Star Wars: The Force Unleashed

Skrevet av: howletx   2008-12-21

Et av de første spillene som jeg gledet meg til i slutten av året 2008. Et kapittel til i star wars sagan, star wars 7? Nei dette er historien mellom film nr. 3 og nr. 4. Du kontrolerer Starkiller en ung mann som har blitt trent av Darth Vader, og dette etter at Vader hadde drept faren hans.

Grafikk:
"Welcome to a galaxy far far away" Endelig har du muligheten til å besøke denne galaksen på next-gan konsoll. Og dette føles next-gen. Cutcens er meget pene og alle karakterene lingner på sinne likedannede fra enten filmen eller fra noe annet der de orginalt har blitt brukt. Helten vår Starkiller ser meget menneskeig ut, og Vader ser helt ikke menneskelig ut! In game er det meget pent og overaskene hvor mye av miljøet som er bevegelige, slik som at etvert tre er bevegelig med bruken av force. Det er få og ikke meget merkbare glicher. Synet er praktisk talt et fryd men dessverre er ikke spillets grafikk "en saga i en annen galakse som ligger langt borte. " Men mye kunne vært forbedret.

Lyd:
Her er det ikke mye å si, lyssablene lager en fin svisj(vet ikke hva annet å si) lyd, det er den samme som i filmene. Stemmene er lagt så perfekt som overhode mulig i forhold til bildet. Og alle efektene kommer på riktig sted. Slike effekter som star wars er kjent for, slik som lydene på geværene, allerede nevnte svisj lyd, Vaders pust; allt passer perfekt

Gameplay:
Spillet er enkelt å spillet at min gamle far kunne ha spilt det, men han har da ikke gjort det! RPG-systemet som er lagt til gjør at spillet er litt ekstra morro og at du lever deg inn i det. Unntatt dette er det ikke mye av ekstraene som er nyttige. Første gang er det kult at spille loader mens du ser cutcene men senere er dette drittkjedelig! Det tar litt tid å bli vant ved force teknikkene men med en gang du skjønner det er det nytting og morro.
Etter litt tid trenger du kanskje litt variasjon men untatt dette er gameplay bra!

Historie:
Historien er solid og du skjønner hvert moment av spillet. Historien tar deg igjennom mengeder av kjente områder og kjente personer fra sagaen. Men etter å ha hørt hva som kunne ha hvert med er ikke resultatet så bra, slik som at Qui-Gon Jinn skulle ha vært mentor for Starkiller. Men fortsatt er historien bra og du bruker mye tid på å finne ut hva som skjer. Til slutt har du et valg: Ver mr. Niceguy eller mr. Badguy. Personelig liker jeg Niceguy best fordi denne er sann med historien som fåregår i filmene ikke slik som mr. Badguy endingen.

"The force did blow my mind"

Grafikk: 9/10
Lyd: 7/10