Format: PS3
Sjanger: Action
Utvikler: Idol Minds
Utgiver: Sony
Antall spillere: 1-4
Utgivelses dato: 20 Mars 2008 EU

Første gangen jeg fikk øye på dette spessiele spille var når jeg var hos en venn, Jeg begynnte og spille det og ble straks forelsket i spillet. Nå 4 måneder senere har jeg lastet det ned og jeg elsker det!

Jeg ladet katapulten og siktet hardt mot den gamle damen med rulator, detter var min måte og leve på skade meg selv og andre. Jeg slapp knappen og suste mot den gamle damen men i det jeg skulle til og feie henne ned slo hun meg med rulatoren og jeg fløy rett inn i mannen som var utkledd som en ku(kan spilles som) Pain er et spill uten en mening uten en story eller vi kan jo si at storyen er en forstyrret fyr som vil skade seg.

Pain er kort sagt et spill der du styrer en person som har et stort ønske om og skade seg selv og andre. Du begynner spillet med og stå på kattapulten du skal deretter sikte deg inn på det du vil ødelege enten det er ei gamal dama eller et vindu. I pain så er det plassert ut eksplosiver og andre ting som gir deg mer poengen og gjør at du flyr lenger jo større ting du ødeleger jo mere poeng får man, man får også poeng av og slå seg skikkelig eller hvis du klarer og gjøre noe sykt.
De fleste trodde at pain ikke kom til og ta av og at det ikke skulle bli noen suksses men der tok de jo grundig feil. Jeg må si at Pain er det perfekte party-spillet og er gøy og spille for og få tiden til og gå, men spillet er ikke slik at man må spille det hele tiden men kjeder man seg å lurer på hva man skal gjøre ja da er valget simpelt, spill Pain.

Pain er et så kalt pary spill som er kjempe atig og spille sammen med gode venner her kan man både le og gråte. Pain konsptett er veldig artig og er noe av det beste man finner på playstation store, akkurat nå så er faktiskk pain det spillet som har blitt lastet ned mest på playstation store. I pain så er det mange artige modes og spille, spillet er veldig varriert men kan til tider også bli veldig ensformig på grunn av få baner. En av de artigeste modene er fun with explosives der alt handler om og skyte deg selv inn i eksplosiver og få så mange komboer som mulig, altså ødellege så mange eksplosiver som mulig. I pain så er det mulig og unlocke forskjellige ting og få merker som betyr noe spessilet, man kan få merker for og ha sust runft i luften i flere mil eller grabbe den gamle damen 12 ganger. Noe som er veldig synd er at de fleste banene og figurene koster penger men heldig vis så er det ikke så dyrt prisene er fra 7.50 til rundt 50 kr. Man starter med noen modes i pain men ikke så mange, man må unlocke eller kjøpe andre modes. Man starter også med to personer som man kan unlocke klær til, man starter også kun med to baner noe som er veldig synd. Det som jeg syns er litt ekkelt/morsomt med spillet er at når fyren din får vondt et sted, og du ser på symbolet nederst at han har splitta skritte eller mistet hodet ja da får man litt vond selv.
Kontrollene i pain er ganske enkle du avfyrer katapulten med x du styrer personen og sikte med joystickene. Når du flyr kan du også posere på ulike måter som gjør at du får poeng og flyr kortere eller lengere, for og gjøre dette trykker man på L2 og x,runding,trekkant,og firkant. I tillegg til dette har man noe som kalles ootch som man bruker for og komme seg lenger eller få større fart, den lades opp med at du ødelleger noe og så rister på kontrollen og deretter bruker piltastene for og velge vei. Det kan kanskje virke litt forrvirende men når man spiller skjønner man det med en gang hvordan det gjøres.

Grafiskk sett er ikke Pain revelusjonerende men spille har en høy standar og grafikken er ganske god. Det beste med det grafiskke i pain er hvor bra alle eksplosjonene og effektene ser ut. Blir man truffet av en bil så ser det bare helt fantastisk ut. Vi kan si at grafikken i Pain har mye og si men likevel et er ikke det som skaper stemmningen i spillet.
Lyden i spillet er kjempe bra her kan man til og med høre på den musikken man har på playstation bare med og gå inn på juckbox og trykke på den. Vi skal heller ikke glemme main sangen til Pain som er ganske kul. Den følger med spillet, men man kan også laste den ned gratis på store. Tips hør på noe skikkelig rocka når dere spiller pain på denne måten får man et skikkelig kick så man kjenner testosterone flommer i blodet.

Jeg anbefaler Pain sterk fordi som vil ha et skikkelig voldelig spill eller bare vil drøye litt tid. Spillet er også veldig fint hvis man er litt sur på noen for da kan man bare se for seg ansikte til den man er sur på og feie dem ned. Pain er nesten et spill for alle.

Karakter:
Gameplay:8/10
Holdbarhet:8/10