Hannibal Rising

Hannibal Rising

Historien og mytene rundt Hannibal Lecter har fungert godt på lerretet i flere år, men hvordan blir resultatet når Anthony Hopkins blir byttet ut med en ny og yngre skuespiller?

Bakmennene i Hollywood har en lei tendens til å trekke i pengesnora en gang for mye. Når det kommer til historien om Hannibal Lecter er det meste allerede festet til filmen, løsningen ble dermed å lage en slags forklaring og bakhistorie om hvordan og hvorfor Lecter ble til den person vi møtte for første gang i Silence of the Lambs (Nattsvermeren), senere i Hannibal og The Red Dragon.

Nattsvermeren er en av de beste actionthrillerne gjennom tidene, mens Hannibal Rising kunne fort gått rett på dvd. Dette produktet skjemmes litt av den overhengende linken til filmfiguren Hannibal. For i bunn og grunn er Hannibal Rising underholdene og tidvis spennende, men det er noe påtrengende og irriterende over historien og plottet som kanskje hadde fungert hvis filmen levde sitt eget liv utenfor Hannibal-universet. Hovedrolleinnehaver Gaspard Ulliel er heller ingen ny Anthony Hopkins, naturlig nok har rollen sine begrensninger, samtidig som han har et syltynt manus å jobbe med.

Forhåpentligvis er siste kapittel i historien om Hannibal Lecter skrevet, med mindre Hopkins er klar for et comeback.

Hannibal RisingHannibal RisingHannibal RisingHannibal Rising
04 Gamereactor Norge