Naruto: Ultimate Ninja Storm

Jeg blir hardt angrepet av motstanderen min og klarer akkurat å aktivere kamawari kommer meg bak motstanderen min og aktiverer en kraftig jutsu som ender med at motstanderen min blir most i bakken, og jeg går seirende ut av kampen

Gameplay.

I dette Naruto spillet har man 2 moduser man kan spille. Ultimate mission mode og free battle mode.

Før jeg forklarer de 2 modusene tenkte jeg at jeg skulle forklare hvordan man slåss som er det spillet går ut på. år man slåss er det om å angripe motstanderen sånn at man får ned liv linjene og man har 3 totalt. Man bruker da cirkel for å angripe, trekant for å lade chakra å gjøre klar jutsuer, Jutsuer er nesten det samme som magi triks, og chakra er nesten som mana. Man har også 2 type jutsuer Ninjutsu og Ultimate jutsu, den eneste forskjelen er at Ninjutsuer skjer i sanntid og ikke er sånn veldig kraftig mens Ultimate Jutsuer har egne cutscenes og er mye kraftigere. Firkant for å kaste shurikener, X for å hoppe, R og L 1 for å kalle på hjelp fra venner (de bruker svake jutsuer) og L og R 2 for å beskytte seg, og hvis brukt på riktig tid for man til en Kamawari som gjør at man kommer bak motstanderen. Dette er heller ikke bare et vanelig slåss spill, banene er store man løper raskt rundt og man kan til og med slåss på veggen.

I Free battle mode velger man først hvem man skal være, man velger så support og til slutt bane å kjempe på.

i Ultimate mission mode gjør man forskjellige oppdrag som går i fra alt til å leke gjemsel til å ha kappløp i treer. Man gjør også hovedoppdrag som forteller videre historien.
Byen Konoha er også detaljert gjennomført med fullt av livlige personer og man kan også finne mange skatter som blant annet gir deg flere jutsuer til å bruke i Free battle mode.

Alt i alt er gameplayet fantastisk bra laget og den eneste å si er at Slåssingen kan bli litt repeterende etter hvert og når det heller ikke har noen online del varer ikke spillet særlig lenge. Heldigvis er dette et spill som man kan komme tilbake til. (2 player offline finnes)

Grafikk.

Grafikken er noe av det beste med spillet og det gir den samme stemningen som i animeen og den ligner veldig mye på den. (Det er også i HD) Animasjonene er også gode. Jutsu animasjoner er veldig gode, spesielt cutscenene til ultimate jutsuene er utrolig gode og det er nokk kanskje noe av det mest imponerende du noen gang har sett/ kommer til å se i et Naruto spill. For å si litt om banene, vill jeg si at det er få baner i spillet men de er alle ganske detaljrike og noen av banene er tatt fra animeen som taket på bygningen der den 3 hokage (Sarutobi) slåss mot Orichimaru.

Lyd.

Lyden er også et bra elemnt i spillet, og det er gode lydeffekter på angrep, jutsuer osv. Stemmene er også hentet fra animeen og man kan velge mellom japanske stemmer med engelsk undertekster eller engelske stemmer. Det som er litt dumt er at alle personene i Konoha snakker i snakkebobler og ikke med stemmer. (Med unntak av cutscenes) Musikken som er i Konoha er også bra laget og gir hele byen en koselig stemmning.

Alt i alt er dette et spill for de som liker raske og litt annerledes slåss spill. Det er også et bra kjøp dersom du er Naruto fan.

Gameplay 9/10

Holdbarhet 7/10