Disaster: Day of Crisis

her er min anmeldelse av ett av de spillene jeg har sett mest fram til på wii.Å jeg må innrømme at jeg likte det veldig godt å her kan dere vite hvofor...

Grafikk(8/10): Grafikken til dette spillet er ganske bra etter Wii-standard, synes ihvertfall jeg. Det er godt å se ett wii spill som ikkje er avspist med herlig mediocre grafikk(star wars force unleashed I`m looking at u), men som har en grafikk som ser ut som er laget for wii, og ikkje PS3.I noen av filmene gliste jeg faktisk på grunn av grafikken.

Gameplay(9/10): Her skinner Disaster(iallefall for meg). Her skal man løpe fra lava, kjøre bil fra en kjempe bølge, drive førstehjelp og ikkje minst skyte terrorister eller geriljadudes eller what ever. I mangen spill føles wii-bevegelsene ut som gimmick og rett å slett unødvendige, men ikkje i disaster.Her koste jeg meg med å gjøre hjertekompress med wiimoten/(presse ned wiimoten når sinuskurven går opp på en slags monitor ting), riste kontrollene opp og ned for harde livet når jeg skulle løpe fra lava og ikkje minst kjøre bil med wiimoten som ett ratt( jeg brukte mariokart hjulet og det funket faktisk veldig bra)
skytingen foregår onrails der man må holde Z for å ta cover og bruke wiimoten til å sikte.Både kjøringen og skytingen var det som føltes best ut, men alt i alt fungerte det meste man brukte wiimoten til.

Lyd(7,5/10)Stemmeskuespillet funker veldig bra her, selv om dialogen av å til blir veldig amerikansk actionfilm aktig, men ettersom storyen er som snytt ut av en amerikansk blockbuster-nese er jo det bare artig. Vær beredt på å høre "fuck" x antall ganger i løpet av spillets gang. Musikken i noen av actionscenene er også veldig god å passer bra inn i de mest hektiske stundene.

Holdbarhet(7,5/10): Selve storyen tar vel en 10-12 timer å runde.Men det er ett par minispill som involverer noen bonusvåpen du kan låse opp etter hvert. Disse er faktisk veldig avhengighetskapende ettersom man vil prøve å få skutt alle målene innen tiden å dermed få ekstra mye xp poeng man kan bruke på å oppgradere våpnene dine. Når man har rundet spillet en gang kan man spille gjennom spillet på nytt igjen med de statsene man har bygget seg opp, og de våpnene man har skaffet seg.

COnclusiON:
Hvis du har en wii og er på jakt etter ett orginalt spill er dette for deg. Ikkje akkurat ett mesterverk, men en pekepinn på hvor bra ett spill kan bli til wii med en gang man ligger litt kjærlighet i det. Ett must for de litt mer core gamere med wii som er gått lei av å gå i butikken å se ett trailerlass med boss (casualgames BLÆH!!)
peace out

Samlet karakter: 7.5/10
1