg ærlig talt bare hoppe i det å si at Oblivion er det beste RPG'et jeg har spilt. Fortsatt mange jeg ikke har prøvd though.
Bla bla bla...
  • 0
Siterer Icecold:
Nå må jeg ærlig talt bare hoppe i det å si at Oblivion er det beste RPG'et jeg har spilt. Fortsatt mange jeg ikke har prøvd though.


Har aldri hatt sansen for MMORPGer. Foretrekker JRPGer. Først og fremst fordi ALLE MMORPGer har det samme kampsystemet, et kampsystem jeg aldri har likt!
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Oblivion erikkeet MMORPG
  • 0
Men det har samme kampsystem, har det ikke? Dessuten, selv om det ikke er online, kunne det like gjerne vært det, for det er veldig likt World of Warcraft på mange vis.
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Siterer dr peace:
Men det har samme kampsystem, har det ikke? Dessuten, selv om det ikke er online, kunne det like gjerne vært det, for det er veldig likt World of Warcraft på mange vis.


VELDIG mange JRPG'er har helt likt kampsystem, bare så det er sagt. Og Oblivion har IKKE likt kampsystem som WoW (eller noe annet MMORPG). Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at Oblivion er veldig likt WoW. Har du i det heletatt spilt noen av delene?
  • 0
Siterer tradetown:
Citerer dr peace:
Men det har samme kampsystem, har det ikke? Dessuten, selv om det ikke er online, kunne det like gjerne vært det, for det er veldig likt World of Warcraft på mange vis.


VELDIG mange JRPG'er har helt likt kampsystem, bare så det er sagt. Og Oblivion har IKKE likt kampsystem som WoW (eller noe annet MMORPG). Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at Oblivion er veldig likt WoW. Har du i det heletatt spilt noen av delene?



Ja, jeg har spilt WoW, men ikke Oblivion. Har bare sett en del screenshots og fikk inntrykket av at kampsystemet var relativt likt.
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Siterer dr peace:
Men det har samme kampsystem, har det ikke? Dessuten, selv om det ikke er online, kunne det like gjerne vært det, for det er veldig likt World of Warcraft på mange vis.


Og vi nevner i fleng?
Hahahaha, jeg kommer ikke på en eneste likhet foruten at de begge er RPG.
Lønner seg å se litt nærmere enn screenshots veitu
  • 0
Oblivion har et mye mer actiondrevet kampsystem en de fleste rollespill. For meg så ble actionelementene litt for overprioritert, men det bidro sikkert til å gjøre det tilgjengelig for flere målgrupper. Selv foretrekker jeg rollespill i gammel fallout stil.
  • 0
Oblivion er alt for åpent
Syns det er mer gøy med litt linære spill som ff og lost odyssey ;D
Just because i don`t care, doesn`t mean i don`t understand.
  • 0
Siterer dr peace:
Citerer tradetown:Citerer dr peace:
Men det har samme kampsystem, har det ikke? Dessuten, selv om det ikke er online, kunne det like gjerne vært det, for det er veldig likt World of Warcraft på mange vis.


VELDIG mange JRPG'er har helt likt kampsystem, bare så det er sagt. Og Oblivion har IKKE likt kampsystem som WoW (eller noe annet MMORPG). Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at Oblivion er veldig likt WoW. Har du i det heletatt spilt noen av delene?


Ja, jeg har spilt WoW, men ikke Oblivion. Har bare sett en del screenshots og fikk inntrykket av at kampsystemet var relativt likt.




Du kan ikke ha tatt mer feil xD Herregud så feil.....
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Demon's souls eier de fleste andre rpg spill ganske hardt (hvis noen har spillt det?) introen lyser epic, og spillet er utrolig kult og vanskelig.
  • 0
Alle de RPG-spillene Bethesda lager er best!
They told me: Son, you're special, you were born to do great things. You know what? They were right.
  • 0
square enix lager MÅ HA rpger også da^^

skulle ønske jeg kunne spille demons souls..
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
På tide å bringe litt liv i denne tråden

Jeg må si at noe av det beste jeg har spillt må være Dragon Age: Origins, Mass Effect 1 og 2 og Morrowind. Så dere noe muffins?
  • 0
Begge Golden Sun spillene må nokk være de beste jeg har prøvd. Storyen inneholder mange overraskelser og du blir kjent med forskjellige personer som spiller viktige roller i det som skjer.
Beware the beast, but enjoy the feast he offers...
  • 0
Nummer 1: Jeg liker Bethesda sine RPG'er veldig godt, jeg synes personlig at The Elder Scrolls Oblivion er den beste RPG'en jeg noensinne har spilt. (Har ikke prøvd Morrovind så ikke dømm meg)

Nummer 2: På en andre plass så ligger Fallout 3 og boltrer seg. Jeg Elsker virkelig det spillet, og konkurerte lit med Oblivion om førsteplassen.

Nummer 3: På en tredje plass, så var det ikke noen som stakk seg ut i like stor grad som Oblivion og Fallout 3, men Borderlands synes jeg er et veldig morsomt og avhengihetskapende spill... Har det til PC, men PC får kronisk hikke og hoste hver gange den spiller spill som krever muskler.... Men skal kjøpe den til PS3 nå snart
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!