Enric Alvarez er kreativ leder for Castlevania: Lords of Shadow 2, og han møtte GRTV-gjengen for å snakke om rollespillelementene, det nye kamerasystemet, den åpne verdenen, level-opplegget og hvordan de skapte ansiktene. En hel del info der altså.
Han forteller også om Dracula, og hvordan de har gitt ham personlighet. Gjennom han vil du dessuten bli nødt til å gjøre visse ting som kan få det til å knyte seg litt i mageregionen.
- Jeg kan si så mye som at Dracula vil måtte gjøre ting som spilleren er uenig i. Vi er fast bestemte på å vise mørkets fyrste slik han skal være, og det er ikke et kallenavn man får for ingenting. Derfor prøver vi å være tydelige i forhold til at det er skurken som er hovedpersonen denne gangen. Det er mange grunner til dette. Han vil ikke være en enkel karakter. Han vil være mangefasettert og ofte selvmotsigende. Vi håper at folk kan kjenne seg igjen i ham og ha empati, men det betyr ikke at han ikke skal være brutal av natur.
Intervjuet i sin helhet ser du her: