Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
artikler

Hypetrain 2016 (2)

Del 2 av 2: Vi har rikelig med godbiter å se frem til resten av året! Få med deg del to av vår forventningsliste for 2016...

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Begrepet "hype" har fått et litt dårlig rykte. Mange forbinder begrepet med oppstyr rundt spill som ikke nødvendigvis fortjener det, men i realiteten er det jo et alternativ til ordet "forventinger". Her i Gamereactor har vi masse forventninger, hvert eneste år! I 2016 er det disse som har aller høyest stjerne i redaksjonen. Velkommen til del 2!

Les også: Hypetrain 2016 - Del 1

Hypetrain 2016 (2)

Horizon: Zero Dawn - Guerrilla Games | PS4| 2016 -
Det er godt mulig at jeg er naiv. Jeg forholder meg nemlig til hva spillutgiveren selv sier om lanseringstidspunkt fremfor hva en eller annen person med et tullete Twitter-navn sier. I min bok skal Horizon: Zero Dawn slippes i 2016, inntil Sony eventuelt bekrefter noe annet. Derfor har jeg også sluppet løs min indre hype, og det mener jeg du også har all grunn til å gjøre. Guerrilla Games har levert gode spillopplevelser tidligere, og selv om Killzone-manuset kanskje ikke egner seg for høytlesning på Litteraturhuset, er det fortsatt fornøyelige spill. Dessuten har utvikleren et langt forhold med Sony, og de vet begge hvor de har hverandre. Før vi ringer inn 2017 forventer jeg derfor å ha løpt over gjengrodde sletter, klatret på forfalne skyskrapere og jaktet på robotdyr med pil og bue.

Dette er en annonse:

Allerede i annonseringstraileren får vi beskjed om at balansen mellom menneskene og maskinene er nødt til å gå til grunne, så vi kan se frem til et skikkelig oppgjør mellom artene. Personlig tipper jeg at vi må ta en tur til maskinenes hovedkvarter (som er vanlig i slike problemstillinger) for å kverke hele gjengen, og den hypotetiske reisen gleder jeg meg til. Kanskje mest på grunn av pen grafikk, flott design og et interessant spillopplegg. /Tor Erik Dahl

HQ
Hypetrain 2016 (2)

Gears of War 4 - The Coalition | X1/PC | 11. oktober -
Ti år har gått siden det første Gears of War kom ut. I løpet av disse ti årene har jeg brukt så mye tid på spill, bøker og tegneserier fra Epic Games' spillunivers at jeg blir litt flau av å tenke på det, men sånn får det bare være. 11. oktober kommer fortsettelsen på historien som trollbandt meg og så mange andre, og basert på betatester, trailere og intervjuer ser det ut til at vi får en heidundrandes opplevelse. Selv "Cliffy B" fikk klump i halsen av traileren som ble sluppet i forrige måned. Jeg velger å tro at det lover godt. Denne gangen følger vi J.D. Fenix, sønnen til Marcus Fenix, 25 år etter Gears of War 3. Sammen med et knippe medsoldater må J.D. sloss mot en ny trussel mot menneskehetens overlevelse. Kryss av datoen i kalendere. Dette blir nok en actionfest med mye testosteron. Ikke vær en partypooper! /Terje Mardon Kello

Dette er en annonse:
Hypetrain 2016 (2)

Dishonored II - Arkane Studios | PC/PS4/X1 | 11. november -
Det har gått fire år siden det første spillet kom så jeg kjenner hvalolje-abstinensene bygge seg opp nå. Heldigvis høres det ut som den neste dosen med overnaturlige snikmord blir enda bedre. Denne gangen kan vi velge mellom å spille som Corvo eller Emily, som har hver sine særegne ferdigheter og sine egne perspektiv på oppdragene. Og jeg som syntes originalen bød på mange muligheter! Å prøve ut ulike fremgangsmåter i Dunwall føles fortsatt fortreffelig, så når oppfølgeren visstnok vil by på flere muligheter, nye superkrefter, et forbedret oppgraderingssystem og en ny grafikkmotor, klarer jeg nesten ikke vente /Eirik Hyldbakk Furu

Hypetrain 2016 (2)

No Man's Sky - Hello Games | PC/PS4 | 22. juni -
Uansett hva man måtte mene om Star Trek kan man vedkjenne seg de velkjente ordene: "Space: The final frontier". Serien handler om å utforske ukjente planeter og gå "where no man has gone before" (boldly til og med), og dette er i grunnen akkurat det samme konseptet som No Man's Sky kan skryte av. Fra det lille romskipet vårt skal vi få muligheten til å utforske en hel galakse, bokstavelig talt, bestående av milliarder av tilfeldig genererte planeter. Noen er bekymret for variasjonen i gameplay, og vi vedkjenner at dette kan bli et problem, men vi er likevel utrolig spente på hva vi finner blant stjernene. /Morten Bækkelund

HQ
Hypetrain 2016 (2)

The Last Guardian - Team Ico | PS4 | 2016 -
For lenge siden hadde jeg min største spillopplevelse. Jeg red på en majestetisk hest gjennom et mystisk landskap, hvor jeg måtte bekjempe kolossale giganter i håp om å bringe en død jente tilbake til livet. Shadow of the Colossus var en utrolig reise, men noe av det mest minneverdige var båndet mellom Wander og den trofaste hesten hans Agro. Båndet mellom gutten og det fantastiske dyret. Jeg trodde jeg aldri skulle få oppleve noe lignende igjen.

