På Gamescom i august fikk vi et første glimt av Cities: Skylines på Nintendo Switch bak lukkede dører. Det vi fikk se var under embargo til forrige torsdag, men så ble Direct-showet til Nintendo utsatt, og embargoen ble av naturlige årsaker forlenget. Men nå er hemmelighetskremmeriet over og vi kan dele det vi har lært om spillet, samt et intervju med produktsjef Sandra Neudinger, hvor hun forklarer noen av de nye funksjonene og designendringene vi finner i denne utgaven av det populære bybyggespillet.
Den største appellen med denne versjonen er jo at du kan bygge byer på farta, men den kommer også med andre fordeler:
"When you place city services the device rumbles so you can see where it's most efficient to place it," sier Neudinger om HD rumble-effekten i spillet. "We also have Pro Controller support for those that are more hardcore console players."
Vi lurte så klart også på hvordan et spill som Cities:Skylines kunne bli modifisert til å passe på Nintendo Switch, og, ikke minst, hvordan de fikk det til å fungere i håndholdt modus:
"It's probably two things," sier Neudinger. "It's content. So for example for us a huge unique selling point for the PC version was the modding feature and that is something that we don't have, yet at least, because that's something we need to do in collaboration with Nintendo and we need to see how it works first of all and if people like to play it on a portable. But that's definitely something, but that also ties us to expansions, and DLC, and the more content the player has in their city, the harder it's going to be to make the simulations run smoothly. So that's something we're going to have to look into. I don't think we're going to be able to support it with everything as we have in the other [versions]. We're shipping it with both After Dark and Snowfall from the beginning, because we think that they package together quite nicely and really satisfied and happy with what Tantalus have made for the game so far."
Cities: Skylines er ute nå Nintendo Switch.