Lair har ikke fått de peneste anmeldelser i Amerika og selv om en oppdatering via PlayStation Network skal gjøre Sixaxis-styringen bedre, så må spillet stadig betegnes som litt av en skuffelse.
Nå tar Factor 5's daglige sjef Julien Eggebrecht og nå forklarer litt om utviklingen av Lair - en prosess han nærmest kaller forbannet. Julien sa bl.a. følgende om den første demoen av spillet og de etterfølgende måneder:
"De viste først materialet frem for Ken Kutaragi i siste øyeblikk og da han nærmest ikke kunne se noe, så løp vi ut av PS3-demo fremvisningen. Det var derfor at den teknologiske traileren først ble vist frem ved et PlayStation møte måneder senere."
Og han fortsetter:
Og det ble begynnelsen på den ene katastrofen etter den andre, familiemedlemmer som døde og medarbeidere som helt uventet måtte opereres, hvilket gjorde at vi mistet herredømmet over teknologien. Og slik skjedde det hver gang vi skulle levere en ny versjon av spillet, så gikk det et eller annet galt, alt fra strømforstyrrelser til skiver med skrivefeil."</i>
Lair lanseres her i Europa i oktober.