Så dukket det opp en trailer på E3-messen i 2009. Nedslitte templer på klippekanter omgitt av dype raviner, en tapt sivilisasjon gjenvunnet av naturen, og en enorm skapning som kunne minne om en hybrid av ørn og katt. Skapningen jaktet på en liten gutt gjennom en mørk korridor. Gutten snublet og falt utfor klippekanten, men skapningen fanget ham opp med munnen sin. Den slukte ham ikke med det store gapet sitt, men plasserte ham heller trygt ned på bakken ved siden av seg. Gutten klappet skapningen på pannen, og plutselig ble denne øde verdenen full av liv. Den var et pustende, levende sted, hvor hver veggsprekk og mosegrodde statue hadde en egen fortelling. Traileren serverte det ene imponerende øyeblikket etter det andre, men mest imponerende av alt var båndet mellom de to karakterene. Båndet mellom gutten og det fantastiske dyret.

The Last Guardian har nå vært under utvikling i snart 10 år. Flere ganger trodde jeg at den magien jeg fikk et glimt av i 2009 aldri skulle bli sett igjen. At dette var en historie jeg aldri skulle bli fortalt. At dette var en verden jeg aldri skulle få utforske. At dette var et uhyre sjeldent gullkorn som druknet i tidens sand, og som jeg aldri skulle få oppleve. Men nå er det her, rett rundt hjørnet. Jeg er klar, The Last Guardian. Bergta meg. /Ruben Jones

Hypetrain 2016 (2)

Titanfall 2 - Respawn Entertainment |PC/PS4/X1| 2016 -
Det første Titanfall-spillet startet en trend. Jetpack pluss digre roboter resulterte varierte og hurtige matcher, og aldri før hadde vi hatt den samme mobiliteten i et skytespill. Det var ikke tilfeldig at Call of Duty-serien også begynte med løping på veggene, sånn helt plutselig. Vi venter fortsatt på mer håndfast informasjon (come on E3!), men rapportene peker mot lansering av oppfølgeren allerede til høsten. Da returnerer selvsagt de mektige robotene, og ved siden av kuler og raketter vil de ha forvokste samuraisverd å slåss med. Vi ser frem til å gjenskape de heftigste scenene fra filmer som Pacific Rim, og krysser fingrene for at Respawn kan revolusjonere skytesjangeren nok en gang! /Morten Bækkelund

Hypetrain 2016 (2)

Civilization VI - Firaxis Games | PC | 21. oktober -
Civilization-serien har i over et tiår satt standarden for store, ekspansive strategispill. Fra steinalderen til nær framtid, i krig og fred, gjennom både handel og vitenskap, bygger man en storslått sivilisasjon. Civilization feirer mennesket og våre kollektive prestasjoner gjennom historien.

Enn så lenge er det få detaljer om hvordan det sjette innslaget i serien blir, utover det umiddelbart åpenbare skiftet i visuell stil. De har gått fra en relativt realistisk til en mer tegneserieaktig stil, til enkeltes fortvilelse. For øvrig har Firaxis beskrevet i grove trekk noen nye funksjoner. Byer vil nå strekke seg over flere felter etter hvert som de vokser større, og de vil derfor ha distrikter med ulike spesialiteter. Utvikling av ny teknologi er ikke lenger bare en passiv progresjon i bakgrunnen, men kan gjøres ved å fullføre små oppdrag. Firaxis lover dessuten forbedret diplomati, hvor hver enkelt sivilisasjon har egne agendaer og forholdet mellom dem endrer seg over tid. Spillet baserer seg også på en helt ny spillmotor, som Firaxis sier vil gjøre modding lettere. Til sist, der Civilization V ble lansert uten religion, handelsruter og spionasje - til fansens skuffelse - vil alt dette være med i grunnversjonen av sekseren. Dette lover veldig godt! /Jostein Holmgren

Hypetrain 2016 (2)

Battlefield 1 - Dice | PC/PS4/X1 | 21. oktober -
Jeg er fryktelig svak for action som er litt ugjevn i kantene, og hva er vel mer ugjevnt i kantene enn 1. verdenskrig? Etter mange år med fremtidskrigenes tannløse våpendesign, exo-skjelett og tynnslitte militærfraser, skal det bli godt med litt avveksling. Battlefield 1 ser dog ut til å by på en mengde eksperimentelle våpen med teknologi fra tidlig 1900-tall, og heldigvis (synes jeg) ser det ikke ut til at utvikler Dice skal være hundre prosent historisk korrekte. Dette åpner for en mer steampunk-aktig vri på spesielt enspilleren i Battlefield 1, noe jeg absolutt kan glede meg til. Nå skal det sies at Dice ikke overbeviste meg med enspilleren i hverken Battlefield 3 eller Battlefield 4, men kanskje de kan få til noe nå som de ikke må forholde seg til jarheads og nord-koreanere. Jeg har i hvert fall trua! /Tor Erik Dahl

HQ

Andre spill å holde utkikk etter i 2016 og utover:

Mass Effect: Andromeda
Star Wars Battlefront 2
South Park: The Fractured but Whole
For Honor
Ghost Recon: Wildlands
Cyberpunk 2077
Crackdown 3
Total War: Warhammer
Homefront: The Revolution
Warhammer 40,000: Dawn of War 3
Mighty No. 9
Recore
Beyond Good & Evil 2
World of Warcraft: Legion
The Legend of Zelda Wii U
Tekken 7
Gravity Rush 2
Below
The Tomorrow Children
Outlast 2
Halo Wars 2
Shenmue 3
Beyond Cars
og så videre...



Loading next content