Gamereactor Norge. Se de nyeste spilltrailerne, pluss ferske intervjuer fra de største spillmessene i verden. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
anmeldelser
Fur Fighters: Viggo's Revenge

Fur Fighters: Viggo's Revenge

Acclaim stiller atter en gang opp med pelskledde helter, som skal bekjempe katten Viggo med alle tenkelige midler.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt

Bamser er sæte og snille - og hvis de dukker opp i spill, så skal det i hvert fall være i roller som godmodige figurer, som kanskje skal redde verden, men som alt i alt er fredelige vesener, som ikke griper til våpen eller vold. Sånn må et politisk korrekt synspunkt på saken være à men sånn er det ikke i Fur Fighters: Viggoæs Revenge fra Acclaim. Firmaet har uten den store markedsfæringsinnsatsen lansert en oppfælger på Fur Fighters, som opprinnelig slo ned på Dreamcast.

HQ

Hevn, hevn og atter hevn
Historien går i all enkelhet ut på, at skurken fra forgjengeren, General Viggo - en enorm, innbitt ondskabsfull hvit katt, som dræmmer om verdensherredæmme - , vender tilbake for å få hevn over spesialstyrken Fur Fighters. Etter en tid i fengsel, har han atter rådighet over resurssene i industri-imperiumet sitt - og en hær av enfoldige bamser, som blir satt til å kidnappe familiene til heltene fra det forrige spillet.

Motivet er ikke særlig originalt - men det binder allikevel spillene fornuftig sammen - og man kan godt bære over med likhetene i både figurgalleri og plot med Snipp og Snapp fra Disney-timen på TV.

Stort figurgalleri
Viggoæs Revenge foregår i seks vidt forskjellige verdener, som knyttes sammen av Fur Village, hvor de kjempende kjeledyrene holder til. Fra denne landsbyen skal spilleren færst gjennomgå treningen i The Undermill, hvor General Bristol - en lettere distrÞ hvalross - og Sgt. Sternhauser - en arrogant hyene - står for treningen av de forskjellige figurene, som inngår i spillet.

Spillet starter med, at man velger en figur, men valget er forævrig ikke avgjærende for spillets utvikling. Det er nemlig meningen, at man læpende skal bytte figur for å utfære oppgaver, som krever egenskaper fra en bestemt av figurene i spillerens innsatsgruppe. Jo, de militære aspektene er der, men i stedet for blod og innvolder, er det stoppingen (det bamser flest er fylt med) fra de plysjkledde figurene, som flyter rundt ærene på deg, når man treffer blink.

Dette er en annonse:

Som spiller styrer man en plysjkledd innsatsgruppe på 6 figurer. Roofus, en hardkokt hund fra de brutale kennelene i det indre Glasgow (!). Chang, en aristokratisk rev med innsigt i vitenskap og strategi. Juliette, en atletisk skjænnhet, men med et hissigt og konstant temperament bekrefter, at en katt er alltid sin egen herre (*ehrm*... dame). Rico, en dagdræmmende og litt for selvsikre pingvinen fra det særlige Argentina. Bungalow, en fullvoksen elskverdig kenguru, og endelig Tweek, en daggammel drage, som virker klossete og nervæs, fordi han ikke helt forstår sine egne evner og krefter.

Skiftet mellom figurer foregår ved, at den aktive figuren går inn i en av de teleportene, som er spredt ut over spillet. I The Undermill får man hjelp til å velge den riktige figuren til hver oppgave, men ute i spillets ævirkeligeæ verden, handler det om å ha kontroll på figurenes egenskaper selv.

07 Gamereactor Norge
7 / 10
+
Lettvekter action med befriende politisk ukorrekt humor.
-
Autosiktet reduserer utfordringene til nesten ingen, og den speilvendte styring gir frustrasjon.
overall score
er vår karakter på tvers av Gamereactor-nettverket. Hva er din? Dette er gjennomsnittskarakteren i alle Gamereactor-landene

Relaterte tekster



Loading next content