Rock Band 2

OBS!: Jeg har IKKE kjøpt hele rock band 2 pakka, bare spillet. Derfor kan jeg ikke helt sikkert snakke så mye om dems instrumenter, men jeg har testet ut Rock Band 1 instrumentene ganske mye så prøver å forklare så godt jeg kan:

Neversoft har gjort et virkelig godt forsøk på å slå harmonix sitt Rock Band franchise med Guitar Hero World Tour. Men de klarte det ikke helt, Det er noe med Rock Band 2 som ikke kan slås...

Gitar: Ved første øyekast så ble jeg virkelig imponert over hvor realistisk Rock Band sin gitar så ut! Det ser ut som den er laget av tre selv om det bare er plastikk, noe som er bra. Desverre ble jeg ikke like imponert over hvordan det føltes å spille med den. Knappene føles rett og slett ikke bare gode nok. Man kan ikke helt føle hvor du har fingrene, noe som kan være frustrerende når det kommer en solo som er drit vanskelig. Jeg kan heller ikke skryte så mye av atrum baren. Den er slapp og man kan ikke føle den i det hele tatt. Det eneste som er bare med strum baren er at den ikke lager en fæl klikke lyd. Allt i allt, en ikke så veldig god gitar.

Trommer: Etter at du har spilt med Guitar Hero Trommene, så føles det bare helt idiotisk å slå på 4 rundinger som ikke kan minne om trommer i det hele tatt, den er rett og slett bare stygg. Det føles også litt unaturlig å høre en cymbal lyd i spillet, når du bare slår på en runding som ikke har noe med en symbal å gjøre. Men den er helt grei å spille med. Allt i allt, et greit tromme set.

Mikrofon: En ganske standar mikrofon. Men å synge sånn i praksis er mye bedre enn Guitar Hero World Tour! Jeg sa det ikke i min Guitar Hero anmeldelse, men vokalene på Guitar Hero er horible! Det står at man skal synge monotont hele tida, selv om du høører at syngeren i sangen skriker som f*en! Dette er ikke tillfeldet i Rock Band 2! Allt i allt, de beste vokalene du kan synge.

MODUSER: I Rock Band 2 finnes det:
En "carrier" modus, en Multiplayer modus(med forskjellige moduser inn i der og selvsagt), og selvfølgelig online moduser.
Det er altså ikke like mange moduser som det er i Guitar Hero, men Rock Band gjør alle modusene bedre! Å spille gjennnom carrier alene eller med venner føles ikke liniært i det hele tatt takket være at man har mange forskjellige byer å spille i og mange gigger! Vis man har fått inn en ny by eller gig, kan man reise til den med en gang uten å ta ferdig den du holder på med! Noe annet som også er interesant, er at det er ikke alltid man bare spiller en konsert for morroskyld. Man skal også noenganger konkurere om å skaffe en turne buss og fly f.eks. Disse trenger man til å reise til andre byer som ikke ligger i Amerika. Detter er utrolig interesant, og skaper en ny ri til allt!

Låt liste/lyd: Det som gjør sånn at Rock Band 2 er så bra er at det finnes så utrolig mange sanger! Når Harmonix har lagt til en søkeliste får å finne fram til sanger du vil spille, vet man at det er mange sanger! Låt listen er også utrolig bra og har en bra variasjon. Lyden er bare helt fantastisk! Man hærer alle sangene helt klare og lyden gjør faktisk sånn at det høres ut som alle sangene bli spillt live, som er utrolig fett! Publikum synger med deg vis du gjør det bra, som krydrer til stemmningen enda mer! En annen ting som gjør Rock Band 2 så mye bedre enn konkurentene er at det kommer nye sanger hver uke som du kan laste ned/kjøpe. Men Harmonix er griske, så man må betale en del Micrpsoft points for en enkelt sang!

Grafikk: Den mørke rocke stilen er noe som tilfredstiller meg veldig! Animasjonene til bandet er flotte og mange. Detaljene er fine og den er rett og slett digg! Notene har en mye fetere look en det Guitar Hero har. I stedet for store runde noter som Guitar Hero har, er notene her på Rock Band tynne og lange.

Men, hvordan fungerer allt dette i praksis? Helt fabelaktig! En så bra band følelse når man spiller med venner er helt på topp! Ingenting kan måle seg med denne følelsen! Det eneste som kan frustrere litt for gitaristen, er at hammer-onsene er vanskeligere å bruke enn alle andre musikk spill på marketed. Man pleier som oftest å bomme når hammer-onsene er treige. Men bortsett fra det, er det ingenting å klage på i det hele tatt! Dette er helt klart en spillopplevelse du aldri vil glemme!

Grafikk: 8,5/10
Lyd: 10
Gameplay: 9,7