Vi har tidligere publisert en haug med nyheter fra Lost Odyssey. Som du sikkert vet elsker vi å ta egne screens og nå vil jeg gjerne presentere dere den første timen med Lost Odyssey!
Spillet begynner med det velkjenta scenene fra det gigantiske slaget mellom Khent og Uhra, som brukes av Mistwalker som trailer på flere spillmesser. Når Uhra ser ut til å tape stort, løper Kaim frem fra skyggen og minsker den Khentske styrken merkbart på egen hand. Plutselig kommer en gigantisk meteor som spyr elver av lava over slagfeltet.
Etter lavastrømmen viser det seg at det er bare Kaim igjen av samtlige krigere. At Kaim er udødelig, det vet vi jo på forhånd, men jeg føler meg litt interessert i å få vite alt om han. Som karakter er Kaim den stille og sterke typen. Kanskje blir man en enstøing etter å ha levd i tusenvis av år, kanskje er man bare forbannet lei av livet?
Hvordan slåssingen utføres i Lost Odyssey får man allerede prøve i spillets første minutter, men det er etter at meteoren lander hvor man virkelig får smake på den skikkelige varen. Gjennom å utruste Kaim med ringer man finner, kan du få en ekstra sjanse til å utøve vold mot fiendene på en heftigere måte. Etter at du har valgt fiende du skal angripe (for Lost Odyssey er tekst- og turbasert) kan du trykke ned triggerknappen i rett øyeblikk for å få til litt ekstra kraft i slaget. Ringene kan dessuten sørge for at dine angrep ikke blir så puslete samt la deg utføre kontringer og så videre.
Presentasjonen i Lost Odyssey varierer fra å være cinematisk til serieinspirert. Karakterdesigneren, Takehiko Inoue, er en kjent mangategner og har helt klart inspirert Mistwalker til å lage spillet litt som en interaktiv fortelling.
Det som kanskje fremstår aller best i Lost Odyssey er musikken. Stemningen er ubeskrivlig høy takket være kompositørkongen Uematsu. Lost Odysseys hovedtema er, om jeg skal være ærlig, et av de beste stykkene han hittil har lagd.
Der slutter min første time med Kaim og hans eventyr i Lost Odyssey. Selvsagt kommer vi til å fortsette å spille og forhåpentligvis ha noen flere skjermiser å by på etter hvert!