Mens den offisielle slippdatoen til stadighet er ukjent, forberedere bransjen seg på lanseringen av Nintendos Wii U-konsoll. En rekke utviklere har blitt hyret inn for å lage lanseringstitler, og disse har naturligvis forlengst mottatt sine konsoller.
Disse utviklerne har vært nokså stille når det gjelder kapasiteten til Nintendos nye, men skal vi tro Steve Lycett fra Sonic & All-Stars Racing Transformed-utvikler Sumo Digital er det grunn til å glede seg. På hans kontorer har nemlig Wii U fått en varm mottagelse:
- Det dukker alltid opp overraskelser og uventede hindringer når man utvikler til en ny konsoll. Da vi fikk satt fingrene i den nye maskinvaren for første gang ble vi imidlertid overrasket over hvor høy kapasitet grafikkprosessoren hadde. Vi hadde vært bekymret for hvordan effektene og skyggene våre ville se ut i spillet, men disse fungerer aldeles utmerket, forklarer Lycett.
Dessuten har de latt seg imponere av mengden minne (RAM) Nintendo har plassert under konsolldekselet:
- Wii U-spill ser minst like bra ut som spill til de andre HD-plattformene. Wii U har mye mer minne, og dette kan vi utnytte for å hindre komprimering av teksturer og andre elementer, slik at alt blir feiende flott, avslutter Lycett.
Vi venter fortsatt på den offisielle slippdatoen, som mest sannsynlig vil bli avslørt den 13. september. Samtidig kan det se ut som den europeiske lanseringen blir noe senere enn den amerikanske og japanske.