Gamereactor fikk nylig muligheten til å besøke Bungie for å sjekke ut den kommende utvidelsen House of Wolves til Destiny. I dag kan vi fortelle mer om Trials of Osiris og de nye Crucible-kartene, men i løpet av neste uke kommer en lengre sniktitt med alt du burde vite om dette fyldige tillegget som byr på en solid vitamininnsprøytning til Destiny-verdenen.
Trials of Osiris er en ny weekend-utfordring for lag på tre spillere som går fra fredag til søndag. For å vinne må laget ditt gå seirende ut av ni kamper og ha maks tre tap. Spillingen foregår på et kart som byttes ut uken etter. Kampene er raske, for det handler om eliminering. Man er nemlig ute av kampen hvis man dør, og dette burde oppfordre til litt mer forsiktig spilling.
Man merker det ganske lett hvis man blir i undertall, men vi hadde likevel kamper hvor en ensom spiller slo ut tre andre. Det skjedde naturligvis som en følge av litt flaks, uforsiktighet og dyktighet, men det beviser at et gjelder å kjempe til siste slutt. Det er mulig å kjøpe flere Trials Passage hvis man ryker ut, noe som kan være fristende rett etter et sviende nederlag.
House of Wolves kommer også med nye flerspillerkart. Vi fikk sjansen til å teste dem, og disse inntrykkene deler vi selvsagt med deg.
<i>Thieve's Den (Venus)
Et vakkert område med fargerike overflater og mørke grotter. Spawn-punktene for tung ammunisjon er genialt plassert, og Thieve's Den byr på mange nærkamper. Haglen viste seg å være et godt våpenvalg her.
Black Shield (Phobos)
Her fant vi flere store åpne områder og forholdsvis få og korte korridorer. Dash-angrep ble et foretrukket valg, og kampene foregikk over hele kartet. Det negative her var at det brune ørkentemaet fort kan bli litt kjedelig.
Widows Court (Earth)
På dette kartet fikk vi besøke gode gamle jordkloden, og den var en fryd for øyet med blå himmel, masse planteliv og gamle ruiner (kartet er satt til EU) som en stor kirke i sten. Dette var ikke like enkelt å navigere som de to ovennevnte, men krever i stedet flere gjennomspillinger før man blir kjent. Den umiddelbare følelsen sier at dette er det dårligste av de nye kartene.
Time Keeper (Mars, Playstation-tidseksklusiv)
Et hektisk kart med mange steder som er godt egnet for bakholdsangrep. Et godt eksempel på dette er et hull som leder ned til de tre nivåene under, for her oppsto det en flaskehals med mange skuddvekslinger. Tyngre skyts var ikke spesielt fornuftig på dette kartet, og årsaken er ganske enkelt brettdesignet.