Selv om folk stort sett virket imponerte av Spider-Mans oppvisning på E3 i år, var det likevel noen klager på bruk av Quick Time Events og treg nettsvinging. Utvikler Insomniac uttalte raskt etter presentasjonen at sistnevnte er noe spillfiguren vil forbedre etter hvert, men nå viser det seg at de følte at noe måtte gjøres likevel.
Kun en måned etter at demoen ble vist frem har nemlig creative director, Bryan Intihar, kommet med følgende kommentar:
"As Peter [Parker] says in the video, we got this. Yes, nailing the web swinging is crucial. It's a requirement. Even since E3 2017 which was a month ago, we've already improved our web swinging and it's easier to gain speed now. Yes, we've heard all the feedback online - we listen to you guys, a lot!"
Insomniac Games hadde altså ikke tro på sitt eget system for utvikling av edderkoppens evner, og har nå valgt å skru opp tempoet etter spillernes ønske. Du kan jo sjekke ut videoen nedenfor hvis du trenger en påminnelse om hastigheten der Spider-Man svinger av gårde etter helikopteret.
Takk, Wccftech.