Gamereactor Norge. Se de nyeste spilltrailerne, pluss ferske intervjuer fra de største spillmessene i verden. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
nyheter
Devil's Third

Itagaki skal ta actionspillene til et helt nytt nivå

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Hvis vi skal tro den legendariske produsenten Tomonobu Itagaki (Dead or Alive, Ninja Gaiden) kommer Valhalla Studios' Wii U-eksklusive tittel Devil's Third til å ha forbedret seg veldig siden det ble vist frem på E3 i sommer. Ikke nok med det, Itagaki hevder også å ha funnet ut hva som er galt med action- og skytespill, og er derfor nå klar til å fikse feilene og ta sjangeren til neste nivå.

Disse uttalelsene kommer fra et intervju i det japanske spillmagasinet Famitsu som har blitt oversatt og lagt ut på studioets hjemmeside hvor han forøvrig også forklarer hvorfor han nå jobber med Nintendo:

"Because we love games more than anyone else. We love to play and have fun. That's exactly why we went independent in the first place. We wanted to develop in an environment where the question, "what is a game?" could be our central focus when making a decision. And it was absolute luck that allowed us to create this game with Nintendo. I think it's our mission to take advantage of this encounter and meet the expectations of both gamers and everyone working in the industry."

På E3 så Devil's Third litt uferdig ut. Ifølge Itagaki var det imidlertid en tidlig kode, og siden den gang har de gjort store fremskritt og satser virkelig helhjertet på spillet:

"...what was shown in the trailer is only just one small part - we've poured our identity into every part of this game. Since E3, we've made major improvements in every area, from graphics to animations to playability. I know there will be some reactions like "what the hell is this?" But for now, we'll just keep charging straight ahead!"

Som vanlig kunne ikke Itagaki holde seg for god til å vise sin skyhøye selvtillit, men forklarte i stedet hvorfor Devil's Third skal skille seg ut fra mengden:

"I took a long, hard look at both the action and shooter genres and figured out what they were lacking, and brought them both to a new level."

Devil's Third

Relaterte tekster

8
Devil's ThirdScore

Devil's Third

ANMELDELSE. Skrevet av David Selnes

Etter seks år med en veldig turbulent utviklingsprosess er Valhalla Games klare til å slippe løs djevelen på Wii U. Vi har satt karakter...

0
Stopper onlinespilling i Devil's Third

Stopper onlinespilling i Devil's Third

NYHET. Skrevet av Tor Erik Dahl

Valhalla Studios' beinharde actionspill Devil's Third hadde ingen enkel start. Kritikerne slaktet spillet og spillskaperen (Tomonobu Itagaki) slaktet kritikerne, men...

3
Itagaki i varemerketrøbbel

Itagaki i varemerketrøbbel

NYHET. Skrevet av Tor Erik Dahl

Skaperen av Ninja Gaiden og Dead or Alive, Tomonobu Itagaki, er nå i trøbbel med sitt utviklerstudio Valhalla Games. Det viser seg nemlig at filmstudioet Valhalla Motion...



Loading next content