Star Wars: The Force Unleashed

Jeg er hekta og bruker hver eneste del av fritiden min til å spille Star Wars: The Force Unleashed på PSP-en min. Det som er gunstig med å ha dette spillet på PSP er at man kan ta den med seg overalt og spiller hvor det måtte passe. Spesielt da jeg var i Oslo forrige torsdag fikk spillet kjørt seg en del mens jeg ventet på fly og tog.

Det første som møtte meg da jeg slo på spillet var en fin animert verden med masse fet "Star Wars" stemning og historien, ja det var den som fikk meg hekta til spillet. Som du sikkert vet har Darth Vader en spesiell kraft som mange ville ha betalt mye for og fått, men denne gangen har han funnet seg en lærling. Denne lærlingen skal nå læres til å utvikle kraften til sitt eget beste og det er nettopp her du trer inn i rollen og tar over som den unge lovende lærlingen.

Det aller første brettet styrer du selveste Darth Vader og dette brettet likte jeg veldig godt. Etter brettet spiller du læregutten som nå blir sendt ut på det ene spennende oppdraget etter det andre. For de av dere som forventer et rolig spill med god tid til å tenke, bør du nok se etter et annet spill. Star Wars: The Force Unleashed er ren og skjær et enormt slåssespill hvor du opplever Star Wars universets på nært hold. Denne stemningen er ikke til å ta feil av og for alle som har sett Star Wars-filmene, vil fort få den samme følelsen som du finner i dette universet.

Jeg har til nå spilt snart ti timer av PSP-versjonen er fortsatt like hekta. For dette er et spill som SKAL gjennomføres og har stålsatt meg på å klare det.

Grafikken i spillet er overraskende bra til å være på PSP-en. Gode animasjoner, fet bakgrunnsgrafikk setter deg i god stemning. Selve styringen er også veldig bra og funker perfekt. Dessverre henger kameraet bitte litt igjen noen ganger slik at kampene kan bli litt uoversiktlige, men stort sett har jeg ikke hatt de helt store problemene med dette. Lyden, stemmene og musikken er i fin Star Wars-stil og nok et punkt som hever spillopplevelsen en god del.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med spillet som har gitt meg veldig mye god underholdning. Er det noen som er mestere på Star Wars, så er det Lucas Arts. Jeg er stor fan av Star Wars og har brukt mange, mange timer av mitt liv på både filmer, spill og musikk. Nå er jeg nok en gang hekta på Star Wars og det igjennom Star Wars: The Force Unleashed - takk til Lucas Arts og Activision Blizzard!

Pluss; God stemning, stilig og detaljert grafikk, fin lyd og godt gameplay.

Minus; Noen små problemer med kameraføringen samt at spillet blir litt for repeterende.

Medlemsanmeldelser23